Dokumentar-tråden

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Antimatter
Indlæg: 13454
Tilmeldt: 11 jul 2005 00:11
Geografisk sted: Her Asp ej baevre

Re: Dokumentar-tråden

#711 Indlæg af Antimatter » 06 okt 2021 10:53

Måske skulle du prøve at tage til 400 kandiskoncerter på et år :drinkingcheers: Og husk at blogge om det herinde.
Le nouveau jeune couchon

Castrato
- inaktiv -
Indlæg: 2301
Tilmeldt: 02 feb 2021 08:47

Re: Dokumentar-tråden

#712 Indlæg af Castrato » 23 okt 2021 16:03

Har lige genset The Spiders's Web for anden gang. Hvis dokumentarers opgave er at dokumentere og belyse væsentlig viden, som savner udbredelse i offentligheden, så er dette utvivlsomt den bedste dokumentar i 50 år. Klart den modigste! Frit tilgængelig i sin fulde længde, så der er ingen undskyldning.

gigantic skrev:
06 feb 2022 11:45
TN: Brok over Castrato er langt mere irriterende end Castrato. Lige sidde i det 21. århundrede og ikke kunne overskue folk, man synes er klaphatte på nettet. Pas på blodtrykket, derude.

Brugeravatar
junebug
Indlæg: 6030
Tilmeldt: 29 jul 2002 10:05
Geografisk sted: Gamle Tribune

Re: Dokumentar-tråden

#713 Indlæg af junebug » 08 nov 2021 21:06

Kim Kanonarm dokuen på DR og TV2. Hmm, jeg kunne holde til 20 minutter. Ulidelig speaker, som får en til at føle at tiden går i halvt tempo. Ærgerligt, for den så ellers sjov ud. En ludfattig mands udgave af King of Kong. Sidstnævnte er til gengæld et gensyn værd.
Efter gensynet med King of Kong vendte jeg tilbage og så resten af den danske dokumentar. Stadig ekstremt kedsommelig.

Til gengæld glæder jeg mig som et lille barn til den Kandis doku.
Den må ryge op på en af de landsdækkende indenfor et år eller to.
the winners toil with all the answers

Brugeravatar
Amos
Indlæg: 1767
Tilmeldt: 11 maj 2016 14:41
Geografisk sted: Konstitueret mellemleder på Samos

Re: Dokumentar-tråden

#714 Indlæg af Amos » 13 nov 2021 10:02



:adore:
#forstårogstøtter
#mindørståraltidåben

Brugeravatar
Havemann
Indlæg: 5088
Tilmeldt: 25 mar 2005 22:29
Geografisk sted: 2500

Re: Dokumentar-tråden

#715 Indlæg af Havemann » 13 nov 2021 11:45

Ser fed ud. Lige se dokumentaren, lille pause, tænde for en rumcigar og så se kongefilmen Felon.
Billede
lolmao.

Brugeravatar
Ællington
Indlæg: 10916
Tilmeldt: 26 maj 2010 17:17
Spotify: 114022072
Geografisk sted: Working class hero.

Re: Dokumentar-tråden

#716 Indlæg af Ællington » 18 nov 2021 19:27

Oh hi there.
Der kommer åbenbart en KURT VONNEGUT dokumentarfilm i morgen...
I USA.
På The Kurt Vonnegut Memorial Museum and Chicago Film Festival.

"UNSTUCK IN TIME"!

Det er alt jeg ved.
Er der nogen der ved noget om, om den kommer til Denmark?
Der kom en vagtmester løbende, og overrakte mig toppen af dragespiret.

Castrato
- inaktiv -
Indlæg: 2301
Tilmeldt: 02 feb 2021 08:47

Re: Dokumentar-tråden

#717 Indlæg af Castrato » 23 nov 2021 16:19

Er der virkelig ingen andre end mig der har set den fremragende Qanon-doku 'Q: Into the Storm'? :waiting:

Festligt og freaky persongalleri, med en overraskende likeable 4chan-stifter i centrum; Fred er en sød og højt intelligent fyr, der lider af osteogenesis imperfecta, som har forkrøblet ham fysisk. Han arbejder for Jim Watson og søn i Manila, hvorfra de driver internettets vilde vesten ("The Chans"). Der bliver gravet godt i persongalleriets baggrund, imens det enorme spind af Q-drops og konspirationer udredes. Uden at sige for meget, så kan jeg godt afsløre at Q med høj sandsynlighed er blevet fodret med oplysninger fra Trump's inderkreds, eller også er rigtig dygtig til at gætte. Far-og-søn Watson er et fascinerende bekendtskab, men satme nogle gustne typer. Især Jim.

Absolut MUST SEE i min verden, men den kræver at man finder mytomane weirdo-trolls interessante. På sin vis er den lidt henad Tiger King, uden dog at nå op på det niveau. Svært er det dog, ikke at holde af en karakter som Fred, der må siges at være en munter fyr, trods at han er oppe imod nogle meget hårde odds. På trods af at den er lidt lovlig lang, og lidt lovlig rodet, så vil jeg sige Cullen Hoback har gjort et fantastisk arbejde med noget meget svært bearbejdeligt materiale.
gigantic skrev:
06 feb 2022 11:45
TN: Brok over Castrato er langt mere irriterende end Castrato. Lige sidde i det 21. århundrede og ikke kunne overskue folk, man synes er klaphatte på nettet. Pas på blodtrykket, derude.

Brugeravatar
kasper kål
Indlæg: 7750
Tilmeldt: 19 jul 2002 18:12
Geografisk sted: 2450 Apathy

Re: Dokumentar-tråden

#718 Indlæg af kasper kål » 23 nov 2021 16:24

Den er glimrende, ja.

Brugeravatar
eini
Indlæg: 9510
Tilmeldt: 18 maj 2004 14:14
Geografisk sted: Femø

Re: Dokumentar-tråden

#719 Indlæg af eini » 24 nov 2021 14:25

Den Spice Girls-dokumentar der ligger på DR lige nu, er virkelig underholdende. I hvert fald første afsnit. Den handler meget om hele maskineriet omkring gruppen og den sociale virkelighed den udsprang af. Hæderlig formidling, god memberberry-effekt og ja, det er virkelig også en kæmpe wtf at se på med afstand nu, virkelig en Archeopteryx for den postkapitalistiske feminisme/idealisme. Det er især sjovt at se hvordan der ingen højere bevidsthed eller skam er til stede, udelukkende instinktiv udfoldelse inden for de nu engang udstukne rammer. Det giver overhovedet ikke mening for dem når nogen stiller kritiske spørgsmål til deres hæmningsløse kapitalisering, det er jo bare sådan det er, de har vundet et spil. Det er pinligt at se hvordan mændene omkring dem står i urystet ro og lader børnene lege selvstændige.


Men altså, også bare den måde man kunne være berømt på i sluthalvfemserne. Det var virkelig grotesk.

Brugeravatar
DeathPosture
Indlæg: 3922
Tilmeldt: 16 apr 2009 11:19
Geografisk sted: 9 kilo bongmix

Re: Dokumentar-tråden

#720 Indlæg af DeathPosture » 30 nov 2021 14:09

junebug skrev:
08 nov 2021 21:06
Til gengæld glæder jeg mig som et lille barn til den Kandis doku.
Den må ryge op på en af de landsdækkende indenfor et år eller to.
Den skulle lande på DRTV engang i januar.
...mit liv har altid været fuld af lort, først griselort og nu hønselort. [Lasse Basse, december 2018]

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 1 gæst