#Jesuismagiccard

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Mr. Bungle
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 14 aug 2006 14:02
Geografisk sted: Fanget i en dykkerklokke på havets bund.

Re: #Jesuismagiccard

#421 Indlæg af Mr. Bungle » 19 okt 2023 11:29

Half_Noise skrev:
19 okt 2023 11:15
Jeg er også begyndt at spille en enkelt Steel Overseer (pet-kort!!) på grund af Cauldron.
Av!

Fed liste – jeg er meget lidt inde i Modern-metaet, har været en Arena-noob i årevis, men det giver god mening, at Scales ligger lunt i svinget blandt de konkurrenter, du nævner der. Har altid været glad for en velsmurt artifact-liste.
Men så igen. Ja jeg ved s'gu' snart heller ikke. Fint nok. Skrid.

Brugeravatar
Half_Noise
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 03 maj 2008 14:50
Geografisk sted: Nordjylland

Re: #Jesuismagiccard

#422 Indlæg af Half_Noise » 19 okt 2023 11:38

Affinity har også ben for tiden, så der er rigeligt med fede Robot-lister for tiden!

Hvordan er tilstanden af Arena nu? Jeg har ikke været logget ind i årevis, er der snart nogle flere kompetitive formater på vej dertil? Jeg kan jo godt lide ideen om Arena, men jeg er lidt on edge omkring måden man anskaffer kort på. Lad os sige at Pioneer implementeres på Arena, så smides der pludselig en kæmpe cardpool ind, så gider jeg sgu ikke at grinde pakker og wildcards osv for at samle det deck jeg gerne vil spille. Der er økonomien på MTGO en del mere funktionel, i forhold til at kunne skaffe de kort der er nødvendige for at spille et givent deck. Med tjenester som Manatraders har man jo altid bare adgang til alle decks i alle formater på MTGO, og den funktion tænker jeg bliver svær at replikere på Arena.
#IMPROVISATION>KOMPOSITION

Brugeravatar
Mr. Bungle
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 14 aug 2006 14:02
Geografisk sted: Fanget i en dykkerklokke på havets bund.

Re: #Jesuismagiccard

#423 Indlæg af Mr. Bungle » 19 okt 2023 11:51

Økonomien på Arena er...tvivlsom. Der skete jo en lille Hearthstoneificering, da de introducerede Alchemy. En del var ret sure over, at de her digital only-kort også blev en del af Historic-formatet i samme ombæring, men det er stadig helt klart det fedeste format. Mit eget spil kommer lidt i bølger, men har grindet det så relativt meget, at jeg næsten altid kan lave et nogenlunde relevant deck ved de efterhånden sjældne rotationer. MTGO har til gengæld en noget stejlere indkøringskurve, er mit indtryk? Og så er det altså bare en drøj omgang med det interface...
Men så igen. Ja jeg ved s'gu' snart heller ikke. Fint nok. Skrid.

Brugeravatar
Half_Noise
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 03 maj 2008 14:50
Geografisk sted: Nordjylland

Re: #Jesuismagiccard

#424 Indlæg af Half_Noise » 19 okt 2023 13:15

Hvad spiller du i Historic? Det er vel nærmest Arenas udgave af Pioneer tænker jeg, så der må være et ok sejt powerlevel?

MTGOs UI er nærmest uændret siden Win98 og det er ikke nødvendigvis verdens mest intuitive klient, men så længe man forstår reglerne, så er det ikke så galt. Jeg havde ikke problemer med at lære at bruge det, og nu kan jeg nærmest ikke forestille mig at bruge andet. Det er det nærmeste man kommer at emulere at spille i papir. Og så spiller man jo teknisk set om penge på MTGO, så man har måske lidt mere incitament for at spille mere kompetitivt. Og så er der jo også ugentlige challenges hvor der spilles lidt større turneringer med cut til top8 osv, og sågar turneringer hvor man kan kvalificere sig til store IRL-turneringer. Og så er det jo sejt lige at kunne køre en vintage league med Blå Tinker:
Spoiler:
https://www.mtggoldfish.com/archetype/v ... nker#paper

