De bedste computerspil

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
besked
Forfatter
Brugeravatar
Half_Noise
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 03 maj 2008 14:50
Geografisk sted: Nordjylland

Re: De bedste computerspil

#5871 Indlæg af Half_Noise » 18 apr 2024 23:15

Pete Rock skrev:
18 apr 2024 16:26
Half_Noise skrev:
18 apr 2024 10:15
Det er så mega fedt at følge med i, Pete. O&S vil for altid stå meget stærkt for mig, selvom jeg godt ved det ikke er blandt de bedste bossfights i souls-serien, men det er den første hvor man virkelig bliver skillchecked og den første hvor man virkelig forstår hvad spillet kræver af en og, på sigt, hvordan man skal spille spillet. Det er meget interessant at du har opgraderet spillets bedste våben, Uchigatana, til Chaos Blade. Jeg er også ret vild med Chaos Blade, men det kræver virkelig tight spil og at man har en masse Humanity før det for alvor er et godt våben. Det er selvfølgelig ikke noget man skal bekymre sig om på første playthrough, hvor praktisk talt alle våben er viable.
Ja, jeg var ikke helt sikker på du ville godkende det, men jeg tænkte fuck, jeg har lyst til at prøve et boss våben. Det hjælper jo også på det at jeg ikke rigtigt bruger Uchi'en så meget, forstår den stadig ikke helt.
Half_Noise skrev:
18 apr 2024 10:15
Nu er det ved at være lidt tid siden jeg sidst har spillet DS igennem, men jeg har ganske enkelt aldrig forstået problemet med Anor Londos bueskytter? Man løber jo bare? Er det bare mig?
Det er nemt nok at komme op på den smalle afsats, og hvis man så går direkte hen til bueskytten til højre, så skal man minimum engang rulle for at undgå en pil fra ham, ellers kan man simpelthen ikke komme tæt nok på ham til at ramme ham. Når man så er tæt på ham, skal man temmelig hurtigt få et slag ind (et vil næsten hver gang være nok), inden han sender en pil mere afsted, eller rammer en med sit sværd. Hvis man får et slag ind, kan man stadig - i min erfaring - være uheldig og komme til at falde ned. Når det så er det sagt så tror jeg den primære frustration er den relativt lange runback, hvis der var et bål lige under bueskytterne, ville det ikke være så forhadt. Som sagt, så synes jeg egentligt for det meste at platforming fungerer okay i DS.
Half_Noise skrev:
18 apr 2024 10:15
Fedt at du tog en tur ind i Painted World, det er et af mine favoritområder i spillet. Var der en grund til at du ikke slog Priscilla? Du skulle bare ud?
Jeg skulle ud, jeg var ikke sikker på om jeg lukkede min adgang til painted world ved at dræbe hende, og generelt er min tilgang for det meste at undgå at slå folk (og fæ?) ihjel der ikke er aggressive mod mig.

Jeg tager en lille pause. Jeg tænker på DS når jeg er vågen, og når jeg sover, så hjemsøger det mine drømme. Gid jeg var ung og dum og havde uendelig tid.
Chaos Blade er et mega sejt våben, så go for it. Uchi er et ret simpelt våben, stick em with the pointy end. Men det er bedst hvis man riposter meget, da der er scaling på dex på ripostes. Det er selvfølgelig langt fra det bedste våben i spillet, men alene det at man kan få det mega tidligt gør det ekstremt godt. Og så scaler det A med dex på +10.

Ham bueskytten til højre, ham er der et trick til. Du går hen mod ham indtil at skifter til sværd, stopper op og lader ham løbe ud over kanten. Ez.

Priscilla i Painted World er en lidt sjov boss, så hvis du har mulighed for at genbesøge vil jeg anbefale det. Det kan være en ide at have Throwing Knives med. Jeg tror aldrig jeg har forladt stedet uden at slå hende, så jeg ved faktisk ikke helt hvordan det virker når man gør det uden.

Jeg går ud fra du har plan om at spille DLC også? Det skal du bare lige være opmærksom på, at det er mega uigennemskueligt at finde ud af hvordan man kommer dertil, og du skal gøre det inden du går til sidste boss. Gad vide om du har fundet Grass Crest Shield? Det er blandt de bedste items i hele spillet. Det og Havel's Ring.
#IMPROVISATION>KOMPOSITION

Brugeravatar
Pete Rock
Indlæg: 14717
Tilmeldt: 02 apr 2007 20:54
Geografisk sted: York University, Toronto

