LN 2023

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Half_Noise
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 03 maj 2008 14:50
Geografisk sted: Nordjylland

Re: LN 2023

#1061 Indlæg af Half_Noise » 05 jan 2024 22:06

Pete Rock skrev:
05 jan 2024 18:01
Pete Rock skrev:
17 okt 2023 05:27
Jeg nyder Blood Meridian og vil gerne give den til min far i julegave. Han læser engelsk på ganske højt niveau, men der er jo satme mange usædvanlige ord og sætninger på spansk osv. Så: Giver det overhovedet mening at købe den danske oversættelse? Eller findes der en annotated udgave som kunne hjælpe ham?
Jeg droppede at give den til min far, men nu blev jeg selv færdig. Den er godnok vild - sygt den udkom i 1985. Nick Cave må have slidt sit eksemplar op.
Nu skal jeg jo ikke gøre mig til vidende om manden, men shit hvor er Nick Cave godt nok bare ikke et parameter for noget som helst sejt
#IMPROVISATION>KOMPOSITION

Brugeravatar
Havemann
Indlæg: 5094
Tilmeldt: 25 mar 2005 22:29
Geografisk sted: 2500

Re: LN 2023

#1062 Indlæg af Havemann » 10 jan 2024 19:37

shaken skrev:
28 dec 2023 08:19
Half_Noise skrev:
27 dec 2023 21:12
Det tog mig lidt tid, men jeg er blevet færdig med Lykke-Per og det må nødvendigvis være noget af det stærkeste vort skide fædreland har præsteret? Er resten også konge?
Ja. Jeg læste De Dødes Rige først, så Det Forjættede Land og sluttede med Lykke-Per. De holder alle niveauet med hver deres stemning
Jeg læste Lykke-Per for nogle år siden, og der bliver jo alt bare revet ned til vandlåsen i en fuldstændig vanvittig kongebog. Shit, den er god, og hvor er han sej, irriterende, ynkelig og genial ham Per. Kæmpe fornøjelse af læse.

Da jeg så gik på barsel med den yngste i november startede jeg med at boglytte til Brdr. Karamazov, mens jeg skubbede knægte rundt i barnevognen. Jeg havde haft stort succes med at høre forbrydelse og straf, da jeg var på barsel med den yngste for et par år siden. Måtte dog hurtigt droppe brødrene, da jeg gik fuldstændig tabt i alle de forpulede navne, som russerne render rundt med. En enkelt opvågning fra #guldet og Vladimir var blevet til Vlad, var blevet til Dasha, var blevet til Nikita… shit.

Nå, men så hørte jeg Det Forjættede Land, og den var jeg også meget imponeret over. Kapelanen der blev husmand osv, spændende og idiotisk rejse han var på, må man sige.

De Dødes Rige var da selvfølgelig også fed, men det store persongalleriets usagthed (som vel er hele bogens pointe?) blev mig alligevel for meget. Fuckin Dihmer og Jytte, mand. :roll:

Men hvad ved jeg…
lolmao.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 2 gæster