Udgivelser 24

Generel musiksnak
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
satirejohn
Indlæg: 9385
Tilmeldt: 18 okt 2006 15:46
Kontakt:

Re: Udgivelser 24

#31 Indlæg af satirejohn » 09 mar 2024 15:56

Rigtig stærk start på pladeåret synes jeg! Plader jeg vender tilbage til indtil videre:
Public Acid
Umbrellas
Sheer Mag (endelig tilbage på sporet efter tre fantastiske EPer og to dybt skuffende album)
Night Fever
The Chisel
Molly

Brugeravatar
00Void
Indlæg: 8442
Tilmeldt: 10 jul 2006 19:04

Re: Udgivelser 24

#32 Indlæg af 00Void » 10 mar 2024 10:23

Rigtig positiv over de Libertines-singler der er udkommet. Hvis resten af pladen holder samme niveau bliver det en af de sjældne gode koryfæplader. Jeg kunne desuden godt se dem på Orange Scene, shit det gad jeg godt. Tager nok også ind og ser ham på Bremen næste uge.

Stone Roasis derimod. Bedre end man havde frygtet, men lyder stadig lidt som en AI-plade.

Brugeravatar
busterask
Indlæg: 2448
Tilmeldt: 07 apr 2011 16:26

Re: Udgivelser 24

#33 Indlæg af busterask » 10 mar 2024 13:18

Billede

Fabiano do Nascimento & Sam Gendel; The Room (Real World)

Måske den smukkeste plade (edit: fra i år) jeg har hørt i år. Rastløs cool kid, Sam Gendel på, hvad der lyder mere som en fløjte, men er en sopransaxofon og Fabiano do Nascimento på syvstrenget guitar. Egentlig en ekstrem banal samling af sange, men der er noget over den primitive, naive fornemmelse for melodier og stemninger, som giver det en nærmest urmusikalsk kvalitet. De melodiske temaer er efterhånden brændemærket ind i min hjerne. Virkelig, virkelig catchy! Den er både nemt tilgængelig og sanseligt kompleks. Jeg klokker efterhånden +25 gennemlyt og den leverer stadig! God til opvasken, god i kaffebaren, god i lænestolen med et glas vermut og et duftlys. Gendel har været på noget af en killing spree de sidste par år, men det her må alligevel være hovedværket indtil videre. Jeg glæder mig godt nok bare helt vildt til at følge hans output fremadrettet.
det meget senmoderne ungdomssvin

Brugeravatar
makrel
Indlæg: 8599
Tilmeldt: 19 sep 2007 21:30
Geografisk sted: A place called Candied Island!
Kontakt:

Re: Udgivelser 24

#34 Indlæg af makrel » 10 mar 2024 14:16

satirejohn skrev:
09 mar 2024 15:56
Rigtig stærk start på pladeåret synes jeg! Plader jeg vender tilbage til indtil videre:
Public Acid
Umbrellas
Sheer Mag (endelig tilbage på sporet efter tre fantastiske EPer og to dybt skuffende album)
Night Fever
The Chisel
Molly
Ikke hørt Umbrellas, og Sheer Mag dalede lidt på anden halvdel af pladen ved første lyt, men ellers er jeg enig i at det ruller hårdt allerede!

Kan tilføje Stunner og deres ep Wage Cage - god skraldet hardcore punk.

Og Donny Benét!

Iron Curtain ruller også godt med thrashet/speedet heavy metal, metalstilen med tung spansk accent. Ikke for alle.
Tom D. Warrior

Brugeravatar
palme
Indlæg: 140
Tilmeldt: 03 jan 2014 13:46

Re: Udgivelser 24

#35 Indlæg af palme » 10 mar 2024 22:45

busterask skrev:
10 mar 2024 13:18
Fabiano do Nascimento & Sam Gendel; The Room (Real World)
Den har jeg også hørt nogle gange. Det er lige på kanten til at blive for klægt i naive melodier og wellness, men er også sært tiltrækkende. Har også været glad for andre af Sam Gendels ting – der er en stor sensibilitet, synes jeg, men savner måske alligevel antydningen af lidt mere bagved det lettilgængelige. Det til gengæld virkelig dejligt at den er optaget og produceret så rent, bare med de to instrumenter, der står helt klare og klæder hinanden virkelig godt. Har også et kæmpe blødt punkt for sopransax :yellowheart:

Brugeravatar
Senekat
Indlæg: 2252
Tilmeldt: 02 apr 2014 07:45

Re: Udgivelser 24

#36 Indlæg af Senekat » 15 mar 2024 20:04

Kim Gordons soloudspil The Collective er eddersparkme fed.

