Graphic novel-tråden

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
besked
Forfatter
Brugeravatar
andreassyr
Indlæg: 11843
Tilmeldt: 20 apr 2007 00:18
Geografisk sted: Fakultet for Komparativ Irrelevans

Re: Graphic novel-tråden

#1411 Indlæg af andreassyr » 29 jan 2020 14:25

Enola Gay skrev:
27 jan 2020 12:46
Jeg genlæser med stor fornøjelse Inkalen og ærgrer mig ved samme lejlighed over, at det aldrig blev til noget med den Jodorowsky/Moebius/Dalí/Giger-filmastisering af Dune. Er der nogen, der kan anbefale andre, helst ikke-amerikanske, LSD-agtige tegneserier, gerne med en masse underlige sexting inde over? Jeg var ret vild med Nameless og Prophet-serien.
Den er selvfølgelig amerikansk og har lidt et andet og mindre esoterisk ærinde, men Transmetropolitan har masser af LSD, underlige sex-ting, sci-fi og generel udknaldethed. Har lige læst den og der var fandme drøn på. Var ellers noget skeptisk ved udsigten til en Hunter S. Thompson-inspireret cyberpunktegneserie om transhumanisme, narko og politik, men var ofte virkelig begejstret.

Jeg er selv løbet lidt tør for inspiration. Jeg gider ikke læse emo graphic novels, men vil gerne læse rigtige tegneserier (og det midt imellem), altså Linda & Valentin, Thorgal, Swamp Thing, Sandman, Hellboy, 1604, League of Extraordinary Gentlemen, den slags. Bare orn'lig fed sci-fi og fantasy. Hvad skal jeg kaste mig over?
En storslået sejr for den anæmiske intellektualisme

Brugeravatar
Mr Hands
Indlæg: 554
Tilmeldt: 15 jun 2010 09:23

Re: Graphic novel-tråden

#1412 Indlæg af Mr Hands » 29 jan 2020 15:07

andreassyr skrev:
29 jan 2020 14:25
Enola Gay skrev:
27 jan 2020 12:46
Jeg genlæser med stor fornøjelse Inkalen og ærgrer mig ved samme lejlighed over, at det aldrig blev til noget med den Jodorowsky/Moebius/Dalí/Giger-filmastisering af Dune. Er der nogen, der kan anbefale andre, helst ikke-amerikanske, LSD-agtige tegneserier, gerne med en masse underlige sexting inde over? Jeg var ret vild med Nameless og Prophet-serien.
Den er selvfølgelig amerikansk og har lidt et andet og mindre esoterisk ærinde, men Transmetropolitan har masser af LSD, underlige sex-ting, sci-fi og generel udknaldethed. Har lige læst den og der var fandme drøn på. Var ellers noget skeptisk ved udsigten til en Hunter S. Thompson-inspireret cyberpunktegneserie om transhumanisme, narko og politik, men var ofte virkelig begejstret.

Jeg er selv løbet lidt tør for inspiration. Jeg gider ikke læse emo graphic novels, men vil gerne læse rigtige tegneserier (og det midt imellem), altså Linda & Valentin, Thorgal, Swamp Thing, Sandman, Hellboy, 1604, League of Extraordinary Gentlemen, den slags. Bare orn'lig fed sci-fi og fantasy. Hvad skal jeg kaste mig over?
Jeg har hørt godt om Gideon Falls, men har ikke fået læst det endnu. Det ser flot ud.

Lidt i en anden boldgade, så søsatte Garth Ennis for en 10 år siden en helt vanvittig serie der hedder Crossed. Den foregår i vores verden, hvor en epidemi har kastet menneskeheden helt ud i ekstremerne. Alle smittede går amok i sexuelmorderblodrus og et væksende sår danner et kryds henover deres ansigter. Han skrev den første serie og så har div. forfattere og tegnere ellers bare fået lov til at gå amok i vold og sex. Alt og alle bliver smadret og bollet. Det er virkelig klamt nogengange og man bliver utilpas af at få for meget, men det minder mig ikke om noget andet, især p.gr. af sin volume. Der er skide meget. Senere kom Moore indover og startede en spinoff der foregår 100 år efter udbruddet. Crossed +100 hedder den. Også fuld knald på alting der.

