Udgivelser 24

Generel musiksnak
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
00Void
Indlæg: 8447
Tilmeldt: 10 jul 2006 19:04

Re: Udgivelser 24

#41 Indlæg af 00Void » 17 mar 2024 09:09

Billede
Juju - Apocalypse Is God's Spoiler er fed. Sådan lidt en blanding mellem Nine Inch Nails, det mere trippede Stone Roses, lidt Animal Collective og måske også Gnod. Masser af drone og halvfemservibes. Godt nok nogle storslemme referencer jeg fik smidt der, men det holder altså meget godt.

Edit: og Screamadelica! var den reference jeg ikke kunne komme på i går

https://sister9.bandcamp.com/album/apoc ... r-vinyl-lp
Senest rettet af 00Void 19 mar 2024 07:39, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Jon A
Indlæg: 14770
Tilmeldt: 15 jul 2006 10:31
Kontakt:

Re: Udgivelser 24

#42 Indlæg af Jon A » 18 mar 2024 13:13

00Void skrev:
16 mar 2024 11:17
Har på fornemmelsen at netop den der lyd efterhånden har slået rødder derude, bare ikke lige på den danske scene. Andreas Røysum har jeg tidligere ævlet lidt om herinde, og jeg synes han kan lidt af det samme, med den centrale forskel at det i højere grad nikker mod nordisk folkemusik, mere end afrikansk.
Henriette Eilertsens plader har den samme kvalitet (hun er osse med i ensemblet), og der er en ny på vej.

Relateret:

Billede

Signe Emmeluth: Banshee

Den her udkom i fredags på Motvind (som osse udgiver Røysum og Eilertsen og bør følges) og er dejligt all over the place med skinger jazz og technovibes.

Brugeravatar
busterask
Indlæg: 2449
Tilmeldt: 07 apr 2011 16:26

Re: Udgivelser 24

#43 Indlæg af busterask » 18 mar 2024 14:55

Billede

Gerycz / Powers / Rolin; Activator

Helt kanon, denne her! Jeg kender ikke til nogen af navnene og er ej heller særlig stærk i genren, så måske det bare er tre top dawgs? Om ikke andet har jeg virkelig haft nogle dejlige stunder med den. Vel en slags american primitivism? Free'er godt ud hele vejen igennem og med decideret catchy perioder, der bliver helt post-rockede i gentagelse af melodisker temaer.
det meget senmoderne ungdomssvin

Brugeravatar
Pete Rock
Indlæg: 14694
Tilmeldt: 02 apr 2007 20:54
Geografisk sted: York University, Toronto

Re: Udgivelser 24

#44 Indlæg af Pete Rock » 18 mar 2024 15:05

Jon A skrev:
18 mar 2024 13:13
Relateret:

Billede

Signe Emmeluth: Banshee

Den her udkom i fredags på Motvind (som osse udgiver Røysum og Eilertsen og bør følges) og er dejligt all over the place med skinger jazz og technovibes.
Se der kan man tale om et irriterende omslag.
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar
Tonic Satan
Indlæg: 14702
Tilmeldt: 03 jun 2009 22:48
Geografisk sted: Jeg er i lommen på dig

Re: Udgivelser 24

#45 Indlæg af Tonic Satan » 18 mar 2024 15:19

Jeg oplever også en slags tendens her. Kan ikke huske hende fra forleden, vist en dansker, men det gad jeg sgu ikke have stående. Eller egentlig overhovedet prøve at lytte til. Nu stod der så også noget med skinger jazz, og op i røven med det.
Så kan jeg bedre lide det her, der minder mig om et Supertramp-cover eller sådan noget, og som jeg også smed i HN-tråden, men som er fra i år, derfor:

Real Estate - Days

Billede

Det lyder umiskendeligt som Real Estate, på alle mulige, gode måder. Jeg vidste ikke, at jeg havde savnet dem så meget.
æsmet skrev:
13 feb 2021 17:33
Hundertwasser kan man jo mene om, hvad man vil, men det kan man sgu da også om kirkesang og kondisko.

Brugeravatar
Pete Rock
Indlæg: 14694
Tilmeldt: 02 apr 2007 20:54
Geografisk sted: York University, Toronto

Re: Udgivelser 24

#46 Indlæg af Pete Rock » 18 mar 2024 15:24

Tonic Satan skrev:
18 mar 2024 15:19
Jeg oplever også en slags tendens her. Kan ikke huske hende fra forleden, vist en dansker, men det gad jeg sgu ikke have stående. Eller egentlig overhovedet prøve at lytte til. Nu stod der så også noget med skinger jazz, og op i røven med det.
Så kan jeg bedre lide det her, der minder mig om et Supertramp-cover eller sådan noget, og som jeg også smed i HN-tråden, men som er fra i år, derfor:

Real Estate - Days

Billede

Det lyder umiskendeligt som Real Estate, på alle mulige, gode måder. Jeg vidste ikke, at jeg havde savnet dem så meget.
Real Estate coveret er virkelig grimt, med teksten oppe i hjørnet som kronen på makværket. Det er dog mindre irriterende end det der ovenfor. Astrid Sonne kunne jeg som nævnt godt lide, hun ligner en der lige har fået et par øl end af de første sommerdage, mørket er endeligt faldet på, hvad skal natten byde på?

Billede
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar
Pete Rock
Indlæg: 14694
Tilmeldt: 02 apr 2007 20:54
Geografisk sted: York University, Toronto

Re: Udgivelser 24

#47 Indlæg af Pete Rock » 18 mar 2024 15:25

Men, lad mig som en slags forbrødring, også sige at jeg synes det er dejligt Real Estate stadig laver musik og jeg glæder mig til at få hørt den der, når det bliver varmt.
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar
Jon A
Indlæg: 14770
Tilmeldt: 15 jul 2006 10:31
Kontakt:

Re: Udgivelser 24

#48 Indlæg af Jon A » 18 mar 2024 19:25

00Void skrev:
16 mar 2024 10:09
Senekat skrev:
15 mar 2024 20:04
Kim Gordons soloudspil The Collective er eddersparkme fed.
Jeg kan simpelthen ikke lade være med at lolle over den. Ikke at det ikke er cool at være 70 og lave en noise trap(?)-plade, men det føles alligevel liiidt boomer, at hun har siddet derhjemme i sit studie og lavet soundcloudmusik.
Dude, det er en hård dom, men den er desværre osse ret meget på kornet.

Brugeravatar
00Void
Indlæg: 8447
Tilmeldt: 10 jul 2006 19:04

Re: Udgivelser 24

#49 Indlæg af 00Void » 19 mar 2024 07:35

busterask skrev:
18 mar 2024 14:55
Billede

Gerycz / Powers / Rolin; Activator

Helt kanon, denne her! Jeg kender ikke til nogen af navnene og er ej heller særlig stærk i genren, så måske det bare er tre top dawgs? Om ikke andet har jeg virkelig haft nogle dejlige stunder med den. Vel en slags american primitivism? Free'er godt ud hele vejen igennem og med decideret catchy perioder, der bliver helt post-rockede i gentagelse af melodisker temaer.
Den er godt nok fed! Dem gad jeg godt se en koncert med.

Brugeravatar
busterask
Indlæg: 2449
Tilmeldt: 07 apr 2011 16:26

Re: Udgivelser 24

#50 Indlæg af busterask » 19 mar 2024 09:37

:drinkingcheers:

Enig! Gad da rigtig godt at se dem ved middagstid med tunge tømmermænd på Gloria.
det meget senmoderne ungdomssvin

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 1 gæst