Dokumentar-tråden

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Senekat
Indlæg: 2258
Tilmeldt: 02 apr 2014 07:45

Re: Dokumentar-tråden

#701 Indlæg af Senekat » 12 sep 2021 17:34

sabzian skrev:
12 sep 2021 11:25
Der ligger en fuldstændigt fed dokumentar på Criterion der hedder 'Poto and Cabengo', som alle bør se. Den handler om to amerikanske tvillingepiger, der udvikler deres eget sprog og bliver et mysterium for verden, som så selvfølgelig skal ind og opklare det mysterium og fuldstændigt spolere det med dets rationale.. Den er lavet af Jean-Pierre Gorin og der bliver brugt nogle lidt særlige greb, man lige skal vænne sig til i starten, men som langsomt kommer til at give mere og mere og mere mening. Og det ender med at bliver en fuldstændigt vidunderlig og rørende dokumentar om alt muligt, og de to tvillingepiger er helt eminent dejlige.. Kæmpe kæmpe kæmpe anbefaling..
Den lyder fandme dejlig - vi tjekker den ud i aften!

Castrato
- inaktiv -
Indlæg: 2301
Tilmeldt: 02 feb 2021 08:47

Re: Dokumentar-tråden

#702 Indlæg af Castrato » 20 sep 2021 00:50

Har lige set BBC-dokumentaren "Til Kingdom Come: Trump, Faith and Money". Den handler om alliancen mellem de evangeliske kristne i USA og den israelske højrefløj. Den kan stærkt anbefales! Frit tilgængelig på DRTV:

https://www.dr.dk/drtv/program/trump-re ... nge_240060

gigantic skrev:
06 feb 2022 11:45
TN: Brok over Castrato er langt mere irriterende end Castrato. Lige sidde i det 21. århundrede og ikke kunne overskue folk, man synes er klaphatte på nettet. Pas på blodtrykket, derude.

Brugeravatar
tårer
Indlæg: 929
Tilmeldt: 02 mar 2008 10:08
Geografisk sted: concrete desert

Re: Dokumentar-tråden

#703 Indlæg af tårer » 20 sep 2021 19:58

Trump er i min opfattelse en dybt antikristen karakter... altså på en ekstravagant, flamboyant måde... han tager sin orange penis og flagrer den rundt i klostret.

"Det er lettere for en kamel at komme igennem et nåleøje end for en rig at komme ind i Guds rige."

Så måske bliver jeg nødt til at se den doku og blive klogere... der må jo være en god grund til den alliance. :crazy:
Dialingleft skrev:
15 okt 2021 19:48
Alt er fra det land i vesten som har det mest forskellige system fra det du fucking bor i. Jesus mand. Seriøst.
"Zuckerberg grandson of david rockefeller,Bill Clinton is other Rockefeller,Angela merkel is daughter of hitler thats why she is a Rotschild.10 famiilies control the world,they are in everything and have all the gold metal"

Brugeravatar
Jimmi Jazz
Indlæg: 6205
Tilmeldt: 27 aug 2009 14:30
Geografisk sted: Nbro

Re: Dokumentar-tråden

#704 Indlæg af Jimmi Jazz » 21 sep 2021 13:06

Fed anbefaling, tak
svingningers realpolitiske kobbel

Brugeravatar
Hr. Fugl
Indlæg: 6635
Tilmeldt: 04 maj 2012 19:28
Geografisk sted: Sdr. Bjert

Re: Dokumentar-tråden

#705 Indlæg af Hr. Fugl » 22 sep 2021 09:26

Har på fornemmelsen, jeg bliver nødt til at se den igen for at forstå, hvor langt ude det hele er.
Man farer vild overalt.

Castrato
- inaktiv -
Indlæg: 2301
Tilmeldt: 02 feb 2021 08:47

Re: Dokumentar-tråden

#706 Indlæg af Castrato » 22 sep 2021 10:02

Alliancen højreorienterede televangelister - Trump - fundamentalistisk zionisme er vildt klammo.
tårer skrev:
20 sep 2021 19:58
Trump er i min opfattelse en dybt antikristen karakter... altså på en ekstravagant, flamboyant måde... han tager sin orange penis og flagrer den rundt i klostret.

"Det er lettere for en kamel at komme igennem et nåleøje end for en rig at komme ind i Guds rige."

Så måske bliver jeg nødt til at se den doku og blive klogere... der må jo være en god grund til den alliance. :crazy:
Trump vil naturligvis skide på evangelisterne. Han har jo bare identificeret en hjernevasket gruppe af trængte amerikanere som han kan manipulere til egen fordel.
gigantic skrev:
06 feb 2022 11:45
TN: Brok over Castrato er langt mere irriterende end Castrato. Lige sidde i det 21. århundrede og ikke kunne overskue folk, man synes er klaphatte på nettet. Pas på blodtrykket, derude.