Billede

Det er splatterdødsmetal i tegneserieform

Brugeravatar
Enola Gay
Indlæg: 3921
Tilmeldt: 07 nov 2005 17:13
Geografisk sted: Smeerenburg

Re: Graphic novel-tråden

#1413 Indlæg af Enola Gay » 29 jan 2020 16:03

andreassyr skrev:
29 jan 2020 14:25
Enola Gay skrev:
27 jan 2020 12:46
Jeg genlæser med stor fornøjelse Inkalen og ærgrer mig ved samme lejlighed over, at det aldrig blev til noget med den Jodorowsky/Moebius/Dalí/Giger-filmastisering af Dune. Er der nogen, der kan anbefale andre, helst ikke-amerikanske, LSD-agtige tegneserier, gerne med en masse underlige sexting inde over? Jeg var ret vild med Nameless og Prophet-serien.
Den er selvfølgelig amerikansk og har lidt et andet og mindre esoterisk ærinde, men Transmetropolitan har masser af LSD, underlige sex-ting, sci-fi og generel udknaldethed. Har lige læst den og der var fandme drøn på. Var ellers noget skeptisk ved udsigten til en Hunter S. Thompson-inspireret cyberpunktegneserie om transhumanisme, narko og politik, men var ofte virkelig begejstret.
Jeg har læst Transmetropolitan for nogle år siden, og den gjorde det ikke rigtigt for mig.
Hvad skal jeg kaste mig over?
Læs Inkalen (og dens mange spinoffs), hvis du ikke allerede har været der. Den skuffer ikke.

Ellers har jeg fået anbefalet Siberia 56 om mislykkede kolonialiseringer af fjerne planeter. Den lyder umiddelbart lovende.

Billede
Billede

Brugeravatar
Tonic Satan
Indlæg: 14767
Tilmeldt: 03 jun 2009 22:48
Geografisk sted: Jeg er i lommen på dig

Re: Graphic novel-tråden

#1414 Indlæg af Tonic Satan » 30 maj 2021 19:46

Har vi ikke en tråd om helt jævne tegneserier? Ikke nødvendigvis Basserne, men altså. Hvis den er der, kan jeg ikke finde den.

Jeg vil gerne vide, hvilken tegneserie fra halvfemserne, der indeholdt en and, der altid gik rundt iført en badering, påført en miniudgave af andens hoved. Jeg tror, den var i Serieparaden en overgang og var ret syret. Der var også en gris. Svar hurtigt!
æsmet skrev:
13 feb 2021 17:33
Hundertwasser kan man jo mene om, hvad man vil, men det kan man sgu da også om kirkesang og kondisko.

Brugeravatar
kasper kål
Indlæg: 7799
Tilmeldt: 19 jul 2002 18:12
Geografisk sted: 2450 Apathy

Re: Graphic novel-tråden

#1415 Indlæg af kasper kål » 30 maj 2021 20:14

Hmmm. Sumpen måske?

Brugeravatar
Tonic Satan
Indlæg: 14767
Tilmeldt: 03 jun 2009 22:48
Geografisk sted: Jeg er i lommen på dig

Re: Graphic novel-tråden

#1416 Indlæg af Tonic Satan » 30 maj 2021 20:36

Fandt den. Orson / U. S Acres, var i Garfield. Den var sguda også tegnet af Jim Davis. Den kunne jeg godt lide.

Billede
Senest rettet af Tonic Satan 30 maj 2021 20:50, rettet i alt 1 gang.
æsmet skrev:
13 feb 2021 17:33
Hundertwasser kan man jo mene om, hvad man vil, men det kan man sgu da også om kirkesang og kondisko.

Brugeravatar
kasper kål
Indlæg: 7799
Tilmeldt: 19 jul 2002 18:12
Geografisk sted: 2450 Apathy

Re: Graphic novel-tråden

#1417 Indlæg af kasper kål » 30 maj 2021 20:49

Nåh ja, det er sgu da også rigtigt

Brugeravatar
La Mouche
Indlæg: 14437
Tilmeldt: 16 nov 2005 17:19

Re: Graphic novel-tråden

#1418 Indlæg af La Mouche » 30 maj 2021 21:34

NU hvor den her tråd er gravet frem:

Denne 1,000 siders box kom tilbage i December. 700 kroner fra The Book Depository. Noget dyrere fra Faraos Cigarer.

Billede

Brugeravatar
La Mouche
Indlæg: 14437
Tilmeldt: 16 nov 2005 17:19

Re: Graphic novel-tråden

#1419 Indlæg af La Mouche » 02 jun 2021 12:46

Cast i den kommende Sandman Netflix serie:

Billede

Billede

Brugeravatar
Tonic Satan
Indlæg: 14767
Tilmeldt: 03 jun 2009 22:48
Geografisk sted: Jeg er i lommen på dig

Re: Graphic novel-tråden

#1420 Indlæg af Tonic Satan » 02 jun 2021 15:58

Har de der kønsbetegnelser nogen relevans for serien (har ikke læst den), eller er det bare 2021?
æsmet skrev:
13 feb 2021 17:33
Hundertwasser kan man jo mene om, hvad man vil, men det kan man sgu da også om kirkesang og kondisko.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 1 gæst