#Jesuismagiccard

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Antimatter
Indlæg: 13494
Tilmeldt: 11 jul 2005 00:11
Geografisk sted: Her Asp ej baevre

Re: #Jesuismagiccard

#401 Indlæg af Antimatter » 11 sep 2019 20:15

Billede

Hvad siger vi? Da jeg første læste det tænkte jeg at det umuligt kan være så broken som det ser ud. Wizards kunne aldrig finde på at printe en enabler for unfair artifact og graveyarddecks efter den måde ældre lformater, og for den sags skyld standard har udviklet sig på det seneste. Kethis har været det bedste deck i standard med længder, og det her kort ser ud som om det er designet til en endnu stærkere udgave af decket, når historic formatet bliver lanceret på Arena. Hogaak er lige blevet bannet, Faithless Looting er lige blevet bannet. Endnu et artifactbaseret kombodeck i form af Urza ser ud til at være det stærkeste deck i Modern, og så printer den her!! :crazy: Fortæl mig at det er overvurderet, for det ligner et af de bedste redskaber for unfair decks i mange år.
Le nouveau jeune couchon

Brugeravatar
Antimatter
Indlæg: 13494
Tilmeldt: 11 jul 2005 00:11
Geografisk sted: Her Asp ej baevre

Re: #Jesuismagiccard

#402 Indlæg af Antimatter » 20 sep 2019 13:00

Flækkede lige Ondrej Strasky i limited. God weekend til alle!
Le nouveau jeune couchon

Brugeravatar
Antimatter
Indlæg: 13494
Tilmeldt: 11 jul 2005 00:11
Geografisk sted: Her Asp ej baevre

Re: #Jesuismagiccard

#403 Indlæg af Antimatter » 07 okt 2019 18:35

Er Alexander Hayne den bedste Magicspiller i verden over de sidste 5-8 år? Siden 2011 har han vundet fem grand prixer, nået top 8 i 12 og vundet en pro tour. Det er absurd så konsistent han er på tværs af formater, og han har ikke været en del af pro-scenen i særligt mange år.
Le nouveau jeune couchon

Brugeravatar
Antimatter
Indlæg: 13494
Tilmeldt: 11 jul 2005 00:11
Geografisk sted: Her Asp ej baevre

Re: #Jesuismagiccard

#404 Indlæg af Antimatter » 07 nov 2019 15:19

Uhhh, tæt på at være mythic i både limited og constructed allerede, og sæsonen er kun en uge gammel. Succes. Forvent screenshots her på Matters Magiske Kanal #soon.
Le nouveau jeune couchon

Brugeravatar
Half_Noise
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 03 maj 2008 14:50
Geografisk sted: Nordjylland

Re: #Jesuismagiccard

#405 Indlæg af Half_Noise » 07 nov 2019 15:40

Hvad spiller du i constructed siden du overhovedet kan overtale dig selv til at climbe til mythic? Senest ramte jeg mythic med Temur Reclamation, men det er ikke ligefrem det sjoveste deck at spille. Det er godt nok absurd hvor ringe en beslutning det har været at banne Field of the Dead i standard.
#IMPROVISATION>KOMPOSITION

Brugeravatar
Antimatter
Indlæg: 13494
Tilmeldt: 11 jul 2005 00:11
Geografisk sted: Her Asp ej baevre

Re: #Jesuismagiccard

#406 Indlæg af Antimatter » 07 nov 2019 18:47

Motherfucker, jeg er sgu nummer 14 på Arenas limited ladder lige nu.
Le nouveau jeune couchon

Brugeravatar
Antimatter
Indlæg: 13494
Tilmeldt: 11 jul 2005 00:11
Geografisk sted: Her Asp ej baevre

Re: #Jesuismagiccard

#407 Indlæg af Antimatter » 08 nov 2019 08:52

Nu går vi efter førstepladsen :crown:
Le nouveau jeune couchon

Brugeravatar
Half_Noise
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 03 maj 2008 14:50
Geografisk sted: Nordjylland

Re: #Jesuismagiccard

#408 Indlæg af Half_Noise » 08 nov 2019 09:21

Fandeme stærkt, Anti. Hvad har du af kommentarer på formatet? Hvilke arketyper skal man drafte, hvis nu jeg skulle ende i en ELD-draft en dag?


