"Separating the art from the artist" - hvor sætter DU grænsen?

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Indlæg: 23330
Tilmeldt: 15 nov 2003 13:19
Geografisk sted: Jerusalem

Re: "Separating the art from the artist" - hvor sætter DU grænsen?

#121 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 16 nov 2022 10:34

Fisker Thomas skrev:
16 nov 2022 10:33
Er det i øvrigt bare mig, eller er Rosemary's Baby ikke ekstremt overvurderet? (Ikke et trickspørgsmål, der handler om lort i sengen).
Det er bare dig, Rosemary's Baby er et mesterværk.
Claus var undercover, lige fra han kom.

Brugeravatar
Tonic Satan
Indlæg: 14767
Tilmeldt: 03 jun 2009 22:48
Geografisk sted: Jeg er i lommen på dig

Re: "Separating the art from the artist" - hvor sætter DU grænsen?

#122 Indlæg af Tonic Satan » 16 nov 2022 10:42

Rosemary´s Røvbaby. :sad:
Og jo, eller, det vil sige, jeg har kun set den i gym i forbindelse med at vi også læste bogen. Jeg synes, den var vildt irriterende, især Mia Farrow. Det syntes jeg jo så også om Amadeus....
æsmet skrev:
13 feb 2021 17:33
Hundertwasser kan man jo mene om, hvad man vil, men det kan man sgu da også om kirkesang og kondisko.

Brugeravatar
Senekat
Indlæg: 2318
Tilmeldt: 02 apr 2014 07:45

Re: "Separating the art from the artist" - hvor sætter DU grænsen?

#123 Indlæg af Senekat » 16 nov 2022 10:51

secondtoughestintheinfant skrev:
16 nov 2022 10:34
Fisker Thomas skrev:
16 nov 2022 10:33
Er det i øvrigt bare mig, eller er Rosemary's Baby ikke ekstremt overvurderet? (Ikke et trickspørgsmål, der handler om lort i sengen).
Det er bare dig, Rosemary's Baby er et mesterværk.
Jeg ville sige, at det er en af de bedste horrors lige dér. Bestemt ikke overvurderet.

Brugeravatar
Kongen af Danmark
Indlæg: 1697
Tilmeldt: 24 jul 2014 20:14
Kontakt:

Re: "Separating the art from the artist" - hvor sætter DU grænsen?

#124 Indlæg af Kongen af Danmark » 16 nov 2022 11:33

TokeZa skrev:
16 nov 2022 10:51
secondtoughestintheinfant skrev:
16 nov 2022 10:34
Fisker Thomas skrev:
16 nov 2022 10:33
Er det i øvrigt bare mig, eller er Rosemary's Baby ikke ekstremt overvurderet? (Ikke et trickspørgsmål, der handler om lort i sengen).
Det er bare dig, Rosemary's Baby er et mesterværk.
Jeg ville sige, at det er en af de bedste horrors lige dér. Bestemt ikke overvurderet.
Enig. Både den og bogen er, om man så må sige, skidegode.
Forbundne, forpligtet, for metallen

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Indlæg: 23330
Tilmeldt: 15 nov 2003 13:19
Geografisk sted: Jerusalem

Re: "Separating the art from the artist" - hvor sætter DU grænsen?

#125 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 29 nov 2022 10:25

Billede
Claus var undercover, lige fra han kom.

Brugeravatar
Langley
Indlæg: 16139
Tilmeldt: 03 feb 2004 09:20
Geografisk sted: Maryland

Re: "Separating the art from the artist" - hvor sætter DU grænsen?

#126 Indlæg af Langley » 04 dec 2022 15:18

Jeg synes svaret er Celine, hvis hele projekt var at være sikker op at vi ikke kan vide os sikre om hun virkelig var sådan et røvhul eller om han bare skrev som ét for at få os til at beundre hans evner til at skrive litteratur.
Musik er en herlig ting, den tæmmer dyret i mennesket Joseph Vissarionovich Stalin

Brugeravatar
æsmet
Indlæg: 9127
Tilmeldt: 18 mar 2004 21:59

Re: "Separating the art from the artist" - hvor sætter DU grænsen?

#127 Indlæg af æsmet » 05 dec 2022 11:27

Fik mig til at tænke, om der mangler et led, Trådmester? Kunsten, kunstneren og mennesket i privaten?
Her står jeg så og kigger på denne fabrik.

Brugeravatar
Hansen
Indlæg: 5279
Tilmeldt: 10 apr 2006 17:23

Re: "Separating the art from the artist" - hvor sætter DU grænsen?

