DC Comics tråden

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
besked
Forfatter
Brugeravatar
La Mouche
Indlæg: 14437
Tilmeldt: 16 nov 2005 17:19

Re: DC Comics tråden

#11 Indlæg af La Mouche » 01 okt 2018 22:57

Billede

Følger I så også med I at Watchmen er blevet integreret i DC's mainstreamunivers, fordi.... $$$$$$$$$$$

Brugeravatar
Kinky Robot
- inaktiv -
Indlæg: 3207
Tilmeldt: 20 feb 2011 16:39
Geografisk sted: Dr. Wily's Castle

Re: DC Comics tråden

#12 Indlæg af Kinky Robot » 02 okt 2018 06:57

Jimmi Jazz skrev:
01 okt 2018 22:49
intellektuelle rullekravesweater
Marvel Morten og Bat-Mik look out!
La Mouche skrev:
01 okt 2018 22:57
Følger I så også med I at Watchmen er blevet integreret i DC's mainstreamunivers, fordi.... $$$$$$$$$$$
Næ, det vidste jeg ikke. Men det kommer da bestemt ikke bag på mig. Det måtte jo ske før eller siden. Personligt har jeg absolut ingen interesse i det. Ligesom jeg heller ikke har interesse i Before Watchmen.
Infinite lives: YES

Brugeravatar
Jimmi Jazz
Indlæg: 6218
Tilmeldt: 27 aug 2009 14:30
Geografisk sted: Nbro

Re: DC Comics tråden

#13 Indlæg af Jimmi Jazz » 02 okt 2018 12:48

Ret forudsigeligt, som Robotten også skriver. Lidt pudsigt hvis man tænker på, at karakterne i Watchmen er baseret på karakterer fra Charlon Comics (jeg mener at have læst, at Moore faktisk helst ville have brugt de originale), og at DC har opslugt Charlton: Nu kan Manhattan altså løbe på Captain Atom - "Hey makker, jeg skulle have været dig, men pga. noget forlags- og rettighedsagtigt noget endte jeg med at være mig" - det kan de to hyperintelligente kosmiske skabninger nok spinde nogle metafysiske ender over...

Billede


Men DCs kannibalisering fører jo i det hele taget til nogle sære møder:

Billede

:| :?:

Billede

:shock: :shock:
svingningers realpolitiske kobbel

Brugeravatar
Langley
Indlæg: 16139
Tilmeldt: 03 feb 2004 09:20
Geografisk sted: Maryland

Re: DC Comics tråden

#14 Indlæg af Langley » 02 okt 2018 12:53

Jeg læser Sandman med min datter for tiden. Jeg springer let hen over nekrofili og de mest klamme ting men ellers er hun vild med Søster Død og the Endless så det er som det skal være. Desværre er oversat helt hæsligt og virkelig dårligt.

Men ellers vil jeg gerne læse mere DC med dem. Hvad ville egentlig være de klassiske run af Batman og Superman være? Batman er vel Neil Addams. Men hvad er Superman? Curt Swan?
Musik er en herlig ting, den tæmmer dyret i mennesket Joseph Vissarionovich Stalin

Brugeravatar
Jimmi Jazz
Indlæg: 6218
Tilmeldt: 27 aug 2009 14:30
Geografisk sted: Nbro

Re: DC Comics tråden

#15 Indlæg af Jimmi Jazz » 02 okt 2018 13:00

Skal det være på dansk?

Hvis ikke er Mark Waids take på skabelsesmyten, Birth Right, rigtig fin, synes jeg. Og et godt starting point

Billede

Den kan så følges op med Jeph Loebs Superman. Fire Årstider. Her følger man den unge Clark Kent og hans famlende forsøg på at blive til Superman. Poetisk og humanistisk som en god, skandinavisk børnebog:

Billede
svingningers realpolitiske kobbel

Brugeravatar
La Mouche
Indlæg: 14437
Tilmeldt: 16 nov 2005 17:19

Re: DC Comics tråden

#16 Indlæg af La Mouche » 02 okt 2018 13:03

Curt Swan var i hvert fald MIN barndoms superman. Men selv dengang i 80erne var hans stil måske en LILLE smule kedelig, så jeg ved ikke. John Byrne's genfødsel af superman husker jeg som noget nær blasfemi. Grant Morrison's "All Star Superman"-genfødsel er bedre, men den findes da vist ikke på dansk?

