TV-Serier

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
Besvar
besked
Forfatter
okker
Indlæg: 7892
Tilmeldt: 14 mar 2005 12:51

#11 Indlæg af okker » 12 jun 2006 00:08

Hagemann skrev:det ville være rimligt dårlig stil, og det passer jo meget godt til din facon ellers, så du slår dig bare løs.
Hæh. Tak. Men jeg vil ikke ødelægge det for alle de andre.
Tobak skrev:og book of daniel virker jo helt sindssygt .. forskruet melodrama..det må jeg se...
Lad være med at købe den, medmindre du finder den billigt. Den er, selvom det måske ikke lyder sådan, lige en tand for familie-venlig. En mildere udgave af Six Feet Under. Desværre. Den kunne have været genialt fed, hvis de havde haft lidt flere nosser da de lavede den.

j-sim
Indlæg: 2186
Tilmeldt: 20 jul 2002 14:15

Re: TV-Serier

#12 Indlæg af j-sim » 12 jun 2006 02:44

Hagemann skrev:
okker skrev:
Hagemann skrev:
j-sim skrev:(oc er faktisk ved at være rigtig dårligt men jeg kan ikke lade være :oops: )
bare vent j-sim, bare vent.
Jeg ved at en af hovedpersonerne dør i et snarligt kommende afsnit og jeg ved også hvem. Skal jeg afsløre det og ødelægge det hele, eller...?
det ville være rimligt dårlig stil, og det passer jo meget godt til din facon ellers, så du slår dig bare løs.

jeg ved alt om den serie, så du kan ikke afsløre noget, jeg ikke ved.
jaja fellas. det ikke like som om jeg er bagud eller noget. det var da vildt nok det der skete i sidste afsnit. men bare sådan generelt synes jeg ikke sæson 3 var lige så fed som sæson 1 eller 2. dermed ikke sagt at jeg ikke sidder savlende og venter på sæson 4.

Brugeravatar
Havemann
Indlæg: 5094
Tilmeldt: 25 mar 2005 22:29
Geografisk sted: 2500

#13 Indlæg af Havemann » 12 jun 2006 09:33

hvilken sæson er det, der kører nu? jeg kan snart ikke finde rundt i det. den sidste sæson du har set bliver trey nakket af marissa i, ing?! for hvis det er den sidste sæson, så er jeg gået igang med fjerde og jeg er næsten færdig.
lolmao.

Brugeravatar
Jess Franco
Indlæg: 38391
Tilmeldt: 30 mar 2005 16:43
Geografisk sted: Dr. Humpp's sex-laboratorium, Argentina 1967.
Kontakt:

#14 Indlæg af Jess Franco » 12 jun 2006 11:37

Tobak skrev: franco siger nip/tuck.. så det må jeg jo prøve ..
ralf siger 6 feet under.. likewise
Ang. Nip/Tuck er det 3. sæson der kører på pt. på Sverige 2, jeg vil foreslå du lejer 1. sæson i Blockbuster. Serien er et bizart mix af soap-ish melodrama, satanisk satire over amerikansk forfængelighed, ultra grafiske operationsscener (der går beyond "Cannibal Holocaust"!) alt tilsat bevist koldt 80er stilisme både pastel farver, tøj, musik. Næsten hvert afsnit har nogle ekstreme moralske problem stillinger; "What don't you like about yourself?" (skal en plastik kirug hjælpe en amputee wannabe med at ta hans ben af? etc.).

Six Feet Under startede virkeligt stærkt ud, men mistede gassen hen af vejen. Meget grænseoverskridende tv, der helt sikkert ville ha fået en NC-17 i biffen (indeholder den første cockring penis jeg har fået kastet i hovedet på tv), men også ufatteligt menneskeligt, man komme til at elske denne bedemandsfamilie.
Senest rettet af Jess Franco 12 jun 2006 11:41, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Lekkim
Indlæg: 3947
Tilmeldt: 11 jul 2002 12:14
Geografisk sted: next to a pink princess with my hair in a mess
Kontakt:

#15 Indlæg af Lekkim » 12 jun 2006 11:40

Et par indlæg i denne tråd nævner sitcoms.
Er dette ikke en tråd om TV-serier?
Jeg synes der er mærkbar forskel på genrerne, nemlig...
Billede

Brugeravatar
Viskarne
Indlæg: 14063
Tilmeldt: 18 feb 2004 21:09
Kontakt:

#16 Indlæg af Viskarne » 12 jun 2006 11:55

Jess Franco skrev:Six Feet Under startede virkeligt stærkt ud, men mistede gassen hen af vejen.
Jeg synes nu ikke den mistede gassen - måske lidt i tredje sæson, men vendte da stærkt tilbage i fjerde. Verdens bedste tv-serie. Nogensinde.
spent pride arms talking yellow age.