Re: De bedste computerspil

#5872 Indlæg af Pete Rock » 19 apr 2024 19:40

Half_Noise skrev:
18 apr 2024 23:15
Chaos Blade er et mega sejt våben, så go for it. Uchi er et ret simpelt våben, stick em with the pointy end. Men det er bedst hvis man riposter meget, da der er scaling på dex på ripostes. Det er selvfølgelig langt fra det bedste våben i spillet, men alene det at man kan få det mega tidligt gør det ekstremt godt. Og så scaler det A med dex på +10.
Cool nok, begynder at ønske jeg havde kørt mere pure dex, men okay, så smidig og hurtig er jeg heller ikke endnu.
Half_Noise skrev:
18 apr 2024 23:15
Ham bueskytten til højre, ham er der et trick til. Du går hen mod ham indtil at skifter til sværd, stopper op og lader ham løbe ud over kanten. Ez.
Ja, det kunne jo have været rart at vide. Jeg glemte også at sige at en del af udfordringen jo er at man aldrig har set de her motherfuckers før, man har ikke engang set de almindelige Silver Knights, så man ved ikke hvordan de opfører sig. Du har nok glemt hvordan det var første gang. Men det er jo det DS kan.
Half_Noise skrev:
18 apr 2024 23:15
Priscilla i Painted World er en lidt sjov boss, så hvis du har mulighed for at genbesøge vil jeg anbefale det. Det kan være en ide at have Throwing Knives med. Jeg tror aldrig jeg har forladt stedet uden at slå hende, så jeg ved faktisk ikke helt hvordan det virker når man gør det uden.
Ja, der er ingen verden hvor jeg ikke tager tilbage og giver hende et skud.
Half_Noise skrev:
18 apr 2024 23:15
Jeg går ud fra du har plan om at spille DLC også? Det skal du bare lige være opmærksom på, at det er mega uigennemskueligt at finde ud af hvordan man kommer dertil, og du skal gøre det inden du går til sidste boss. Gad vide om du har fundet Grass Crest Shield? Det er blandt de bedste items i hele spillet. Det og Havel's Ring.
Jeg har fundet GCS, og begyndte at bruge det på din anbefaling. Jeg har kigget på hvordan jeg får aktiveret DLC, den slags ting er undtagelsen for min regel om at undgå at lave for meget research.
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar
Pete Rock
Indlæg: 14717
Tilmeldt: 02 apr 2007 20:54
Geografisk sted: York University, Toronto

Re: De bedste computerspil

#5873 Indlæg af Pete Rock » 19 apr 2024 19:44

De her linjer fra Sally Oldfield's Water Bearer passer i øvrigt skidegodt til Dark Souls:
It's dark on the mountain waiting for the sun
The devil is sleeping and the lord of the light is waking
The dawn is slowly breaking
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar
naunyn
Indlæg: 1028
Tilmeldt: 15 nov 2007 15:15

Re: De bedste computerspil

#5874 Indlæg af naunyn » 21 apr 2024 09:38

Half_Noise skrev:
18 apr 2024 10:15

Jeg har desværre ikke spillet Melee i et par år efterhånden. Jeg tænker stadig at min Marth burde være nogenlunde, men jeg tror hverken min Cap Falcon eller Fox er en skid værd længere. Der er simpelthen så meget execution med de karakterer. Hvem mainer du? Jeg går ud fra at Fox stadig er klart den bedste karakter, der er vel stadig ikke en løsning på alle de muligheder Reflector giver?
Det spil er jo et evigt grind. Det er heldigvis blevet væsentligt lettere at finde kampe og holde ens niveau ved lige efter Slippi er kommet til, nu hvor online fungerer ekstremt godt og både indeholder en unranked og ranked spilmode. Jeg anbefaler varmt at tjekke det ud, hvis du får lyst til at samle det op igen - og lad os tage nogle kampe, hvis du gør. Jeg mainer Sheik, som vel er den mindst execution heavy af top tier karakterne. Fox er stadig den bedste og selvom at Marth har fået en kæmpe genopdagelse de senere år (og sågar blevet overvejet til at være den bedste karakter i spillet), så bliver Fox stadig ved med at være den bedste karakter i spillet. Reflector giver bare så mange muligheder og er så stærkt et værktøj.

Brugeravatar
Half_Noise
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 03 maj 2008 14:50
Geografisk sted: Nordjylland