Brugeravatar
Havemann
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 25 mar 2005 22:29
Geografisk sted: 2500

Re: Dokumentar-tråden

#707 Indlæg af Havemann » 06 okt 2021 07:33

Så Kandis For Evigt i går. Den vildeste film med de vildeste personer. Sindssygt flotte og dramatiske billeder af en lang række mennesker, der er besat af flødekartoflen fra Hurup. Instruktøren har holdt tungen lige i munden, for det ville være nemt at få alle medvirkende til at se helt åndssvage ud. Men i stedet sad jeg det ene øjeblik og grinte, mens jeg græd lidt i det næste. Virkelig god.

Testamentet og Kandis For evigt er mine danske yndlingsdokumentarer. Kunne se dem begge nu
lolmao.

Brugeravatar
Hr. Fugl
Indlæg: 6635
Tilmeldt: 04 maj 2012 19:28
Geografisk sted: Sdr. Bjert

Re: Dokumentar-tråden

#708 Indlæg af Hr. Fugl » 06 okt 2021 08:42

Så den mandag og var også begejstret. Var mest af alt forundret over, at så mange mennesker er så vild med et menneske, der er så ferskt og gennemsnitlig. Hverken karisma, the looks eller humor ejer han. Det er sgu vildt. Overvej at tage til 400 Kandis-koncerter på tre år :shock:
Spoiler:
jeg synes måske, det kammede lidt over med de tre brødre, som i hvert fald nærmer sig et punkt, hvor man udstiller freaks, uden der er en mening med det. Meget Lynch'sk stemning, når de var på skærmen.
Man farer vild overalt.

Brugeravatar
Havemann
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 25 mar 2005 22:29
Geografisk sted: 2500

Re: Dokumentar-tråden

#709 Indlæg af Havemann » 06 okt 2021 10:22

Hr. Fugl skrev:
06 okt 2021 08:42
Spoiler:
jeg synes måske, det kammede lidt over med de tre brødre, som i hvert fald nærmer sig et punkt, hvor man udstiller freaks, uden der er en mening med det. Meget Lynch'sk stemning, når de var på skærmen.
Spoiler:
Tjah, tjoh... jeg forstår godt, hvad du mener, og så synes jeg alligevel, at det er okay, at de er med. De er fanget i deres helt eget mørke og egen ensomhed, selvom de er tre brødre, der bor og hænger sammen ved bukseligningen. Så er Johnny vel det, de kan se igennem mørket qua den gennemsigtighed, du peger på :)

Men ja, han virker ikke som om, at han bruger så meget tid på at tænke over tingene. Blæst da han fortæller, at han bare skal have en kone hurtigst muligt, fordi han fandme ikke gider at rådne op alene nede i sin plastikstue. Til gengæld er alle andre mennesker i filmen fanget i et hav af ensomhed og har nærmest ikke andet end Kandis.

Top tre over yndlingsscener:

1) Søren Strøm, der brænder moderens tøj i efterårsskumringen. Han går ind i laden og den elektriske port lukker endegyldigt ned for udsynet til morens brændende klæder.
2) Hende med den indkogte og krydrede novelle, der taber i det hele, da hun overrækker brevet til Johnny:
"Du skal læse det. Jeg har brugt tre nætter på at skrive det.
Johnny: "Hvorfor skrev du ikke om dagen?"
3) På hesteryg i solnedgang og cowboyhat.
lolmao.

Brugeravatar
Hr. Fugl
Indlæg: 6635
Tilmeldt: 04 maj 2012 19:28
Geografisk sted: Sdr. Bjert

Re: Dokumentar-tråden

#710 Indlæg af Hr. Fugl » 06 okt 2021 10:43

Spoiler:
Jeg kunne nok bedst lide bryllupsscenen, hvor Johnny spiller for ham, der har været i fængsel. Kort tid inden siger han noget i retning af: Mit liv kan ikke blive bedre, end det er nu. Jeg er blevet fastansat som skadedyrsbekæmper. Jeg skal snart giftes med min kone. Så det kan ikke blive bedre - kun større. Og så peaker hans liv alligevel lidt mere, da Kandis-Johnny lige kommer og spiller til hans bryllup. Det var sgu rørende, synes jeg. En anden betragtning/tanke: Jeg er sgu misundelig på, hvordan koncertgængerne til Kandis-koncerter oplever ren ekstase, når Kandis spiller. Det niveau af ekstase tror jeg simpelthen ikke, jeg kan opnå længere. Jeg husker det fra, når man var til koncert som teenager, men det er simpelthen så længe siden, jeg har nået det der niveau af ekstase, hvor alt andet, end lige præcis den koncert man er til, er ligegyldigt.
Man farer vild overalt.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 3 gæster