DC Comics tråden

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
besked
Forfatter
Brugeravatar
Fisker Thomas
Indlæg: 28347
Tilmeldt: 22 nov 2003 16:33
Geografisk sted: Institut Benjamenta
Kontakt:

Re: DC Comics tråden

#51 Indlæg af Fisker Thomas » 26 feb 2019 14:37

Har også altid anset Big Barda for en interessant kvinde.

Er jo i gang med Starman, og det er jo virkelig formidabelt. Som en Morrison uden alt smartasseriet; smuk opdatering og genskrivning af et hjørne af DC-universet. De mange plottwists i 6. bind synes jeg dog er lige på den ubehagelige side, når man nu har lært at holde af de her karakterer gennem de foregående bind. Ikke alt er helt up to date - hovedpersonens goatee og tvivlsomme moderne tatoveringer var sikkert cool i midt- og sluthalvfemserne, men i 2019 virker de ret douchy og langt fra den karakter, man søger at skabe med samleren Jack Knight. Ikke desto mindre et virkelig fornøjeligt run på Starman. Man guffer det i sig og tænker også nogle gange dybt. Turen ud i rummet kunne have været afviklet lidt hurtigere. Men det meste er virkelig ekstremt godt og rammer lidt af den samme ånd som Astro City, hvor man tager det bedste fra superheltetroperne og smeder dem sammen til noget nyt.
"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

Brugeravatar
Kinky Robot
- inaktiv -
Indlæg: 3207
Tilmeldt: 20 feb 2011 16:39
Geografisk sted: Dr. Wily's Castle

Re: DC Comics tråden

#52 Indlæg af Kinky Robot » 27 feb 2019 08:17

Wonder Woman comics er den sygeste s/m fest. Hvilket jeg selvfølgelig hylder 8)

Godt at Fiskeren også digger Starman og jeg er helt enig i dine betragtninger. Gad vide hvordan en reboot af Starman vil se ud i 2019? Altså med udgangspunkt i denne serier. Nok ret usansynligt men man har lov at håbe.
Infinite lives: YES

Brugeravatar
Jimmi Jazz
Indlæg: 6218
Tilmeldt: 27 aug 2009 14:30
Geografisk sted: Nbro

Re: DC Comics tråden

#53 Indlæg af Jimmi Jazz » 15 jun 2019 12:58

Apropos balladen i Golfen, så er det altså ikke første gang, Iran har ageret som bad guys, just saying...

Billede
svingningers realpolitiske kobbel

Brugeravatar
La Mouche
Indlæg: 14437
Tilmeldt: 16 nov 2005 17:19

Re: DC Comics tråden

#54 Indlæg af La Mouche » 22 aug 2021 22:44

Jeg føler mig set af The Onion.

Billede

'Jesus, What Is It Now?' Says Man Putting Down Swamp Thing Comic To Answer Phone Call From Wife

MILWAUKEE—Local man Todd Bogen, 32, reportedly expressed mild annoyance Saturday, muttering, "Jesus, what it is it now?" in response to being interrupted by an incoming phone call from his wife while trying to read Swamp Thing Vol. 3: The Curse.

"For Christ's sake," said Bogen, holding his finger in place in issue 39, where Swamp Thing is decapitated by a humanoid fish monster, before answering the call from the woman he married in 2009. "I do not have time to deal with this crap."

"Ugh, it's always something," added Bogen, who released a long exasperated sigh and shook his head, alternately staring at the cell phone clutched in his hand and the cover of the trade paperback containing issues 35 through 42 of Alan Moore's Swamp Thing run.....

https://www.theonion.com/jesus-what-is- ... lOVYsmmRRE

Brugeravatar
La Mouche
Indlæg: 14437
Tilmeldt: 16 nov 2005 17:19

Re: DC Comics tråden

#55 Indlæg af La Mouche » 25 nov 2021 16:59

Endelig noget DC efter mit hovede:


Brugeravatar
Jimmi Jazz
Indlæg: 6218
Tilmeldt: 27 aug 2009 14:30
Geografisk sted: Nbro

Re: DC Comics tråden

#56 Indlæg af Jimmi Jazz » 26 nov 2021 11:07

Har tygget mig gennem det meste af Geoff Johns Justice League run fra det forgangne årti, altså der hvor DC uden succes rebootede hele universet under betegnelsen "New 52". Johns er nu som altid bundsolid, lejlighedsvis også god, og jeg kan sgu bare godt lide ham. Meat and potatoes og de gamle helte, som vi stort set kender og elsker dem, reboot eller ej. Især er det fedt at Lex Luthor får en prominent rolle i serien og såmænd opnår medlemsskab af selveste Justice League, til Supermans store skepsis selvfølgelig. Nå ja, og så bliver Darkseid og hele Kirbys New Gods mytologi støvet fint af. Anbefalet hvis man skal have et hurtigt, relativt let tilgængeligt superheltefix uden for mange dikkedarer.
svingningers realpolitiske kobbel

Brugeravatar
Jimmi Jazz
Indlæg: 6218
Tilmeldt: 27 aug 2009 14:30
Geografisk sted: Nbro

Re: DC Comics tråden

#57 Indlæg af Jimmi Jazz » 14 apr 2023 09:52

Jeg har læst Brian Azzarello og Bermejos Luthor: Man of Steel som oprindeligt udkom i 2005, men som åbenbart regnes for så god, at den nu er gengivet under DC Black Label, hvor DC udgiver stand alone historier med "voksent" indhold, både nye og genudgivelser. Jeg var ikke vildt imponeret, selvom den grundlæggende idé er god: En historie hvor man kommer under huden på Supermans ærkefjende, hans motivation, og hvor The Big Blue Boy Scout bare flyver rundt i periferien. Centralt i fortællingen er Luthors selvopfattelse som menneskehedens forsvarer over for den ikkemenneskelige alien - og den del fanger Bermejos streg fint ind:

Billede

Desværre er historien bare ikke særlig godt fortalt og måden den insisterer at være DARK på er også trættende, lidt på samme måde som Snyders DC filmatiseringer.
svingningers realpolitiske kobbel

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 3 gæster