Re: De bedste computerspil

#5875 Indlæg af Half_Noise » 21 apr 2024 09:58

naunyn skrev:
21 apr 2024 09:38
Half_Noise skrev:
18 apr 2024 10:15

Jeg har desværre ikke spillet Melee i et par år efterhånden. Jeg tænker stadig at min Marth burde være nogenlunde, men jeg tror hverken min Cap Falcon eller Fox er en skid værd længere. Der er simpelthen så meget execution med de karakterer. Hvem mainer du? Jeg går ud fra at Fox stadig er klart den bedste karakter, der er vel stadig ikke en løsning på alle de muligheder Reflector giver?
Det spil er jo et evigt grind. Det er heldigvis blevet væsentligt lettere at finde kampe og holde ens niveau ved lige efter Slippi er kommet til, nu hvor online fungerer ekstremt godt og både indeholder en unranked og ranked spilmode. Jeg anbefaler varmt at tjekke det ud, hvis du får lyst til at samle det op igen - og lad os tage nogle kampe, hvis du gør. Jeg mainer Sheik, som vel er den mindst execution heavy af top tier karakterne. Fox er stadig den bedste og selvom at Marth har fået en kæmpe genopdagelse de senere år (og sågar blevet overvejet til at være den bedste karakter i spillet), så bliver Fox stadig ved med at være den bedste karakter i spillet. Reflector giver bare så mange muligheder og er så stærkt et værktøj.
Jeg har prøvet at kigge på det, men jeg har ikke rigtigt en computer der kan køre Slippi uden kæmpe lag. Det kan være det er blevet bedre, det kan jeg lige tjekke.

Stærkt at Marth er på vej tilbage mod toppen! Jeg tænker lige jeg skal finde ud af om jeg overhovedet stadig kan finde ud af at wavedashe. Man får jo virkelig lyst til at tage spillet op igen, jeg husker bare så tydeligt hvor meget tid der skal til, og det er ikke en ressource jeg har så meget af som førhen.

Foxs Reflector er nærmest grund nok til at han altid vil være S-tier. Et 1frame move med så meget utility, det er helt, helt skørt. Havde det kun kunne bruges i wavedashes og som shinespike havde det allerede været det bedste move i spillet.
#IMPROVISATION>KOMPOSITION

Brugeravatar
Pete Rock
Indlæg: 14717
Tilmeldt: 02 apr 2007 20:54
Geografisk sted: York University, Toronto

Re: De bedste computerspil

#5876 Indlæg af Pete Rock » 21 apr 2024 21:43

Første forsøg. Kom til at ramme dem begge to lidt for meget, men fik ram på Ornstein. Fik Smough på 50% i anden fase. Det skal nok gå.
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar
Half_Noise
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 03 maj 2008 14:50
Geografisk sted: Nordjylland

Re: De bedste computerspil

#5877 Indlæg af Half_Noise » 22 apr 2024 00:53

Pete Rock skrev:
21 apr 2024 21:43
Første forsøg. Kom til at ramme dem begge to lidt for meget, men fik ram på Ornstein. Fik Smough på 50% i anden fase. Det skal nok gå.
Tight!! Jeg har altid været Ornstein først, men det er lidt afhængigt af playstyle. Meget vigtigt at fokusere på den ene eller anden i første fase, da den der er tilbage får fuld healthbar, men det ved du allerede.

Jeg gik igang med at skrive om strats til fighten, men så gik det op for mig at jeg ville hade at få tips til at slå dem, indtil efter.

En casual "you're on your own" indtil andet potentielt er tilfældet, og så drikker jeg lige fad i gaden imens.

Edit: Du har sikkert allerede sagt hvad du spiller på, men hvis det er PlayStation, så lad os hooke op, så skal jeg gerne spectate og høvle kvaster mens.
#IMPROVISATION>KOMPOSITION

Brugeravatar
Half_Noise
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 03 maj 2008 14:50
Geografisk sted: Nordjylland

Re: De bedste computerspil

#5878 Indlæg af Half_Noise » 22 apr 2024 01:14

naunyn skrev:
21 apr 2024 09:38
Half_Noise skrev:
18 apr 2024 10:15

Jeg har desværre ikke spillet Melee i et par år efterhånden. Jeg tænker stadig at min Marth burde være nogenlunde, men jeg tror hverken min Cap Falcon eller Fox er en skid værd længere. Der er simpelthen så meget execution med de karakterer. Hvem mainer du? Jeg går ud fra at Fox stadig er klart den bedste karakter, der er vel stadig ikke en løsning på alle de muligheder Reflector giver?
Det spil er jo et evigt grind. Det er heldigvis blevet væsentligt lettere at finde kampe og holde ens niveau ved lige efter Slippi er kommet til, nu hvor online fungerer ekstremt godt og både indeholder en unranked og ranked spilmode. Jeg anbefaler varmt at tjekke det ud, hvis du får lyst til at samle det op igen - og lad os tage nogle kampe, hvis du gør. Jeg mainer Sheik, som vel er den mindst execution heavy af top tier karakterne. Fox er stadig den bedste og selvom at Marth har fået en kæmpe genopdagelse de senere år (og sågar blevet overvejet til at være den bedste karakter i spillet), så bliver Fox stadig ved med at være den bedste karakter i spillet. Reflector giver bare så mange muligheder og er så stærkt et værktøj.
Nu kiggede jeg lige tierlister, det er helt fucked for mig at Falco er faldet så meget! Også vildt at HBox har drevet 'Puff til S. Jeg er med på movement, men der er virkelig ikke særligt mange gode moves med 'Puff. Sleep er selvfølgelig syg, hvis man har styr på den, men pokes er har bare aldrig fungeret for mig.

