Svingningers litteraturtillæg: Diskussionstråd og kommentarer

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
dayan
Indlæg: 7448
Tilmeldt: 17 nov 2004 12:02

Re: Svingningers litteraturtillæg: Udgivelser

#141 Indlæg af dayan » 17 feb 2023 17:48

Er det komælk?
Anch’io potrei cambiare nome, non sono nessuno, io, il nome è soltanto un suono non è necessario che sia sempre lo stesso, tanto più che moltissimi altri ce l’hanno uguale al mio, e poi la mia presenza non è continua, per nessuno, può incominciare a finire in un punto qualunque.

Brugeravatar
Senekat
Indlæg: 2319
Tilmeldt: 02 apr 2014 07:45

Re: Svingningers litteraturtillæg: Udgivelser

#142 Indlæg af Senekat » 17 feb 2023 17:49

Altså, det skal vel forstås igennem forelskelsesprismen.
Senest rettet af Senekat 17 feb 2023 23:00, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Antimatter
Indlæg: 13494
Tilmeldt: 11 jul 2005 00:11
Geografisk sted: Her Asp ej baevre

Re: Svingningers litteraturtillæg: Udgivelser

#143 Indlæg af Antimatter » 17 feb 2023 17:51

Så mælken symboliserer et kærlighedsobjekt som hun er træt af at vente på. Hent mig en elsker/Hent mig en mælk, Univers. NU begynder teksten at åbne sig.
Le nouveau jeune couchon

Brugeravatar
Poste
Indlæg: 2164
Tilmeldt: 29 mar 2017 22:12

Re: Svingningers litteraturtillæg: Udgivelser

#144 Indlæg af Poste » 18 feb 2023 00:09

”Hvor mange slag skal mit hjerte lige bruge, før det tør bede universet / løbe ned efter en mælk.”
Jeg vil skyde på, at hjertet (i et eller andet omfang) udgør det forelskede jeg (med hvem vi ofte associerer hjerter), der i sin overvældende/excentriske forelskelse ønsker at bede universet, der vist nok udgør genstanden (mennesket) for denne forelskelse, om en helt banal, daglig og nødvendig handling, der peger i retning af noget familiært, institutionaliseret og samboende, der vanligvis ligger uden for digterens tekster.

Jeg kan godt gå med til, at det ikke er Signes, Danmarks eller Verdens bedste linje.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 1 gæst