Dokumentar-tråden

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
allowishus
Indlæg: 472
Tilmeldt: 12 sep 2009 15:18
Geografisk sted: lying on the sofa of life
Kontakt:

Re: Dokumentar-tråden

#41 Indlæg af allowishus » 15 jun 2010 13:33

okker skrev:Dark Days blæste mig omkuld. Handler om, og tildels filmet af, en flok hjemløse der bor i de forladte subway tunneller under New York.
gribende materiale, men også ret charmerende når man har boet på en gård med for mange rotter og hippier i skurvogne uden vand og toilet....Living in the country isn't that different from living in the city 8)
yossarian skrev:Nogen der har set The Power of Nightmares? Doku om de påfaldende paralleller mellem islamismen og neokonservatismen fra BBC.
jeps! i kulturforståelse så vi første del og har selv set de sidste 2....de kan klart anbefales, især i forhold til det du nævner : at den neo-konservative bevægelse og den gryende islamistiske bevægelse har mange fællestræk i metoder og at de senere ender med at feede hinandens skræmmebilleder...alle burde se denne dokumentar før de udtaler sig om Al-Qaeda og 9-11!!
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||

Brugeravatar
Miss Piggy
Indlæg: 498
Tilmeldt: 04 feb 2006 10:52

Re: Dokumentar-tråden

#42 Indlæg af Miss Piggy » 15 jun 2010 21:47

Jeg nød at se "20 Seconds of Joy" på DR for lidt siden. Filmen følger en professionel base jumper over 5 år, og giver ret god indsigt i, hvad det er, der driver nogle til at dyrke ekstremsport professionelt.

okker
Indlæg: 7892
Tilmeldt: 14 mar 2005 12:51

Re: Dokumentar-tråden

#43 Indlæg af okker » 29 jun 2010 23:06

Jeg er lidt i doku-mode for tiden. De to seneste jeg har set kan begge anbefales.

Outrage er cirka hvad man forventer når man ser traileren - bare uden sløringen af navne og ansigter. Og det er det der er hele pointen. Hvis man er i humør til en god forargelse og visse politikeres magtsyge hykleri, så er dette den rette film.




Prodigal Sons starter som en film om en transseksuel der kommer hjem til sin high school reunion i Montana for første gang som kvinde, men det er i virkeligheden en film om hendes sindslidende adoptivbror. En af de mest rørende dokuer jeg har set.


Brugeravatar
gigantic
Indlæg: 7906
Tilmeldt: 19 okt 2006 00:39

Re: Dokumentar-tråden

#44 Indlæg af gigantic » 30 jun 2010 03:12

Jeg så lidt af De vilde hjerter igår, og den forklarede på allertydeligste vis, at det bedste argument for at tage til Fyn er for at bombe lortet. Det er alt hvad jeg hader i verden komprimeret. Jeg ser ingen af de deltagende som værende mennesker i nogen form.

Brugeravatar
El Douche
Indlæg: 1080
Tilmeldt: 25 nov 2008 14:29
Geografisk sted: NV

Re: Dokumentar-tråden

#45 Indlæg af El Douche » 30 jun 2010 03:43

jeg har lige set den her:



den var all right faktisk, lidt irriterende med Johnny Depp voice over hele tiden og semi-crappy skuespillere (heldigvis ikke så meget)

Golden Hour
Indlæg: 7643
Tilmeldt: 16 mar 2006 19:46

Re: Dokumentar-tråden

#46 Indlæg af Golden Hour » 20 jul 2010 20:56

tak til okker for anbefalingerne af dark days og the bridge. i går nat stod i de deprimerende, urbane dokumentares tegn. stærk tobak, begge to.

Brugeravatar
jegharfangetmigenmyg
Indlæg: 4394
Tilmeldt: 05 maj 2008 16:45

Re: Dokumentar-tråden

#47 Indlæg af jegharfangetmigenmyg » 21 jul 2010 00:00

El Douche skrev:semi-crappy skuespillere (heldigvis ikke så meget)
Det er en dokumentar. Hvilke "skuespillere" er det, du omtaler?
secondtoughestintheinfant skrev:Alt, hvad Myggen skriver, er sandt.

Onkel Tuca
Indlæg: 6265
Tilmeldt: 18 maj 2005 22:43
Geografisk sted: kåbehå ve

Re: Dokumentar-tråden

#48 Indlæg af Onkel Tuca » 21 jul 2010 12:47

gigantic skrev:Jeg så lidt af De vilde hjerter igår, og den forklarede på allertydeligste vis, at det bedste argument for at tage til Fyn er for at bombe lortet. Det er alt hvad jeg hader i verden komprimeret. Jeg ser ingen af de deltagende som værende mennesker i nogen form.
x2.000

Brugeravatar
alditropa
Indlæg: 3409
Tilmeldt: 03 feb 2009 12:37
Geografisk sted: CCEbGGD - Marilyn Moore

Re: Dokumentar-tråden

#49 Indlæg af alditropa » 23 jul 2010 23:22

Af musikdokumentar (som jeg ikke kunne finde nogle steder efter søgning) kan anbefales:

Rock My Religion af Dan Graham:


Kill Your Idols af Scott Crary:
Her skal man skrive noget der gerne må være smart eller humoristisk. Det har jeg set at de andre gør på Svingninger.dk

Brugeravatar
alditropa
Indlæg: 3409
Tilmeldt: 03 feb 2009 12:37
Geografisk sted: CCEbGGD - Marilyn Moore

Re: Dokumentar-tråden

#50 Indlæg af alditropa » 23 jul 2010 23:23

Og den her (som af én eller anden stupid reason ikke gider linke):

Kellerkinder af Torsten Meyer (uddrag):
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=mJq--zfZ ... re=related[/youtube]
Her skal man skrive noget der gerne må være smart eller humoristisk. Det har jeg set at de andre gør på Svingninger.dk

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 2 gæster