#128 Indlæg af Hansen » 22 jan 2023 14:47

Min søn vil lave projektopgave om lige præcis det her emne, men har lidt svært ved at finde eksperter og litteratur om det. Hvad kan I foreslå? Hans egen vinkel er Kanye West, men jeg vil mene at Black Metal er oplagt, ikke mindst i kølvandet på Satans Sorte Vinyler.
Gode artikler, podcast, videoer eller bare mennesker der kan sige noget klogt til ham?
Vinkler der kan gøre det mere håndgribeligt?
(jeg ved godt at jeg burde være eksperten i projektopgaver, men jeg er hans far og derfor diskvalificeret)
https://www.facebook.com/pages/Navy-Bru ... 7670829460
https://www.youtube.com/channel/UCDOaJy ... _4xc-rVj3Q
https://slagskygge.bandcamp.com/album/blinding-light
What would we do without television? Live I suppose, and sometimes you are just not in the mood for that

Brugeravatar
Kongen af Danmark
Indlæg: 1697
Tilmeldt: 24 jul 2014 20:14
Kontakt:

Re: "Separating the art from the artist" - hvor sætter DU grænsen?

#129 Indlæg af Kongen af Danmark » 22 jan 2023 15:21

Hansen skrev:
22 jan 2023 14:47
Min søn vil lave projektopgave om lige præcis det her emne, men har lidt svært ved at finde eksperter og litteratur om det. Hvad kan I foreslå? Hans egen vinkel er Kanye West, men jeg vil mene at Black Metal er oplagt, ikke mindst i kølvandet på Satans Sorte Vinyler.
Gode artikler, podcast, videoer eller bare mennesker der kan sige noget klogt til ham?
Vinkler der kan gøre det mere håndgribeligt?
(jeg ved godt at jeg burde være eksperten i projektopgaver, men jeg er hans far og derfor diskvalificeret)
Ved ikke om jeg har særligt gode kilder, men jeg synes også black metal har nogle interessante typer at byde på. Jeg ville udover Varg, som måske er lidt fortærsket efterhånden, tænke at Jon Nödtveidt kunne være meget interessant, fordi han klart var totalt messed up og jo både morder og selvmorder, men samtidig er sådan en "vi" er ret enige om har lavet geniale ting. Derudover er der jo Faust (mener jeg det er) fra Emperor som også nakkede en homoseksuel mand uden videre begrundelse, men som ligesom er blevet taget til nåde fordi "vi" synes Emperor er for gode til at vi gider hænge os i den slags. Endelig kan man også sige at Gahl er meget sjov, (om man kan lide hans musik eller ej) fordi han i den grad er blevet omfavnet af "the establishment" og er blevet årets LGBT-person osv., selvom han jo altså har tortureret postbudet.

Derudover synes jeg at Kanye vel også er en meget god case.
Forbundne, forpligtet, for metallen

Brugeravatar
junebug
Indlæg: 6078
Tilmeldt: 29 jul 2002 10:05
Geografisk sted: Gamle Tribune

Re: "Separating the art from the artist" - hvor sætter DU grænsen?

#130 Indlæg af junebug » 22 jan 2023 18:44

Jeg kan godt forstå Rosemary deler vandene. Den er ikke særligt tongue in cheek, og man ved ikke om man skal grine eller græde, er min oplevelse af den film. Men manden har jo lavet en del mesterværker, så han overlever nok hvis jeg ikke fatter alle hans film. The Tenant er fuldstændigt alene på toppen af hans formåen. Decideret mesterværk. Chinatown er også en fremragende film. Men det kan gå i alle retninger med Polanskis film; The Ninth Gate er jo nærmest bare et lidt for langt afsnit af en eller anden tam Viaplay serie om vampyrer i Hellerup. Bred spændevidde! Jeg kan huske vi så Knife in the Water på film og medie som valgfag i folkeren. Det var da bedre end at spille rundbold!

Og jeg skal på ingen måde forsvare mandens dårlige beslutninger i tilværelsen; jeg siger bare at jeg var da også blevet sindssyg i låget hvis jeg var sammen med verdens smukkeste kvinde, og hun var gravid, og så skete dét der.
Forhåbentlig er det de færreste der mister dømmekraften ift seksuel lavalder, og det er da aldrig i orden. Men hvis nogen fortalte mig han ikke har været ved sine fulde fem siden sommeren 1969, så tror jeg på det.

Og hvad han laver i privaten piller på ingen som helst måde en millimeter ved hans filmiske værker. Det er mit take på det der cancel culture.
the winners toil with all the answers

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 3 gæster