Sci-fi/Fantasy Læseklub: Moorcock - Elric of Melniboné, Book Two til d.26 august

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
besked
Forfatter
Brugeravatar
O' R'lyeh
Indlæg: 4856
Tilmeldt: 16 apr 2006 19:55

Re: Sci-fi/Fantasy Læseklub: Moorcock - Elric of Melniboné, Book Two til d.26 august

#31 Indlæg af O' R'lyeh » 23 aug 2022 15:14

Jeg håber I er godt i gang med Book Two. Her er et portrætprogram fra 1979, jeg faldt over, hvor de taler om nybølgescifi og Moorcocks rolle som redaktør:
Gud elskede dinosaurerne. Guds værk er troværdigt.

Brugeravatar
Peter Metalli
Indlæg: 1013
Tilmeldt: 30 maj 2019 11:30

Re: Sci-fi/Fantasy Læseklub: Moorcock - Elric of Melniboné, Book Two til d.26 august

#32 Indlæg af Peter Metalli » 24 aug 2022 08:23

I fredags var jeg og en helt masse andre cyklister ved at køre en fyr ned på Bryggebroen, fordi han gik på cykelstien -- og i den forkerte køreretning oven i hatten -- med næsen begravet i en Moorcock-bog. Hvem af jer var det?
den revolutionerende kraft fra Uranus

Brugeravatar
O' R'lyeh
Indlæg: 4856
Tilmeldt: 16 apr 2006 19:55

Re: Sci-fi/Fantasy Læseklub: Moorcock - Elric of Melniboné, Book Two til d.26 august

#33 Indlæg af O' R'lyeh » 24 aug 2022 14:45

Det var mig. Det er altså en god bog.

Jeg føler mig også fristet til, apropos ansigtsmaling, at henvise til Kvists stadig korrekte observation: For kunsten maa vi evig vike.
Gud elskede dinosaurerne. Guds værk er troværdigt.

Brugeravatar
O' R'lyeh
Indlæg: 4856
Tilmeldt: 16 apr 2006 19:55

Re: Sci-fi/Fantasy Læseklub: Moorcock - Elric of Melniboné, Book Two til d.26 august

#34 Indlæg af O' R'lyeh » 26 aug 2022 15:56

Hvad siger I til Book Two?

Jeg har en del noter, men lad mig indlede med at sige at det da er et cool nok okkult ritual. Jeg vil også gerne parafrasere en tidligere israelsk ministers ord om palæstinensernes forhandlingstæft: Elric misser aldrig en mulighed for at misse en mulighed for at henrette nogen. Det er sympatisk nok, men måske ikke optimalt når man står i spidsen for et regime, der gerne ser sig selv som blodtørstigt. Til hans forsvar kan man sige, at det måske er det der gør at han bliver ven med en højtstående djævel, der kan se et potentiale i hans vennesæle, smådesperate væsen. Nød lærer nøgen mand at tegne pentagrammer.
Gud elskede dinosaurerne. Guds værk er troværdigt.

Brugeravatar
O' R'lyeh
Indlæg: 4856
Tilmeldt: 16 apr 2006 19:55

Re: Sci-fi/Fantasy Læseklub: Moorcock - Elric of Melniboné, Book Two til d.26 august

#35 Indlæg af O' R'lyeh » 29 aug 2022 14:08

Er der slet intet at sige om Book Two?
Gud elskede dinosaurerne. Guds værk er troværdigt.

Brugeravatar
Ællington
Indlæg: 10993
Tilmeldt: 26 maj 2010 17:17
Spotify: 114022072
Geografisk sted: Working class hero.

Re: Sci-fi/Fantasy Læseklub: Moorcock - Elric of Melniboné, Book Two til d.26 august

#36 Indlæg af Ællington » 29 aug 2022 15:45

:cry:

Jeg har været en Bad Boy.
Jeg kan heller ikke nå at læse - NOGET - lige for tiden, på trods af at jeg kaprede læseklubben som en anden pirat.
"Un guardiano arrivò correndo e mi porse la cima della guglia del drago."