Når alt kommer til at vil jeg nok aldrig være andet end en CapFalcon main, og jeg spillede lige en time idag. Jeg kan slet ikke finde ud af at spille ham længere. Knæet er altid en ting, men førhen kunne håndtere hans fart, det kan jeg ikke længere.

Hvad er det for en controller du nævner, den kender jeg ikke?

Apropos, bedste controllers nogensinde-tierlist?
1: GameCube
2:Original PS
3:Snes
4:PS5
#IMPROVISATION>KOMPOSITION

Brugeravatar
kasper kål
Indlæg: 7774
Tilmeldt: 19 jul 2002 18:12
Geografisk sted: 2450 Apathy

Re: De bedste computerspil

#5879 Indlæg af kasper kål » 22 apr 2024 08:43

1. XBOX 360

Brugeravatar
naunyn
Indlæg: 1028
Tilmeldt: 15 nov 2007 15:15

Re: De bedste computerspil

#5880 Indlæg af naunyn » 22 apr 2024 16:17

@Half_Noise

Det er en svær balance med Melee, fordi det er et spil, der virkelig giver på mange niveauer og et som man bare kan blive ved med at spille, men det er også et spil, der virkelig kræver tid og dedikation, så jeg kan virkelig godt forstå dig.

Det har generelt været en ret spændende tid med Melee, hvor blandt andet Yoshi har haft et ret stort gennembrug via en spiller som Amsa, der virkelig har vist, hvad den karakter kan. Marth er blevet væsentligt mere populær igen og der er en god del solo-Marth spillere, der virkelig viser hvad den karakter kan og hvor god han er mod blandt andet Fox.

Reflector er så vild, fordi crouch cancel er blevet så stor en ting. Jeg ved ikke, hvor meget det fyldte, da du spillede, men det at reflector ignorerer crouch cancel og åbner for en combo gør simpelthen så meget. Bare det at kunne lave reflector efter at være blevet sendt i en tech situation er også helt vildt, fordi det giver nogle gode muligheder for at få en reversal.

Falco er – som jeg forstår det – faldet fordi hans comboer er meget afhængig af at spilleren læser modstanderens DI og smash DI (som folk selvfølgelig er blevet endnu bedre til). Det gør han på et højere niveau godt kan mangle flere true combos på højere niveauer, fordi en god spiller kan gøre det rigtig svært for Falco via DI mixups.

HBox er for vild. Puff har generelt haft nogle gode repræsentanter, som blandt andet finske Solobattle, der har lavet nogle ret vild rest setups. Af angreb som Jigglypuff kan er backair selvfølgelig for vildt et move og up throw til rest er vist true på visse DI vinkler mod f.eks. Fox på sådan 40%. Upair kan også lede til rest. Dair virker til at kunne bruges lidt på samme måde som Fox dair på lave procenter til at bryde crouch cancel. Pound leder selvfølgelig også potentielt til rest. Jigglypuff kan en hel del.

Captain Falcon er så hurtig. Jeg kan virkelig godt forstå, at du har svært ved at håndtere farten. Det er så meget en karakter, der super hurtigt er i ansigtet på en. Jeg har været til lidt turneringer i København, hvor der er nogle vanvittigt hurtige Captain Falcon spillere, som bare løber cirkler om en.

Det er en controller, som kommer i forlængelse af at SmashBox lavede en box controller. SmashBox controlleren er dog ikke vildt godt designet, når det kommer til knap designet, så Hax$ kom med sin BOXX i ca. 2019, hvis design ret meget er blevet standard knap designet til disse såkaldte boxx-controllers. Der er flere forskellige byggere, der laver dem i dag, hvor de ofte bygger over samme design. Jeg har i spoiler tagget vedlagt to billeder af den boxx-controller, som jeg har, hvilket er en Gram Slim Smash.
Spoiler:
Billede
Billede
Knap layouttet er dette.

Jeg har tidligere haft lånt en Frame1 boxx-controller, men de er nærmest umulige at opdrive. Det føles dog virkelig mærkeligt i starten at spille på sådan en controller, men det anstrenger ikke mine hænder på samme måde, som en Gamecube controller gør. Jeg er ret glad for at være skiftet til sådan en controller.

Angående bedste controllers, så tror jeg den ser nogenlunde sådan her ud.

Top 5.
1. Nintendo Switch Pro Controller
2. GameCube
3. Snes
4. PS4
5. Xbox360

Jeg kan på mange måder rigtig godt lide Xbox360 controlleren, men det d-pad trækker simpelthen ned.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 2 gæster