Endnu flere film i 2023

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Pete Rock
Indlæg: 14717
Tilmeldt: 02 apr 2007 20:54
Geografisk sted: York University, Toronto

Re: Endnu flere film i 2023

#461 Indlæg af Pete Rock » 05 mar 2024 19:55

Poor Things var rimelig røv. Uanset hvad man ellers mener om hans tidligere film, kan jeg ikke se hvordan den kan være andet end et langt skridt nedaf for ham.

Kyoshi Kurosawa's The Guard From Underground (1992) er kommet på blu-ray. Hvis der nu er andre der er interesserede I at udforske hans tidlige produktion, og kigge efter tegn på geniet. Jeg kan læse gode ting om denne film online.
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar
Tonic Satan
Indlæg: 14726
Tilmeldt: 03 jun 2009 22:48
Geografisk sted: Jeg er i lommen på dig

Re: Endnu flere film i 2023

#462 Indlæg af Tonic Satan » 11 mar 2024 22:02

Dune 2. :adore: Kæft, jeg elsker det stads.
æsmet skrev:
13 feb 2021 17:33
Hundertwasser kan man jo mene om, hvad man vil, men det kan man sgu da også om kirkesang og kondisko.

Brugeravatar
Pete Rock
Indlæg: 14717
Tilmeldt: 02 apr 2007 20:54
Geografisk sted: York University, Toronto

Re: Endnu flere film i 2023

#463 Indlæg af Pete Rock » 11 mar 2024 22:16

Dune 2 var også ret røv for mig, og jeg har brugt tiden siden i lørdags på at have nedtur over om det måske bare er mig der er blevet en gammel idiot.

Generer det virkelig ingen at universitet er så ekstremt ensformigt og farveløst? Designet af en revisor der har læst et par hæfter af Inkalen.
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar
Tonic Satan
Indlæg: 14726
Tilmeldt: 03 jun 2009 22:48
Geografisk sted: Jeg er i lommen på dig

Re: Endnu flere film i 2023

#464 Indlæg af Tonic Satan » 11 mar 2024 23:26

Noget af det skulle vel forhåbentlig være decideret farveløst, ellers ramte jeg en mandagsudgave. Jeg er en barnlig sjæl, labbede det bare i mig med øre-øre smil det meste af vejen. Min ungdomskammerat, der er kæmpe Dunebuff havde det på samme måde. Det var en fredagsforevisning, så der var også lidt fordrukne hævede næver og whoos her og der. Skønt. Ret meget som at være til prog-koncert, bare med flere kvinder.
Var kun irriteret over ikke at have slæbt røven ind i Imperial i stedet for Empire. Det kan vel nås endnu.

Og så burde Sting have haft en cameo. Har du læst bøgerne, Pete? Læste først den første mellem de to nye. Elskede det. Tænker på sandorme hele tiden.
Det var bemærkelsesværdigt, men vel ret forventeligt at der ikke blev sagt 'jihad' på noget tidspunkt, hvilket er ret prominent i bogen.
æsmet skrev:
13 feb 2021 17:33
Hundertwasser kan man jo mene om, hvad man vil, men det kan man sgu da også om kirkesang og kondisko.

Brugeravatar
Pete Rock
Indlæg: 14717
Tilmeldt: 02 apr 2007 20:54
Geografisk sted: York University, Toronto

Re: Endnu flere film i 2023

#465 Indlæg af Pete Rock » 12 mar 2024 01:56

Tonic Satan skrev:
11 mar 2024 23:26
Noget af det skulle vel forhåbentlig være decideret farveløst, ellers ramte jeg en mandagsudgave. Jeg er en barnlig sjæl, labbede det bare i mig med øre-øre smil det meste af vejen. Min ungdomskammerat, der er kæmpe Dunebuff havde det på samme måde. Det var en fredagsforevisning, så der var også lidt fordrukne hævede næver og whoos her og der. Skønt. Ret meget som at være til prog-koncert, bare med flere kvinder.
Var kun irriteret over ikke at have slæbt røven ind i Imperial i stedet for Empire. Det kan vel nås endnu.