Brugeravatar
Ællington
Indlæg: 10914
Tilmeldt: 26 maj 2010 17:17
Spotify: 114022072
Geografisk sted: Working class hero.

Re: Udgivelser 24

#37 Indlæg af Ællington » 15 mar 2024 20:47

Den nye Tony Effe breakede i morges på Spotify:

Billede
TONY EFFE - ICON

Blandt andet denne:

Tony Effe - Lap Dance

Hvor vores lille nullergøj sidder og doomscroller med udsigt til en vinmark og et LEGO Fabuland-hus.


"Demmon Time" med den også meget seje Que er også sej.

Der er også #sangen BALANCIAGA - jeg har ikke lige fået Google Translated, men så vidt jeg kan fornemme er den en drabelig historie om en ung kvinde, der vil gøre #HvadSomHelst for en ny taske.

#SvingningersPerugiafraktion
Der kom en vagtmester løbende, og overrakte mig toppen af dragespiret.

Brugeravatar
00Void
Indlæg: 8442
Tilmeldt: 10 jul 2006 19:04

Re: Udgivelser 24

#38 Indlæg af 00Void » 16 mar 2024 10:09

Senekat skrev:
15 mar 2024 20:04
Kim Gordons soloudspil The Collective er eddersparkme fed.
Jeg kan simpelthen ikke lade være med at lolle over den. Ikke at det ikke er cool at være 70 og lave en noise trap(?)-plade, men det føles alligevel liiidt boomer, at hun har siddet derhjemme i sit studie og lavet soundcloudmusik. Jeg kan ikke, men det er udelukkende fordi det er hende.

Nå men speaking of boomer så er den nye Ethnic Heritage Ensemble selvfølgelig fed
https://ethnicheritageensemble.bandcamp ... and-spirit

Billede

Man kan nærmest se hvordan den lyder så meget, at man ikke rigtig behøver høre den

Brugeravatar
Morten
Indlæg: 5810
Tilmeldt: 19 jul 2002 10:10
Geografisk sted: Hovedstadsområdet

Re: Udgivelser 24

#39 Indlæg af Morten » 16 mar 2024 10:36

00Void skrev:
16 mar 2024 10:09

Nå men speaking of boomer så er den nye Ethnic Heritage Ensemble selvfølgelig fed
https://ethnicheritageensemble.bandcamp ... and-spirit

Billede

Man kan nærmest se hvordan den lyder så meget, at man ikke rigtig behøver høre den
Tak for den - den er jo virkelig god, og virker som en dejlig videreførsel af Don Cherrys mest spirituelle 70erplader opdateret til det 21. århundrede. Jeg synes ellers jeg har forsøgt at finde noget nyt musik der kunne det samme uden videre held, så hvis der er andet lignende og godt i den store moderne jazz-gryde, så host gerne op med nogle kunstnere/albums jeg kan flyve væk med - på forhånd tak til jazz-mafiaen.
Simplify

Brugeravatar
00Void
Indlæg: 8442
Tilmeldt: 10 jul 2006 19:04

Re: Udgivelser 24

#40 Indlæg af 00Void » 16 mar 2024 11:17

Nu er de jo også nogle gamle hoveder dem der, og selv samme gruppe lavede en decideret hyldest til den trippede Cherry sidste år.

Har på fornemmelsen at netop den der lyd efterhånden har slået rødder derude, bare ikke lige på den danske scene. Andreas Røysum har jeg tidligere ævlet lidt om herinde, og jeg synes han kan lidt af det samme, med den centrale forskel at det i højere grad nikker mod nordisk folkemusik, mere end afrikansk. https://andreasroysumensemble.bandcamp. ... sfanatisme

Man kunne sige det samme om Elephantine, bare med en mere mellemøstlig vibe


Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 2 gæster