Yndlings restaurant!

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
såforsytten
Indlæg: 501
Tilmeldt: 04 maj 2003 13:10
Geografisk sted: Nørrebro

Yndlings restaurant!

#1 Indlæg af såforsytten » 14 dec 2005 23:59

Hvor går i hen når i skal være romantiske, eksklusive, eksotiske, vulgære eller økonomiske ?

Spise-Loppen....Det er fanme altid godt, afslappet stemning og portionerne er store!

Vincent på Østerbro: Lille, hyggelig, romantisk, fransk. Tre retter for 200 kr mener jeg.

Reinwalds på Farvergade: Luxus til gode priser. Man kan få en månedlig gourmet menu; fire retter inkl. vin til 500 kr.

Normalt er græsk mad lidt ordinært synes jeg, "Gryderet, lam, fedt, tzatiki - klask så er der serveret!", men Philoxenia på Ravnsborggade er anderledes. Lidt kedelig og steril indretning, men virkelig smukt anrettet mad også til rimelige priser. Har aldrig drukket græsk rødvin, men blev lokket til at drikke en prisvinder den anden aften. Meget kraftig, 14 %...næsten barolo agtig i konsistens og smag...Hvad dælen hed den nu?

Jeg vil til evig tid dagdrømme om at troppe op på Kong Hans i balkjole og med cigaret-rør, men det får jeg nok lov at vente længe på....

Kom med nogle tips! Jeg vil have udvidet min horisont....
Nej, ikke alt hvad der skinner er af guld, så pas på med hvad du finder når du er fuld.

Brugeravatar
bering
Indlæg: 953
Tilmeldt: 09 dec 2002 23:07
Geografisk sted: ...

Re: Yndlings restaurant!

#2 Indlæg af bering » 15 dec 2005 00:08

såforsytten skrev:Hvor går i hen når i skal være romantiske, eksklusive, eksotiske, vulgære eller økonomiske ?

Spise-Loppen....Det er fanme altid godt, afslappet stemning og portionerne er store!

Vincent på Østerbro: Lille, hyggelig, romantisk, fransk. Tre retter for 200 kr mener jeg.

Reinwalds på Farvergade: Luxus til gode priser. Man kan få en månedlig gourmet menu; fire retter inkl. vin til 500 kr.

Normalt er græsk mad lidt ordinært synes jeg, "Gryderet, lam, fedt, tzatiki - klask så er der serveret!", men Philoxenia på Ravnsborggade er anderledes. Lidt kedelig og steril indretning, men virkelig smukt anrettet mad også til rimelige priser. Har aldrig drukket græsk rødvin, men blev lokket til at drikke en prisvinder den anden aften. Meget kraftig, 14 %...næsten barolo agtig i konsistens og smag...Hvad dælen hed den nu?

Jeg vil til evig tid dagdrømme om at troppe op på Kong Hans i balkjole og med cigaret-rør, men det får jeg nok lov at vente længe på....

Kom med nogle tips! Jeg vil have udvidet min horisont....
Enig i de to første (de eneste jeg kender) - Kom i tanke om Frederiks Have (www.frederikshave.dk). Dejligt om sommeren (udendørs), men lidt koster det da.

verboten
Indlæg: 4145
Tilmeldt: 02 jul 2003 13:37

#3 Indlæg af verboten » 15 dec 2005 00:11

altså, nu er det jo ikke lige rundt om hjørnet, men jeg kan anbefale gugelhof, som serverer solid føde fra alsace. den er faktisk ret billy, tre retter for ca. 30 euro, og som bonusinfo kan det nævnes, at gerhard schröder overrakte bill clinton en cubansk cigar der for et par år siden.
nu mener jeg forretning!

Brugeravatar
Denner
Indlæg: 6431
Tilmeldt: 14 aug 2005 14:11

#4 Indlæg af Denner » 15 dec 2005 03:19

Jeg vil jo mene at man skall kigge i byens bedste burger-tråden :wink:

Brugeravatar
Jess Franco
Indlæg: 38391
Tilmeldt: 30 mar 2005 16:43
Geografisk sted: Dr. Humpp's sex-laboratorium, Argentina 1967.
Kontakt:

#5 Indlæg af Jess Franco » 15 dec 2005 10:56

Jeg er nærig og har ingen fantasi, så det ender altid med enten Ankara eller Rizz Razz.

Brugeravatar
Denner
Indlæg: 6431
Tilmeldt: 14 aug 2005 14:11

#6 Indlæg af Denner » 15 dec 2005 13:32

Jeg har hørt at den provencialske restaurant i Eskildsgade serverer en fantastisk "bulebæis" (jeg orker ikke at stave det rigtigt).

Brugeravatar
palesaint
Indlæg: 12189
Tilmeldt: 15 jan 2004 18:48

#7 Indlæg af palesaint » 15 dec 2005 13:50

Det staves bouillabaisse.
eini skrev:
05 feb 2016 14:51
Svingningers moralske kerne.

Brugeravatar
Denner
Indlæg: 6431
Tilmeldt: 14 aug 2005 14:11

#8 Indlæg af Denner » 15 dec 2005 14:05

Tak for det. Det er jo ikke sådan et hverdagsord.

Brugeravatar
Langley
Indlæg: 16126
Tilmeldt: 03 feb 2004 09:20
Geografisk sted: Maryland

#9 Indlæg af Langley » 15 dec 2005 14:52

Med svinske mængder af penge: Era Ora og Noma og Le Sommelier

Næste dyre der skal prøves: Famo i Saxo gade med Fabio fra Era Ora bag gryderne

bedste score sted: Bibendum

godt og nogenlunde billigt: Education Nationale, Le Le, Les Trois Cochons/Coffoco, Hansens, AtlasBar, Wokshop

hverdag:
bedste joint: kates
bedste thai joint: Pon Sak
bedste inder joint: Tandori Masala
bedste korea: House of Korea
bedste delle sandwhich: Harrys place
bedste pita snask: Kebabistan

fyraftens fadbamser:
den hyggeligste bodega med mest berømmede Schnitzel: Tolbold Bodega

Brugeravatar
marks
Indlæg: 249
Tilmeldt: 09 feb 2004 17:05
Geografisk sted: luderjokevej
Kontakt:

#10 Indlæg af marks » 15 dec 2005 15:04

Lang skrev:bedste score sted: Bibendum
Det kunne da være man skulle bevæge sig ud af opgangen og de 2 meter hen til Bibendum for at se om man kan blive scoret 8) Ufatteligt at bo så tæt på og aldrig have været der...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 2 gæster