1 Ancestral Recall
3 Beseech the Mirror
1 Black Lotus
1 Bolas's Citadel
1 Brainstorm
4 Dark Ritual
1 Demonic Tutor
3 Dress Down
1 Fact or Fiction
3 Flusterstorm
4 Force of Will
1 Gitaxian Probe
4 Lorien Revealed
1 Lotus Petal
1 Mana Crypt
1 Mana Vault
1 Manifold Key
1 Mind's Desire
1 Mox Emerald
1 Mox Jet
1 Mox Pearl
1 Mox Ruby
1 Mox Sapphire
1 Mystical Tutor
1 Necropotence
2 Polluted Delta
1 Ponder
1 Sensei's Divining Top
1 Sol Ring
1 Tendrils of Agony
1 Time Vault
1 Time Walk
1 Tinker
1 Tolarian Academy
4 Underground Sea
4 Urza's Saga
1 Vampiric Tutor
1 Yawgmoth's Will

2 Chain of Vapor
1 Cut Down
3 Dauthi Voidwalker
1 Dismember
2 Hurkyl's Recall
1 Island
1 Pithing Needle
1 Swamp
1 The Tabernacle at Pendrell Vale
1 Thoughtseize
1 Tormod's Crypt
#IMPROVISATION>KOMPOSITION

Brugeravatar
Mr. Bungle
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 14 aug 2006 14:02
Geografisk sted: Fanget i en dykkerklokke på havets bund.

Re: #Jesuismagiccard

#425 Indlæg af Mr. Bungle » 19 okt 2023 13:39

Det er helt klart det Arena-format med det højeste power level, ja. Det er efterhånden noget tid siden, jeg har spillet en masse Historic, så jeg har ikke et opdateret deck liggende, men kan se, at det seneste har været noget Rakdos midrange. Inden da legede jeg en del med et Abzan Abiding Grace-deck med Yawgmoth :yellowheart:

Jeg tror også, at jeg rimeligt smertefrit kunne pivotere til MTGO, men jeg er nok for casual – er også fedt lige at kunne tage nogle kampe på mobilen, når lysten kalder.
Men så igen. Ja jeg ved s'gu' snart heller ikke. Fint nok. Skrid.

Brugeravatar
Half_Noise
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 03 maj 2008 14:50
Geografisk sted: Nordjylland

Re: #Jesuismagiccard

#426 Indlæg af Half_Noise » 19 okt 2023 14:49

Nu sad jeg lige og kiggede på decks i Historic, og jeg var ikke klar over at LoTR-settet var legal. Så har Historic nok samme problemer som Modern med The One Ring, som jo er et helt åndssvagt Magic-kort. Jeg er overrasket over at se 4stk i Rakdos Midrange, og tilsvarende overrasket over ikke at se en eneste ring main i Mono-sort Kontrol, det virker underligt. Jeg tænker næsten det burde være en 4-of, men nu kender jeg jo overhovedet heller ikke til formatet.

Ja, det er sejt lige at kunne klare et par runder på telefonen. Det kan være jeg skal installere det igen, om ikke andet så kan man vel stadig drafte?
#IMPROVISATION>KOMPOSITION

Brugeravatar
Mr. Bungle
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 14 aug 2006 14:02
Geografisk sted: Fanget i en dykkerklokke på havets bund.

Re: #Jesuismagiccard

#427 Indlæg af Mr. Bungle » 19 okt 2023 15:02

Ringen er blevet nerfed i de formater, hvor den er legal på Arena – det koster en farveløs mana at tappe den nu. Det var et ret absurd kort, ja, tåbelig engine med Sheoldred. Jeg ved faktisk ikke, hvor meget det bliver spillet i Historic og Alchemy nu her, dog.
Men så igen. Ja jeg ved s'gu' snart heller ikke. Fint nok. Skrid.

Brugeravatar
Half_Noise
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 03 maj 2008 14:50
Geografisk sted: Nordjylland

Re: #Jesuismagiccard

#428 Indlæg af Half_Noise » 19 okt 2023 15:34

Ahva, det kan man da ikke? Det er jo et nyt kort. Det virker HELT skørt for mig, at man bare lige laver et kort om digitalt.
#IMPROVISATION>KOMPOSITION

Brugeravatar
Mr. Bungle
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 14 aug 2006 14:02
Geografisk sted: Fanget i en dykkerklokke på havets bund.

Re: #Jesuismagiccard

#429 Indlæg af Mr. Bungle » 19 okt 2023 16:16

Det var præcis det træk, WotC indførte med Alchemy. Personligt gør det mig ikke så meget, det er jo vilkårene, hvis man vil spille Alchemy eller Historic. Explorer og Standard er de eneste "like paper"-formater på Arena pt, hvor Explorer er det, der minder mest om Pioneer – det er så åbenbart bare ret langt fra at være "komplet", så det er ikke et særligt populært format, som jeg forstår det.
Men så igen. Ja jeg ved s'gu' snart heller ikke. Fint nok. Skrid.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Oxymoron og 2 gæster