Brugeravatar
Tobak
Indlæg: 12617
Tilmeldt: 28 feb 2006 22:38
Geografisk sted: I det ydre rum.

#17 Indlæg af Tobak » 12 jun 2006 11:58

klart!
jeg prøvede at skelne tidligere i tråden
generelt er sitcoms (på dansk kabel) spild af tid (jeg er dog muligvis ikke helt uptodate med hvad der findes) jeg stoppede ved seinfeld...(en anden tråd kunne jo anfægte mit synspunkt og gøre mig klogere)

mens tv-serierne fra især HBO i den grad lever og udforsker mulighederne for på tv at fortælle intelligente spidsfindige og ofte morbide historier...

dog er jeg ikke meget for at skulle købe så meget af det plastiklort.. har bustblocker virkelig sånoet? ellers må det sgu komme i låne-omløb -- det er for åndsvagt at have tre sæsoner stående af noget som andre ikke har set...

Brugeravatar
Rocketix
Indlæg: 79
Tilmeldt: 05 maj 2006 22:49
Geografisk sted: Eden.

#18 Indlæg af Rocketix » 12 jun 2006 12:01

Buffy the Vampire Slayer.
Overvejede at købe boxen den anden dag, bare som tømmermændsfjernsyn. Men den kostede vist nok over 600 bobetos, så den er stadig i overvejelse.

Jeg så serien da jeg var mindre (30 cm). Tror det var den serie der lærte mig at tale engelsk.
Jeg husker stadig tilbage på den som noget meget godt.

'R
Og så tumlede de igennem det mørke værelse. En stol knagede. Noget glas klirrede. Nu væltede det store bord med de to billeder. Helligbrøde! Var det en manér? At ødelægge alt, at trampe på alt. Formålsløs ødelæggelse! Hærværk!

Brugeravatar
Divine and bright
Indlæg: 151
Tilmeldt: 21 sep 2005 14:45

#19 Indlæg af Divine and bright » 12 jun 2006 12:09

jeg anbefaler hermed "firefly"

firefly er skabt af josh whedon, som også skabte buffyuniverset.
denne serie er dog efter min mening den bedste han har skabt.
pga. divserse administrative og marketingsorienterede fejl fra tv kanalen fox' side, som resulterede i lavere seertal end forventet, kørte serien dog kun fra 2002-2004.
genremæssigt er firefly en science fiction blandet med god gammel western.
det eneste jeg kan sige om denne her serie er: se den! den fik for alvor åbnet mine øjne for science fiction, og kendere af den forrygende manga cowboy beebop vil helt sikkert finde denne serie underholdende.
fra imdb:

In the distant future, Captain Malcolm 'Mal' Reynolds is a renegade former interstellar officer now turned smuggler/rogue whom is the commander of a small spacecraft with a loyal hand-picked crew making up of first mate Zoe Warren; pilot Hoban 'Wash' Washburn; gung-ho grunt Jayne Cobb; engineer Kaylee Frye; fugitives Doctor Simon Tam and his psychic sister River, where they travel the far reaches of space in search of food, money, and anything to live off on.
La Mouche skrev:Jeg har åbenbart ikke så let ved det som jer andre.

scapaflow

#20 Indlæg af scapaflow » 12 jun 2006 12:13

Billede
søren pilmark boller vildt meget i første afsnit. og der er en fancy lille henvisning til datidens "pallesen&pilmark"-show i castingen af per pallesen som ib. ellers er der sværdkampe, sex og jens okking som kaptajn manheimer. den her serie er altså mere badass, end vi lige sådan går og tror, vi ka' huske.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Hr. Fugl og 2 gæster