TV-Serier

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Enola Gay
Indlæg: 3895
Tilmeldt: 07 nov 2005 17:13
Geografisk sted: Smeerenburg

Re: TV-Serier

#7621 Indlæg af Enola Gay » 01 maj 2024 10:08

Vil gerne anbefale dokumentaren (3 dele) To kolde fra kassen på TV2 Play om Øens Bedemand på Amager. Har sjældent wtf'et så meget i mødet med #etandetDK

Brugeravatar
Fisker Thomas
Indlæg: 28324
Tilmeldt: 22 nov 2003 16:33
Geografisk sted: Institut Benjamenta
Kontakt:

Re: TV-Serier

#7622 Indlæg af Fisker Thomas » 01 maj 2024 10:18

secondtoughestintheinfant skrev:
30 apr 2024 17:40
Ift. Orkestret er jeg igen løbet ind i tv-serieproblemet, hvor man får set tre afsnit, men så glemmer man, at serien findes, fordi 99 ud af 100 tv-serier jo egentlig er aggressivt ligegyldige. Kunne ellers godt lide sæson 1. Nåede dog at konstatere, at Jeppe-karakteren stadig ikke blot er kedelig, men også utroligt sløjt tænkt og udført. Reservoir for alle seriens mest dovne tendenser. Cilius er stadig skøn. I det jeg nåede at se, fik de slet ikke lige så meget ud af den pragtfulde Simon, som de gjorde i sæson 1. Jeg tror faktisk, jeg tjekkede ud, da han kom tilbage til orkestret, for hvorfor gjorde han det? Hvorfor var han nogensinde væk og "arbejdsløs", når han bare kunne valse tilbage? Virkede umiddelbart som meget skod manus.
Ja, Simon-forløbet undrer mig også. Giver ingen mening. Til gengæld får han en hovedrolle i afsnit 5, og det er nok sæsonens bedste afsnit, trods alt. I afsnit 6 er der noget med woke, mens Jeppe er vattet, og det virker igen dovent, lige indtil afslutningen, for wokerepræsentanten viser sig bestikkeligt - og det er en skam, at afsnittet ikke får meget ud af det.

For meget af manuskriptskrivningen går også på, at folk opfører sig som komplette idioter og altid gør det dummest tænkelige. Der får de mere ud af Simons idiotopførsel i afsnit 5.
"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

Brugeravatar
fabriz
Indlæg: 8398
Tilmeldt: 13 jul 2005 18:30

Re: TV-Serier

#7623 Indlæg af fabriz » 01 maj 2024 11:03

Enola Gay skrev:
01 maj 2024 10:08
Vil gerne anbefale dokumentaren (3 dele) To kolde fra kassen på TV2 Play om Øens Bedemand på Amager. Har sjældent wtf'et så meget i mødet med #etandetDK
Afsindigt stærk

Brugeravatar
habermachine
Indlæg: 131
Tilmeldt: 23 sep 2011 20:05

Re: TV-Serier

#7624 Indlæg af habermachine » 01 maj 2024 11:34

Tjekker bare lige ind for at gøre opmærksom på, at sønnen i 'To kolde fra kassen' ligner mid-to-late Stanley Kubrick.

Billede

Brugeravatar
Enola Gay
Indlæg: 3895
Tilmeldt: 07 nov 2005 17:13
Geografisk sted: Smeerenburg

Re: TV-Serier

#7625 Indlæg af Enola Gay » 01 maj 2024 13:52

fabriz skrev:
01 maj 2024 11:03
Enola Gay skrev:
01 maj 2024 10:08
Vil gerne anbefale dokumentaren (3 dele) To kolde fra kassen på TV2 Play om Øens Bedemand på Amager. Har sjældent wtf'et så meget i mødet med #etandetDK
Afsindigt stærk
Gik i gang med at sammenfatte highlights, indtil jeg indså, at det bare ville blive et fyldigt referat af samtlige 3 x 28 minutter.

Vil gerne se en spin-off doku om bedemandsforretningens lejere. Mon den unge mand med jysk accent og Thomas Helmig-hår nogensinde fik værelset med den mærkelige plet på gulvtæppet? Er der et tidspunkt på dagen, hvor Tom ikke har en øl i hånden og en i forlommen på sin skjorte? Lykkedes det nogensinde den kvindelige udlejer at få Simon og den Gamle til at nedlægge forbud mod at man ryger på toilettet, og kan Tom overhovedet skide uden en "smøg i kajen"?

Vil gerne have et Fisker-take på den.

Brugeravatar
fabriz
Indlæg: 8398
Tilmeldt: 13 jul 2005 18:30

Re: TV-Serier

#7626 Indlæg af fabriz » 01 maj 2024 14:49


Brugeravatar
makrel
Indlæg: 8604
Tilmeldt: 19 sep 2007 21:30
Geografisk sted: A place called Candied Island!
Kontakt:

Re: TV-Serier

#7627 Indlæg af makrel » 02 maj 2024 08:43

Den serie får mig til at savne Amager helt ustyrligt. Også selvom jeg boede på den falske del, hvis man skulle fristes at spørge d'herrer i Øens Bedemandsforretning.
habermachine skrev:
01 maj 2024 11:34
Tjekker bare lige ind for at gøre opmærksom på, at sønnen i 'To kolde fra kassen' ligner mid-to-late Stanley Kubrick.

Billede
Som skrevet i "fjernsynstråden": Det er jo Abysmal Grief-bedemanden! Det er helt sindssygt som sønnen ligner Labes C. Necrothytus:

Billede
Tom D. Warrior

Brugeravatar
Fisker Thomas
Indlæg: 28324
Tilmeldt: 22 nov 2003 16:33
Geografisk sted: Institut Benjamenta
Kontakt:

Re: TV-Serier

#7628 Indlæg af Fisker Thomas » 04 maj 2024 22:00

Ikke megen opbakning til rygeforbud på toilettet.
"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

requiemforanalmost
Indlæg: 463
Tilmeldt: 08 mar 2012 21:04

Re: TV-Serier

#7629 Indlæg af requiemforanalmost » 05 maj 2024 09:59

Utroligt, man kan sympatisere så meget med en person der har kørt spritkørsel. Han kører sin tuk tuk med stolthed.

Brugeravatar
PerH
Indlæg: 3715
Tilmeldt: 08 jun 2006 14:12

Re: TV-Serier

#7630 Indlæg af PerH » 05 maj 2024 10:20

Det er en af mine venner, der har lavet den der To Kolde Fra Kassen.. han fortalte mig om det første gang for et par år siden, hvor han gengivelse stemmer meget fint overens med det, der er kommet i fjernsynet. Fuldstændig fantastisk tv.

Han har fået en del tilbagemeldinger på det, der har lydt på samme måde: Det er først gået op for mange seere efter ca 15 minutter af programmet, at det IKKE var satire med to skuespillere, der spillede bedemænd.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 1 gæst