Og så burde Sting have haft en cameo. Har du læst bøgerne, Pete? Læste først den første mellem de to nye. Elskede det. Tænker på sandorme hele tiden.
Det var bemærkelsesværdigt, men vel ret forventeligt at der ikke blev sagt 'jihad' på noget tidspunkt, hvilket er ret prominent i bogen.
ja, jeg har læst bøgerne - de første tre - i 2017-2018-stykker. Nogle af problemerne med især 2'eren stammer direkte fra at de er for trofaste over for bøgerne.

Filmene er visuelt imporende og skalaen føles stor på en ny måde, men de er også pissekedelige visuelt, og meget same-y, hvilket især bliver et problem her i Dune 2 hvor man har set det hele i knap 3 timer allerede. Landskabet er altid det samme, byscenerne og lokalerne er blottet for liv, alle har det samme tøj på - men lad os da lige bruge det ældgamle trick hvor Chani lige, uden nogen grund overhovedet, binder et blåt bånd om armen så vi kan kende hende.

Jeg har flere pointer, men hovedsagen er at Villeneuve bare virker som en person der er virkelig god til at lave lektier, fremfor en billedskaber med en identitet og et unikt point-of-view.
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar
Senekat
Indlæg: 2282
Tilmeldt: 02 apr 2014 07:45

Re: Endnu flere film i 2023

#466 Indlæg af Senekat » 12 mar 2024 22:39

Der var godt nok meget TV-drama over den nye Dune.

Lidt ligesom at se et forlænget afsnit af nogle af de der Star Wars serier der kører på Disney+

Karakteropbygningen var mildest talt lidt flad og det jeg mest sidder tilbage med, er sådan en meh oplevelse.

Brugeravatar
Tonic Satan
Indlæg: 14726
Tilmeldt: 03 jun 2009 22:48
Geografisk sted: Jeg er i lommen på dig

Re: Endnu flere film i 2023

#467 Indlæg af Tonic Satan » 13 mar 2024 00:35

SILENCE! :x
æsmet skrev:
13 feb 2021 17:33
Hundertwasser kan man jo mene om, hvad man vil, men det kan man sgu da også om kirkesang og kondisko.

Brugeravatar
Winter Chylde
Indlæg: 2349
Tilmeldt: 23 nov 2013 21:44

Re: Endnu flere film i 2023

#468 Indlæg af Winter Chylde » 13 mar 2024 09:25

Jeg så filmatiseringen af Kalak, og var ret godt underholdt på den samme rodede og paniske måde, som jeg var af bogen. Noget mere skåret til rent handlingsmæssigt, men omvendt med en del scener, der trak ud i det uendelige. Og så nogle virkelig bizarre scener med hans pædofile far, hvor begrebet 'at overspille' nærmest ikke er dækkende. Men det passede alligevel meget godt til karakteren.

Brugeravatar
burdette
Indlæg: 1112
Tilmeldt: 29 okt 2006 19:35
Geografisk sted: Århus

Re: Endnu flere film i 2023

#469 Indlæg af burdette » 18 mar 2024 08:43

Den nyeste Kaurismäki er virkelig helt fantastisk, skynd jeg at fange den i bif, hvis I kan. Den har én af de bedste barkoncertscener, jeg har set.

I aften står den på nyrestaureret udgave af The Abyss, som jeg aldrig har set. Den kan også fanges i Cinemaxx Kbh i dag, kan jeg se.

I går stod den på herlige El Dorado med BDE-overload fra Duke, Mitchum og James Caan. Der er en scene, hvor de skal have Mitchum ædru, og derfor tvinger en drik bestående af cayennepeber og krudt i ham. Anbefalet.

Billede

Brugeravatar
Casper
Indlæg: 2160
Tilmeldt: 11 jul 2002 03:18
Geografisk sted: IRL

Re: Endnu flere film i 2023

#470 Indlæg af Casper » 18 mar 2024 09:15

Robert Mitchum er jo IRL-versionen af Kaptajn Allan.



Jeg så i øvrigt Night Swim i går i biffen. Den handler om en besat swimming pool - genialt! Den har fået dårlige anmeldelser, men jeg vil godt svinge mig op til 4/6. Leverer solidt nok, men selvfølgelig er der nogle gigantiske huller i osten, men det følger jo med den slags. Det er en besat swimming pool, mand! :crown:
Du er et du, før du er et jeg

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 1 gæst