TV-Serier

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
Besvar
besked
Forfatter
j-sim
Indlæg: 2186
Tilmeldt: 20 jul 2002 14:15

TV-Serier

#1 Indlæg af j-sim » 11 jun 2006 20:43

Tobak skrev:tv-serier slår bare film anytime
(eller øhmm ihvertfald iøjeblikket og de film som er i dansk dist.)
fra film i juni tråden. men vi skal da have en tråd dedikeret til tv-serier for det er øhm jo næsten sandt hvad tobak skriver.
lige nu er der ikke så meget gang i de amerikanske serier jeg har fulgt med i. der har lige været sæsonafslutninger i lost, oc, desperate housewives, veronica mars... (oc og veronica mars er faktisk ved at være rigtig dårligt men jeg kan ikke lade være :oops: ).
nu vil jeg i gang med at se nogle bedre serier så. og jeg er gået i gang med carnivale som jess franco jo så tit har lovprist. jeg har set 5 afsnit nu, og den lover rigtig godt.
jeg har lige set piloten til big love. en serie om mormoner i utah hvor man følger en mand med 3 koner. chloe sevigny er med!! den kunne godt vise sig at være rigtig god.
jeg tror også jeg måske kan få taget mig sammen til at få set six feet under i løbet af sommeren.
eller måske skulle jeg prøve deadwood eller dead like me? nogle gamle serier?

Brugeravatar
foxtrot
Indlæg: 8261
Tilmeldt: 23 okt 2003 22:48
Geografisk sted: Grosse Pointe

#2 Indlæg af foxtrot » 11 jun 2006 20:54

Seinfeld, Seinfeld og Seinfeld. Intet over. Intet i nærheden af. Men de sender den selvfølgelig ikke i øjeblikket.
You got a new Tattoo/Of an old Tattoo

Brugeravatar
Jess Franco
Indlæg: 38391
Tilmeldt: 30 mar 2005 16:43
Geografisk sted: Dr. Humpp's sex-laboratorium, Argentina 1967.
Kontakt:

#3 Indlæg af Jess Franco » 11 jun 2006 20:57

Deadwood, Nip/Tuck, Dead Like Me, Sopranos og, den sjældent omtalte, The Shield http://imdb.com/title/tt0286486/ om korrupte pansere...SOM HELTE! :D

Brugeravatar
Havemann
Indlæg: 5088
Tilmeldt: 25 mar 2005 22:29
Geografisk sted: 2500

Re: TV-Serier

#4 Indlæg af Havemann » 11 jun 2006 21:10

j-sim skrev:(oc er faktisk ved at være rigtig dårligt men jeg kan ikke lade være :oops: )
bare vent j-sim, bare vent.
lolmao.

okker
Indlæg: 7892
Tilmeldt: 14 mar 2005 12:51

#5 Indlæg af okker » 11 jun 2006 22:59

Jeg har lige set et afsnit af The Book of Daniel. Ikke ligefrem verdens bedste serie, men den bliver reddet af et par fede skuespillere og irriterende cliffhangers. Selvom jeg har svært ved at se det, er den åbenbart kontroversiel nok til at de kristne tv-seere i USA synes at det var for meget, og de fik den stoppet efter sjette afsnit. Daniel er en præst der snakker med Jesus(kridhvid fyr med opstoppernæse og lysebrunt hår) og er på piller, med en frokost-martini-glad kone, en homo-søn, en asiatisk adoptivsøn, der knepper med alt og alle, og en datter der pusher pot til deres 70-årige neger-husholdeske. I dette afsnit fandt biskoppen ud af at den skole kirken vil bygge, bliver bygget af et firma der har forbindelse til mafiaen, konens søster,som først var straight, så lesbisk(hun kneppede med sin mands sekretær, efter at manden var død), og nu straight igen, knepper med en af fyrerne fra byggefirmaet/mafiaen og homo-sønnen knepper ved et uheld med en pige på bagsædet af biskoppens bil, for dagen efter at kneppe med hendes bror. Knep. Knep. Knep.

I overmorgen får jeg tv igen og kan se de samme stupide serier som alle jer andre. Hurra.