Brugeravatar
Pete Rock
Indlæg: 14739
Tilmeldt: 02 apr 2007 20:54
Geografisk sted: York University, Toronto

Re: Sci-fi/Fantasy Læseklub: Moorcock - Elric of Melniboné, Book Two til d.26 august

#37 Indlæg af Pete Rock » 29 aug 2022 17:40

Jeg kan ikke få lov til at låne bogen på biblioteket, er stadig i kø, så kan ikke læse længere end book 1. Kan ikke rigtigt overskue piratudgaven på min telefon. Men øhmmm bogen virker fed nok. Meget svinger-agtigt med sådan en hyper-intellektuel nørd der ikke orker at slå sin rival ihjel.
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar
Ulmus Glabra
Indlæg: 213
Tilmeldt: 22 feb 2022 17:07
Geografisk sted: Skoven Kalder

Re: Sci-fi/Fantasy Læseklub: Moorcock - Elric of Melniboné, Book Two til d.26 august

#38 Indlæg af Ulmus Glabra » 29 aug 2022 21:53

Hej i klubben
Jeg var på en forlænget weekend i det Sydfynske på et sejlskib, så jeg var ikke lige helt klar d.26.
Men jeg fik nu læst som jeg skulle. Det var fedt at læse om The Ship The Sails Over Land And Sea, mens man var skæv og lå i bunden af et skiv.
Føler klart med jordguddommen Grome, folk skal sgu ikke bare fyre rundt i skibe på jorden, hvad er det for noget?
(har iø den samme følelse hvad angår elektriske løbehjul, dog det virker noget outdatet at skrive det)

Ritualet er klart mere cool end cringe, helt enig.
Mon Elric lærer rettidig omhu ifht. henrettelse af subversive elementer og andre samfundsfjender?
Nej, det gør han vist ikke...

Længe leve MIchael Moorcock :klaphat: :klaphat: :klaphat:
Det er bare popmusik, Ralf

Brugeravatar
Ulmus Glabra
Indlæg: 213
Tilmeldt: 22 feb 2022 17:07
Geografisk sted: Skoven Kalder

Re: Sci-fi/Fantasy Læseklub: Moorcock - Elric of Melniboné, Book Two til d.26 august

#39 Indlæg af Ulmus Glabra » 02 sep 2022 20:09

Det er lidt ærgerligt at flere ser ud til at være gået kolde i Elric, men der er selvfølgelig også meget andet i livet, f.eks. livet.
Mehhø.

Men, jeg læser VOL 1 derudaf' :)
Det er bare popmusik, Ralf

Brugeravatar
Ællington
Indlæg: 10993
Tilmeldt: 26 maj 2010 17:17
Spotify: 114022072
Geografisk sted: Working class hero.

Re: Sci-fi/Fantasy Læseklub: Moorcock - Elric of Melniboné, Book Two til d.26 august

#40 Indlæg af Ællington » 02 sep 2022 22:04

Ja altså jeg er dobbelt en skurk fordi jeg både føler, jeg har kapret læsegruppen med alt mit Elric nonsens, og så efterladt os ude på åbent hav.

Men det er naturligvis fordi jeg har snydt og læst den en gang tidligere, og når så #LIVET banker på tænker man "lad dem sejle", selvom det måske var ens eget skiw?

Nå, men jeg har gjort mig den ulejlighed at lige skimme den her Book Two, og hvor ER DEN FABELAGTIGT SKØN!

Alt fra starten hvor han bliver hjulpet af havet i den der dialog, der vugger frem og tilbage, til det sindssyge magtspil med Usurpatoren, til den endelige krig.

Er det her, hvor de skal sejle ind igennem klippelabyrinten for at komme til hans by? Det elsker jeg.

Og så ser vi jo fremad til sidste 3-del af bogen, hvor han endelig får SVÆRDET! Og derefter bliver det vistnok Kun vildere.
"Un guardiano arrivò correndo e mi porse la cima della guglia del drago."

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 2 gæster