Svingningers litteraturtillæg: Diskussionstråd og kommentarer

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Langley
Indlæg: 16126
Tilmeldt: 03 feb 2004 09:20
Geografisk sted: Maryland

Re: Svingningers litteraturtillæg: Diskussionstråd og kommentarer

#101 Indlæg af Langley » 28 jan 2023 15:20

Jeg har noter og indkøb til en tekst, som har har titlen "Kældeluskeriet", men jeg skal bruge en uge mere.
Musik er en herlig ting, den tæmmer dyret i mennesket Joseph Vissarionovich Stalin

Brugeravatar
dayan
Indlæg: 7432
Tilmeldt: 17 nov 2004 12:02

Re: Svingningers litteraturtillæg: Diskussionstråd og kommentarer

#102 Indlæg af dayan » 01 feb 2023 21:58

Hvornår kan vi forvente, at næste nummer udkommer? Jeg har skrevet en nekrolog, og min erfaring er, at jeg har svært ved ikke at smide den slags ud igen, så jeg vil gerne publiceres pronto.
Anch’io potrei cambiare nome, non sono nessuno, io, il nome è soltanto un suono non è necessario che sia sempre lo stesso, tanto più che moltissimi altri ce l’hanno uguale al mio, e poi la mia presenza non è continua, per nessuno, può incominciare a finire in un punto qualunque.

Brugeravatar
Pete Rock
Indlæg: 14718
Tilmeldt: 02 apr 2007 20:54
Geografisk sted: York University, Toronto

Re: Svingningers litteraturtillæg: Diskussionstråd og kommentarer

#103 Indlæg af Pete Rock » 02 feb 2023 02:41

Er det for kikset med et "Hvor er redaktøren?" tillæg? Altså uddrag af bøger hvor man virkelig godt kunne have brugt en redaktør eller korrekturlæser?

Jeg har lige læst noget Laird Barron, det er derfor jeg spør'.
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar
Pete Rock
Indlæg: 14718
Tilmeldt: 02 apr 2007 20:54
Geografisk sted: York University, Toronto

Re: Svingningers litteraturtillæg: Diskussionstråd og kommentarer

#104 Indlæg af Pete Rock » 02 feb 2023 02:51

Fisker Thomas skrev:
05 jun 2012 08:36
Jeg er færdig med Laird Barrons The Croning. Ift. hans tidligere, kortere fiktion er den ikke helt så god, men i forhold til andre horrorromaner er den ret uovertruffen. Mod slutningen synes jeg, der afsløres for meget, og at det lyder lidt rigeligt som om det er David Icke, der er inde i Barron, men han får investeret materialet med nok af sit eget til at det fungerer. Suspensewise er den ret fremragende. Klimaks er relativt overraskende, og ret fabelagtigt på nogen måder. Fra tid til anden kan man se, at forfatteren kæmper med stoffet for at få det op på romanlængde. Og så er der i hvert fald to ret dumme plotfejl, som en redaktør burde have luget ud.
Fiskeren er enig. Husker du også en sekvens hvor ordet español indgår, Thomas? Den sekvens hjemsøger mig. Bogen er ellers meget god, og det synes jeg ligesom skulle være kravet. Ellers gode bøger der godt lige kunne bruge en redaktør. Overvejede også titlen Det ku' dayan have gjort bedre!
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar
Fisker Thomas
Indlæg: 28337
Tilmeldt: 22 nov 2003 16:33
Geografisk sted: Institut Benjamenta
Kontakt:

Re: Svingningers litteraturtillæg: Diskussionstråd og kommentarer

#105 Indlæg af Fisker Thomas » 02 feb 2023 06:40

Pete Rock skrev:
02 feb 2023 02:51
Fisker Thomas skrev:
05 jun 2012 08:36
Jeg er færdig med Laird Barrons The Croning. Ift. hans tidligere, kortere fiktion er den ikke helt så god, men i forhold til andre horrorromaner er den ret uovertruffen. Mod slutningen synes jeg, der afsløres for meget, og at det lyder lidt rigeligt som om det er David Icke, der er inde i Barron, men han får investeret materialet med nok af sit eget til at det fungerer. Suspensewise er den ret fremragende. Klimaks er relativt overraskende, og ret fabelagtigt på nogen måder. Fra tid til anden kan man se, at forfatteren kæmper med stoffet for at få det op på romanlængde. Og så er der i hvert fald to ret dumme plotfejl, som en redaktør burde have luget ud.
Fiskeren er enig. Husker du også en sekvens hvor ordet español indgår, Thomas? Den sekvens hjemsøger mig. Bogen er ellers meget god, og det synes jeg ligesom skulle være kravet. Ellers gode bøger der godt lige kunne bruge en redaktør. Overvejede også titlen Det ku' dayan have gjort bedre!
Jeg kan ikke huske sekvensen, du omtaler. Hvad sker der der? Er i øvrigt næppe så positiv over for romanen i dag. Nok en lille 4’er (som jo også er flot for en horrorroman) med megen irritation. Det forfatterskab falmede hurtigt.
"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

Brugeravatar
dayan
Indlæg: 7432
Tilmeldt: 17 nov 2004 12:02

Re: Svingningers litteraturtillæg: Diskussionstråd og kommentarer

#106 Indlæg af dayan » 02 feb 2023 08:51

Pete Rock skrev:
02 feb 2023 02:51
Det ku' dayan have gjort bedre!
Det er måske alligevel at love for meget.
Anch’io potrei cambiare nome, non sono nessuno, io, il nome è soltanto un suono non è necessario che sia sempre lo stesso, tanto più che moltissimi altri ce l’hanno uguale al mio, e poi la mia presenza non è continua, per nessuno, può incominciare a finire in un punto qualunque.

Brugeravatar
Poste
Indlæg: 2146
Tilmeldt: 29 mar 2017 22:12

Re: Svingningers litteraturtillæg: Diskussionstråd og kommentarer

#107 Indlæg af Poste » 02 feb 2023 10:59

Jeg dropper (i betydningen giver) gerne en anmeldelse, men det bliver hverken bedre eller længere end dem, I normalt finder i dag- og nichebladene.

Præciserer: Jeg har læst en aktuel bog og skrevet lidt.

Brugeravatar
Poste
Indlæg: 2146
Tilmeldt: 29 mar 2017 22:12

Re: Svingningers litteraturtillæg: Diskussionstråd og kommentarer

#108 Indlæg af Poste » 03 feb 2023 00:34

Jeg skal ægges lidt, hvis det skal ske. Bogen er højaktuel.

Brugeravatar
Poste
Indlæg: 2146
Tilmeldt: 29 mar 2017 22:12

Re: Svingningers litteraturtillæg: Diskussionstråd og kommentarer

#109 Indlæg af Poste » 03 feb 2023 00:34

Jeg har tid i weekenden.

Brugeravatar
Langley
Indlæg: 16126
Tilmeldt: 03 feb 2004 09:20
Geografisk sted: Maryland

Re: Svingningers litteraturtillæg: Diskussionstråd og kommentarer

#110 Indlæg af Langley » 03 feb 2023 00:54

Jeg har kørt til Nørrebro og købt og valgt 2 ombetrukne køkkenstole på 25 cm diameter, en reollampe i kobber, en 5 l pastagryde fra Eva Trio og 3 bind af de 'Samlede Historier om Anders And' /Carl Barks på dansk i hårdt pap Hele moletjavsen for 1175 kroner, så jeg følte mig velkommen på Nørrebro den dag. Da jeg kom hjem vaskede jeg alt linned, vaskede entren ned og gik i gang med at de pudse de fyrstelige 120 ms mange vinduer. Alt sammen for at hentgive mig til doven fornøjelse ved konform reproduktion af kapital og ejendom, frem for at foretage mig noget egentligt fornuftigt, så som at få de 3000 tegn ned om kældermenneske ne og deres til stadig værre vilkår.
Musik er en herlig ting, den tæmmer dyret i mennesket Joseph Vissarionovich Stalin

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 1 gæst