Jeg er gået godt død i standard, hvor jeg stort set kun spiller til FNM om fredagen, hvor Temur Reclamation er sleeved up. Til gengæld har jeg fået grindet lidt Pioneer, hvor Izzet Ensoul virker topfedt. Jeg ved ikke helt hvor meget jeg tør købe ind i formatet, WotC har tænkt sig at køre så aggressiv en banpolitik som de giver udtryk for, men det er alt sammen nemmere at vurdere på mandag.
#IMPROVISATION>KOMPOSITION

Brugeravatar
Antimatter
Indlæg: 13494
Tilmeldt: 11 jul 2005 00:11
Geografisk sted: Her Asp ej baevre

Re: #Jesuismagiccard

#409 Indlæg af Antimatter » 08 nov 2019 10:05

Godt spørgsmål. Jeg drafter ud fra en analyse af metagamet i de højere tiers på Arena dvs. diamond og mythic og ud fra en rudimentær forståelse af hvordan botsene fungerer, så hvis jeg skulle spille i de lavere tiers, drafte med mennesker eller i pod ville jeg gøre en del anderledes. Beatdown er vejen frem på Arena fordi så mange spiller mill og fordi botsene underprioriterer kortene, så du kan brute force aggro i for eksempel monogreen og ende op med et hæderligt deck stort set hver gang. Det er første gang jeg har set et draft format uden midrange. Jeg prøver lige at skrive en guide.
Le nouveau jeune couchon

Brugeravatar
Antimatter
Indlæg: 13494
Tilmeldt: 11 jul 2005 00:11
Geografisk sted: Her Asp ej baevre

Re: #Jesuismagiccard

#410 Indlæg af Antimatter » 08 nov 2019 10:54

Jeg har tre råd til dig hvis du drafter på Arena som går imod de anbefalinger du hører:

1. Lad være med at force mill. Mange siger at arenametaet er broken, fordi botsene underprioriterer Merfolk Secretkeeper, men powerdeltaet mellem det gennemsnitlige milldeck og et top tier milldeck er enormt. Mill er næsten uovervindeligt hvis du har 5 secretkeepers, Lucky Clover og tonsvis af permission, men det gennemsnitlige milldeck med 2-3 Secretkeepers og Run Away Together er ren lort. Både fordi det er for langsomt og fordi det er ude af stand til at håndtere pres fra modstanderens creatures. Det er stort set ude af stand til at trade i combat fordi de fleste af dine creatures har 0 eller 1 i power. Jeg drafter stort set aldrig mill længere, medmindre jeg har et stærkt incitament til det. I de lave tiers på Arena hvor folk drafter mindre fokuserede decks kunne det være en strategi, men gode spillere ved på nuværende tidspunkt hvordan de skal bygge deres decks så de får et godt matchup mod mill.

2. Draft aggro. Da formatet var nyt mente mange inklusiv Limited Resources at det var et aggrofjendtligt format blandt andet på grund af food mekanikken, men gode spillere har for længst gennemskuet at det er løgn. Det er tydeligt på ladderen hvor frekvensen af beatdown decks du møder er markant højere, når du kommer op i diamond og mythic.

3. Drafting the hard way er overvurderet på Arena. Limited mastermind Ben Stark skrev en ofte citeret artikel om emnet - https://www.channelfireball.com/all-str ... -hard-way/, og det er efterhånden blevet guldstandarden blandt seriøse limited spillere, hvor især Limited Resources har udbredt den tilgang til draft, men det har ikke været diskuteret nok om den approach overhovedet kan overføres til Arena med samme grad af succes. Jeg er begyndt at genoverveje min fundamentale tilgang til Arena draft efter at set hvordan Kyle Rose bruteforcede sig til førstepladsen på ladderen den her sæson. Hvis der er en optimal tilgang til Throne of Eldraine draft på Arena har han fundet den. Ingen har kunnet slå ham af førstepladsen den sidste måned. Han havde identificeret nogle grønne commons der altid var underprioriteret af botsene og ignorerede signaler fuldkomment. I stedet draftede han bare den samme archtype baseret på commons hver gang, og selvom han aldrig endte med broken decks var styrken af hans gennemsnitlige deck nok til at ingen har kunnet slå ham fra førstepladsen. Jeg er blevet mere i tvivl om hvordan man overhovedet skal analysere signaler når man drafter mod bots der er styret af en algoritme man ikke kender. Det bryder jo med de principper fra kooperativ spilteori der normalt gør selve konceptet med signaler til en fundamental ting i draft. Det ændrer dynamikken når man har en menneskelig spiller der stræber efter at bygge det bedst mulige deck og 7 andre entiteter hvor man hverken ved hvad deres approach er eller hvordan de reagerer på dataflowet i den pod man drafter i. jeg har ingen ide om hvordan man skal approache det.

Laver lige et breakdown af de forskellige archtypes, hvor jeg også redegører for forskellen i powerlevel mellem IRL draft og Arena.
Le nouveau jeune couchon

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 2 gæster