Brugeravatar
La Mouche
Indlæg: 14437
Tilmeldt: 16 nov 2005 17:19

Re: DC Comics tråden

#17 Indlæg af La Mouche » 02 okt 2018 13:25

Hvad med Superman The Movie og Superman 2 på blu-ray? Især den første er en ret god film. John WIlliams temaet og alt det der.....

Brugeravatar
Jimmi Jazz
Indlæg: 6218
Tilmeldt: 27 aug 2009 14:30
Geografisk sted: Nbro

Re: DC Comics tråden

#18 Indlæg af Jimmi Jazz » 02 okt 2018 13:36

Jeg tror, Grant Morrison's "All Star Superman" findes på dansk, men jeg vil umiddelbart vurdere den som alt for weird, indforstået og kompliceret for små størrelser. På den anden side kan børn jo også få noget ud af at høre Odyseen, bibelhistorier osv. selvom de ikke fanger alle lagene, så måske? Den er under alle omstændigheder fantastisk, også pga. Frank Quitelys streg.

Scenen hvor Superman redder en suicidal emo, ikke ved brug af sine superkræfter men ved at tale til hende, indkapsler virkelig kernen i karakteren: <3

Billede
svingningers realpolitiske kobbel

Brugeravatar
Kinky Robot
- inaktiv -
Indlæg: 3207
Tilmeldt: 20 feb 2011 16:39
Geografisk sted: Dr. Wily's Castle

Re: DC Comics tråden

#19 Indlæg af Kinky Robot » 02 okt 2018 18:10

Cross-overs kan jo egentligt godt være meget vellykkede. Here tænker jeg på Batman VS. Judge Dredd som et godt eksempel. To karakterer der opererer inden (og uden) for loven på lidt samme måde. Lidt samme temperament men et vidt forskellige sæt værdier. De kompltmenterer hinanden virkeligt godt og det samme gør de verdner de lever i. Selvfølgelig også godt hjulpet på vej af virkelig gode forfattere.
Lang skrev:
02 okt 2018 12:53
Jeg læser Sandman med min datter for tiden. Jeg springer let hen over nekrofili og de mest klamme ting men ellers er hun vild med Søster Død og the Endless så det er som det skal være. Desværre er oversat helt hæsligt og virkelig dårligt.

Men ellers vil jeg gerne læse mere DC med dem. Hvad ville egentlig være de klassiske run af Batman og Superman være? Batman er vel Neil Addams. Men hvad er Superman? Curt Swan?
Jeg er på ingen måden velbevandret i Superman og har kun sporadisk læst ham som barn. Så der kan jeg desværre ikke være til megen hjælp. Vedr. Batman forslår du selv nogle Neil Adams historier som jeg selv også ville forslå. En del af hans historier blev i sin tid tryk på dansk bl.a. "Batman Møder Ra's Al-Ghul" som én af hans bedste. DC har udgivet nogle TP's der samler de gode Adams historier. Jeg har selv et par stykker af dem. Om de er oversat til dansk ved jeg ikke. Ellers må du i antikvariater og kigge efter det. Det er jo ret begrænset hvad der er tilgængeligt af børnevenligt dansk Batman nu om dage.

Ser vi bort fra det danske kan jeg også anbefale Batman Beyond og og Bruce Timm's tegneserie version af Batman The Animated Series. De kørte begge i Snurre Snups Søndagsklub i sin tid. De er ret godt skrevet og børnevenlige men bevare noget af mystikken og uhyggen.
Infinite lives: YES

Brugeravatar
phisteria
Indlæg: 3079
Tilmeldt: 26 jan 2009 20:31

Re: DC Comics tråden

#20 Indlæg af phisteria » 02 okt 2018 18:14

Jeg var helt vild med den og Mckean i den periode i det hele taget :

Billede

Billede
Jonas skrev: jeg kalder mig selv fascist

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 3 gæster