Kindle (og andre ebogslæsere)

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
tårer
Indlæg: 929
Tilmeldt: 02 mar 2008 10:08
Geografisk sted: concrete desert

Re: Kindle (og andre ebogslæsere)

#231 Indlæg af tårer » 13 jul 2014 01:16

https://bibliotek.kk.dk/node/17568

Kbhs biblioteker har lavet en ordning med 'Zinio' der tilsyneladende giver PC-og-tablet-adgang til et hav af magasiner, bl.a. Economist og Rolling Stone... det ligner en triumf for fællesskabet, men jeg har ikke testet ordningen.
Dialingleft skrev:
15 okt 2021 19:48
Alt er fra det land i vesten som har det mest forskellige system fra det du fucking bor i. Jesus mand. Seriøst.
"Zuckerberg grandson of david rockefeller,Bill Clinton is other Rockefeller,Angela merkel is daughter of hitler thats why she is a Rotschild.10 famiilies control the world,they are in everything and have all the gold metal"

Brugeravatar
tårer
Indlæg: 929
Tilmeldt: 02 mar 2008 10:08
Geografisk sted: concrete desert

Re: Kindle (og andre ebogslæsere)

#232 Indlæg af tårer » 05 sep 2014 23:59

Readlists.com lod mig lige samle en håndfuld artikler til en epub eller pdf. Der kan også sendes direkte til Kindle og alt muligt. Man sætter sidernes adresser ind, og så finder programmet selv indholdet og syr det sammen til en ebog. Det er simpelt, hurtigt og praktisk. Jeg havde ikke forventet det ville virke så problemfrit. http://readlists.com/

Kombineret med googles side-specifikke søgninger (f.eks. 10 dr.dk-artikler om klimaforandringer) så har man jo pludselig en no-nonsense arkivering af udvalgte nettekster.

Overvejer i øvrigt at købe en Kindle når der kommer nye modeller her i efteråret. Vildt nok at en paperwhite koster under 1.000kr i dk. Har en tablet, men det distraherer med andre apps, og det er træls at oplade hver dag. Oooog den er fucking tung.
Dialingleft skrev:
15 okt 2021 19:48
Alt er fra det land i vesten som har det mest forskellige system fra det du fucking bor i. Jesus mand. Seriøst.
"Zuckerberg grandson of david rockefeller,Bill Clinton is other Rockefeller,Angela merkel is daughter of hitler thats why she is a Rotschild.10 famiilies control the world,they are in everything and have all the gold metal"

Brugeravatar
morteno
Indlæg: 3247
Tilmeldt: 20 aug 2005 19:51

Re: Kindle (og andre ebogslæsere)

#233 Indlæg af morteno » 21 sep 2014 16:13

Så er der en ny e-bogs Kindle fra Amazon: Voyage. Fy for helvede et navn. Nå, men dem der gerne vil have højere opløsning skal måske tage et kig på Voyage. Den er dog godt nok dyr.

http://www.amazon.com/dp/B00IOY8XWQ/ref ... d_i=507846

Jeg holder mig til min Paperwhite 2.

Brugeravatar
tårer
Indlæg: 929
Tilmeldt: 02 mar 2008 10:08
Geografisk sted: concrete desert

Re: Kindle (og andre ebogslæsere)

#234 Indlæg af tårer » 22 sep 2014 20:17

arh morteno, du skal da have ugens model. :wink: nej,. jeg synes også paperwhite er sweetspot lige pt. altså, udfra på bæredygtig vis at kende den udelukkende gennem web-anmeldelser.

jeg gad iø godt have en elæser som ikke skal logge ind i noget... sådan een man kan give videre og ikke rigtig være ene-ejer af.
Dialingleft skrev:
15 okt 2021 19:48
Alt er fra det land i vesten som har det mest forskellige system fra det du fucking bor i. Jesus mand. Seriøst.
"Zuckerberg grandson of david rockefeller,Bill Clinton is other Rockefeller,Angela merkel is daughter of hitler thats why she is a Rotschild.10 famiilies control the world,they are in everything and have all the gold metal"

Brugeravatar
morteno
Indlæg: 3247
Tilmeldt: 20 aug 2005 19:51

Re: Kindle (og andre ebogslæsere)

#235 Indlæg af morteno » 23 sep 2014 13:30

Du behøver så vidt jeg har forstået ikke at være logget ind på en Kindle ebogslæser, så det kan vel godt lade sig gøre ... ?

Brugeravatar
morteno
Indlæg: 3247
Tilmeldt: 20 aug 2005 19:51

Re: Kindle (og andre ebogslæsere)

#236 Indlæg af morteno » 04 dec 2014 11:49

Har nogen af jer erfaring med at jailbreake en Kindle (gerne en Paperwhite)?

Jeg tænker at der primært er to ting jeg gerne ville opnå med det:
1) Tilføje nye (og læsevenlige) fonte
2) Ændre screensaver-billederne til enten den senest åbne bog eller et billede efter eget valg.

Her lader til at være en guide til Paperwhite'n med seneste opdatering til firmware 5.6.1 ...

Brugeravatar
yossarian
Indlæg: 7295
Tilmeldt: 11 jul 2002 11:10
Spotify: https://open.spotify.com/user/113344089
Geografisk sted: fuckin' dobbelt-A
Kontakt:

Re: Kindle (og andre ebogslæsere)

#237 Indlæg af yossarian » 15 nov 2015 09:49

opdatér mig på situationen på e-bogs-markedet:

1) findes der alternativer til Kindle*?
2) findes der nogen fysiske butikker, hvor man kan prøve én?
3) hvad skal man købe til en ældre som er teknologifremmed?


* hader, Hader HADER amazon
foxtrot skrev:En internetperson, der ikke kan se hvornår man er sarkastisk, er jo bare et fjols man endnu ikke har mødt.

Brugeravatar
Dr. Faustroll
Indlæg: 169
Tilmeldt: 07 okt 2013 15:21

Re: Kindle (og andre ebogslæsere)

#238 Indlæg af Dr. Faustroll » 15 nov 2015 18:28

Jeg købte engang en Nook til min mormor, som hun har været meget glad for, og selv er jeg sluppet for alle de bøvl og belastninger der følger med mobi-konvertering 'n shit.

Brugeravatar
yossarian
Indlæg: 7295
Tilmeldt: 11 jul 2002 11:10
Spotify: https://open.spotify.com/user/113344089
Geografisk sted: fuckin' dobbelt-A
Kontakt:

Re: Kindle (og andre ebogslæsere)

#239 Indlæg af yossarian » 08 mar 2017 00:16

Der er et ret stort antal ældre public-domain-tekster på alle de skandinaviske sprog her: http://runeberg.org/katalog.html. Meget er faglitteratur og opslagsværker, men hvis man har lyst til at Læse H.C. Andersens mindre kendte værker, Gustav Wieds Satyrspil eller tilsvarende, så er det bare at gå i gang.
foxtrot skrev:En internetperson, der ikke kan se hvornår man er sarkastisk, er jo bare et fjols man endnu ikke har mødt.

Brugeravatar
fabriz
Indlæg: 8418
Tilmeldt: 13 jul 2005 18:30

Re: Kindle (og andre ebogslæsere)

#240 Indlæg af fabriz » 13 mar 2018 18:23

Hvad er forskellen på Kindle Paperwhite og den billigere model Kindle 6? Og er Kobo den de seje har i stedet for nu?

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 3 gæster