TV-Serier

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
KimG
Indlæg: 619
Tilmeldt: 25 feb 2012 13:32

Re: TV-Serier

#7601 Indlæg af KimG » 20 mar 2024 23:12

Jeg har ikke læst Foundation, men var ok underholdt af dynasti/klone-kejserne. Resten var medium-dårligt.

Constellation holder derimod max, er meget spændt på sæsonafslutningen om en uge

Brugeravatar
kasper kål
Indlæg: 7791
Tilmeldt: 19 jul 2002 18:12
Geografisk sted: 2450 Apathy

Re: TV-Serier

#7602 Indlæg af kasper kål » 21 mar 2024 11:13

Så er det sgu den store 3 Body Problem-dag, gutter! Fuck jeg glæder mig til jeg har fri, så skal der sateme binges! :drinkingcheers:

Brugeravatar
Half_Noise
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 03 maj 2008 14:50
Geografisk sted: Nordjylland

Re: TV-Serier

#7603 Indlæg af Half_Noise » 21 mar 2024 11:33

Jeg glæder mig også, men jeg tror jeg er nødt til at vente til weekenden, måske endda til næste uge, hvor jeg har fri. Jeg skal fandeme ikke forstyrres af mine unger når jeg skal se min scifi.
#IMPROVISATION>KOMPOSITION

Brugeravatar
Tonic Satan
Indlæg: 14744
Tilmeldt: 03 jun 2009 22:48
Geografisk sted: Jeg er i lommen på dig

Re: TV-Serier

#7604 Indlæg af Tonic Satan » 25 mar 2024 13:41

Weheyhey, en ny X-men-serie i samme stil som den gamle! Jeg er satme på. Det er jeg også med Shogun, som indtil videre er fremragende underholdning.
æsmet skrev:
13 feb 2021 17:33
Hundertwasser kan man jo mene om, hvad man vil, men det kan man sgu da også om kirkesang og kondisko.

Brugeravatar
KimG
Indlæg: 619
Tilmeldt: 25 feb 2012 13:32

Re: TV-Serier

#7605 Indlæg af KimG » 25 mar 2024 23:47

Ok, 3,5 afsnit inde og 3bodyproblem begynder at lugte af ren lort

Brugeravatar
Pete Rock
Indlæg: 14735
Tilmeldt: 02 apr 2007 20:54
Geografisk sted: York University, Toronto

Re: TV-Serier

#7606 Indlæg af Pete Rock » 26 mar 2024 00:37

Wow, hvilken overraskelse.

Jeg så Exhuma (ny koreansk horror) og Taxi Driver (16 mm) i biffen fredag og lørdag, og så Blood Simple søndag.

Overvej at se en film istedet for 3BP. Hvad med en kavalkade af neo-noir?
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar
Antimatter
Indlæg: 13482
Tilmeldt: 11 jul 2005 00:11
Geografisk sted: Her Asp ej baevre

Re: TV-Serier

#7607 Indlæg af Antimatter » 26 mar 2024 17:23

Hvad med Long Goodbye? Hold kæft den er god.
Le nouveau jeune couchon

Brugeravatar
Pete Rock
Indlæg: 14735
Tilmeldt: 02 apr 2007 20:54
Geografisk sted: York University, Toronto

Re: TV-Serier

#7608 Indlæg af Pete Rock » 26 mar 2024 17:30

Antimatter skrev:
26 mar 2024 17:23
Hvad med Long Goodbye? Hold kæft den er god.
ja, Altman's? Den er pissegod, og jeg ville sikkelt synes bedre om den nu hvor jeg er blevet fuldt ud Elliott Gould og Altman-pilled.

On that note: Du skal da se California Split (Gould & Altman, 1974) og måske også The Silent Partner (Gould, men ikke Altman, 1978), som foregår i Toronto og som er den Canadiske version af Tænk På et Tal.

Jeg har snakket om alt det her før, undskyld.

Nyere film noirs jeg har nydt for nylig (prøv at sig det 10 gange): Last Seduction (1994), Red Rock West (1993), Breakdown (1997).
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar
Pete Rock
Indlæg: 14735
Tilmeldt: 02 apr 2007 20:54
Geografisk sted: York University, Toronto

Re: TV-Serier

#7609 Indlæg af Pete Rock » 02 apr 2024 20:09

Kongen af Danmark skrev:
23 feb 2024 06:42
Nu fik jeg også set sidste afsnit. Jeg synes egentlig ikke det var helt så slemt som det kunne have været, men det var nok mest pga meget lave forventninger.

Overordnet set synes jeg den håndterer hele "er der noget overnaturligt på spil"-elementet meget dårligere end sæson 1, som faktisk formåede at være reelt dobbelttydig. I denne her sæson så vi jo en masse overnaturlige ting, som personerne ikke så - så bliver det sgu lidt vel kluntet at sige "men så var det bare noget de forestillede sig - eller var det?!?!".
Sæson 1 havde jo så selvfølgelig også den store fordel at det langt henad vejen kunne være ligemeget, så længe der bare var nogle psykopater, der troede på at der var noget overnaturligt i gænge. Måske er sammenligningen med sæson 1 uretfærdig, men jeg synes jo i ret høj grad de selv inviterer til den, med de mange paralleller i plot, setting, karakterer osv.

Man må også sige at plottet var ret meget all over the place undervejs og så blev lige lovlig "wrapped up in a neat little package" til sidst.
Jeg overvejer også om de har tænkt at polar-settingen ville være federe end den så var, for jeg synes godt nok ikke de får meget ud af den.
Men det værste var dog den super fucking lame karaktertegning. Skuespillerne var jo udmærkede og de fleste personer kunne sådan set have været fine. De var det bare ikke.

Hele sæsonen virker ret jappet og et eller andet sted som om den grundlæggende er grebet forkert an. Tror vi ender på et 02, måske 4 hvis censor er velvillig.
Nu har jeg også fået den set, og er enig af din vurdering af sidste afsnit, slet ikke så slemt som det kunne have været. Som helhed klart dårligere end både sæson 1 og 2, men muligvis bedre end 3, som ikke sagde mig noget. Marty og Rust goes North havde været en sjovere præmis.

Det bedste ved serien var at den kun var seks afsnit - virkelig dejligt, når man er vant til de der alt for lange tv-serier.

Det værste var klart musikken, de TOTALT ELENDIGE slow covers af alt muligt. Da vi i sidste afsnit fik et slow cover af Twist & Shout havde jeg pistolen i munden, men det var som om en producer derude i det kosmiske intet lagde mærke til min smerte, for der blev lynhurtigt slukket for det.

Det værste eksempel overhovedet var det her:
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar
Kongen af Danmark
Indlæg: 1697
Tilmeldt: 24 jul 2014 20:14
Kontakt:

Re: TV-Serier

#7610 Indlæg af Kongen af Danmark » 04 apr 2024 13:14

Pete Rock skrev:
02 apr 2024 20:09
Det værste var klart musikken, de TOTALT ELENDIGE slow covers af alt muligt. Da vi i sidste afsnit fik et slow cover af Twist & Shout havde jeg pistolen i munden, men det var som om en producer derude i det kosmiske intet lagde mærke til min smerte, for der blev lynhurtigt slukket for det.
Ja, det rasede vi også meget over her i det lille hjem. Også fordi der i mange af sekvenserne blev skruet meget højt op for musikken og selve handlingen nærmest trådte i baggrunden som en slags musikvideo - og så endda til noget virkelig rædderlig musik.
Forbundne, forpligtet, for metallen

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 1 gæst