Brugeravatar
Viskarne
Indlæg: 14063
Tilmeldt: 18 feb 2004 21:09
Kontakt:

#6 Indlæg af Viskarne » 11 jun 2006 23:03

jeg har længe ment, at HBO sparker røv på Hollywood. Da jeg arbejdede på Berlingske Tidende forsøgte jeg ihærdigt at finde en til at skrive den historie, men det lykkedes ikke. Jeg var for doven til at gøre det selv.
spent pride arms talking yellow age.

elmegaard
Indlæg: 2318
Tilmeldt: 20 aug 2004 17:47

#7 Indlæg af elmegaard » 11 jun 2006 23:04

spin city!

desuden ærgrer jeg mig lidt over, at jeg kun har fået set et par afsnit af præsidentens mænd. men. på den anden side ville 7 sæsoner måske blive halvkedeligt i længden.
»You know that old black river with the yellow line,
I wonder what city I'll wake up in this time«

okker
Indlæg: 7892
Tilmeldt: 14 mar 2005 12:51

Re: TV-Serier

#8 Indlæg af okker » 11 jun 2006 23:05

Hagemann skrev:
j-sim skrev:(oc er faktisk ved at være rigtig dårligt men jeg kan ikke lade være :oops: )
bare vent j-sim, bare vent.
Jeg ved at en af hovedpersonerne dør i et snarligt kommende afsnit og jeg ved også hvem. Skal jeg afsløre det og ødelægge det hele, eller...?

Brugeravatar
Tobak
Indlæg: 12617
Tilmeldt: 28 feb 2006 22:38
Geografisk sted: I det ydre rum.

#9 Indlæg af Tobak » 11 jun 2006 23:44

westwing... det er det eneste jeg ser på på dansk tv (udover fodbold)

har aldrig set lost desperate housewives (som hedder frustrerte fruer på norsk), prison break... det ser for dårligt og forudsigeligt ud...24 timer, eller hvor mange de nu er oppe på, ligner bare sådan et skydespil...
har set to afsnit af medium som er decideret mærkelig.. hun ved bare de der ting.. man får ikke engang indblik i hendes sherlocktendenser (han kan jo trods alt forklare rationelt hvordan hans intuition fungerer).. ikke interessant.. hun skal bare overbevise verdens sheriffer om hendes evner som vi allesammen ved hun har.. boooring...

carnivale er jeg helt enig i er fremragende mørkesager.. ret uforudsigelig og ekstremt ujævn...men helt ude ihampen med virkemidlerne og det er positivt ment!-- stigma, hallucinationer blodregn og den slags

sopranos var godt, men kører det stadig -- hvor?

dead like me viser sig at være ret god (kun piloten er skizofren).. hamrende intelligent idlaog.. det hedder vist dialog.. og weird illusionsløs vinkel på det der dødshalløj..

deadwood ligger og venter

seinfeld er jo den bedste sitcom til dags dato. (fra ca sæson 3) Den blev lidt til en tv-serie da de jo ofte refererer til tidligere afsnit, men er vel stadig en sitcom-- nærmest defineret ved at der ikke er en fremadskridende handling men mere en undersøgelse af mellemmenneskelige mekanismer.

franco siger nip/tuck.. så det må jeg jo prøve ..
ralf siger 6 feet under.. likewise

og book of daniel virker jo helt sindssygt .. forskruet melodrama..det må jeg se...

Brugeravatar
Havemann
Indlæg: 5088
Tilmeldt: 25 mar 2005 22:29
Geografisk sted: 2500

Re: TV-Serier

#10 Indlæg af Havemann » 11 jun 2006 23:49

okker skrev:
Hagemann skrev:
j-sim skrev:(oc er faktisk ved at være rigtig dårligt men jeg kan ikke lade være :oops: )
bare vent j-sim, bare vent.
Jeg ved at en af hovedpersonerne dør i et snarligt kommende afsnit og jeg ved også hvem. Skal jeg afsløre det og ødelægge det hele, eller...?
det ville være rimligt dårlig stil, og det passer jo meget godt til din facon ellers, så du slår dig bare løs.

jeg ved alt om den serie, så du kan ikke afsløre noget, jeg ikke ved.
lolmao.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Fisker Thomas og 1 gæst