Udgivelser 24

Generel musiksnak
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Jon A
Indlæg: 14794
Tilmeldt: 15 jul 2006 10:31
Kontakt:

Udgivelser 24

#1 Indlæg af Jon A » 19 jan 2024 11:24

24 lægger godt ud:

Billede

Sleatyer-Kinney: Little Rope

Jeg har det på en underlig måde, som om lisså meget jeg elsker SK, lisså lidt forventer jeg af en ny plade med dem. Ikke fordi de har lavet decideret dårlige plader, men fordi jeg hver gang ved, at jeg vil komme til at holde det op mod 'One More Hour' og 'Good Things' og alt det. Og seføli fordi reunions i det hele taget. På den anden side har jeg det osse efterhånden sådan, at de der ti år, hvor SK ikke fandtes, var et mærkeligt tomrum i musik, og sådan en plade som 'The Center Won't Hold' var en ret så radikal gentænkning af SK - som så også kostede dem trommeslageren.

'Little Rope' trækker tråde til flere preioder i kataloget: Der er synthwave-elementer i sange som 'Needlessly Wild' og 'Hunt You Down', der er heavyrockness som på 'The Woods' i den afsluttende 'Untidy Creatures', som samtidig også er den sang, der rammer mig mest rent: Jeg havde hørt den i forvejen som (bizar) singleforløber, hvor den var fin, men som afrunding på en plade om død og lyst og svigt er den ubærlig. Der er få ting så fedt, som når Corin Tuckers stemme krænger over i et hyl, her er det ren tåreperser.

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Indlæg: 23259
Tilmeldt: 15 nov 2003 13:19
Geografisk sted: Jerusalem

Re: Udgivelser 24

#2 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 19 jan 2024 11:40

Underrubrikken til Pitchforks anmeldelse får mig til at tænke, at det måske er meget godt, at lortet lukker:

"Grief clarifies the air in Sleater-Kinney’s taut 11th album, which processes loss and societal turmoil and finds strength in chosen family."
Claus var undercover, lige fra han kom.

Brugeravatar
Jon A
Indlæg: 14794
Tilmeldt: 15 jul 2006 10:31
Kontakt:

Re: Udgivelser 24

#3 Indlæg af Jon A » 19 jan 2024 12:44

Den opsummerer ellers tekstsiden af pladen ret godt. At sorgen renser luften er et besynderlig klodset billede, men bortset fra det.

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Indlæg: 23259
Tilmeldt: 15 nov 2003 13:19
Geografisk sted: Jerusalem

Re: Udgivelser 24

#4 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 19 jan 2024 12:49

Det, jeg opponerer mod, er mest døde diskursspuleskidningsord som "taut", "loss", "societal turmoil" og "chosen family".
Claus var undercover, lige fra han kom.

Brugeravatar
busterask
Indlæg: 2454
Tilmeldt: 07 apr 2011 16:26

Re: Udgivelser 24

#5 Indlæg af busterask » 19 jan 2024 13:00

secondtoughestintheinfant skrev:
19 jan 2024 12:49
diskursspuleskidningsord
Den her låner jeg lige, makker!
det meget senmoderne ungdomssvin

Brugeravatar
Jon A
Indlæg: 14794
Tilmeldt: 15 jul 2006 10:31
Kontakt:

Re: Udgivelser 24

#6 Indlæg af Jon A » 19 jan 2024 13:06

secondtoughestintheinfant skrev:
19 jan 2024 12:49
Det, jeg opponerer mod, er mest døde diskursspuleskidningsord som "taut", "loss", "societal turmoil" og "chosen family".
Men igen: Det er ret meget en ting for SK's plader efter gendannelsen, at de musikalsk er stramme. Og afsættet for teksterne er, at Corins mor og stedfader døde i et biluheld, så der har du "loss" og "chosen family".

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Indlæg: 23259
Tilmeldt: 15 nov 2003 13:19
Geografisk sted: Jerusalem

Re: Udgivelser 24

#7 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 19 jan 2024 13:13

Jon A skrev:
19 jan 2024 13:06
secondtoughestintheinfant skrev:
19 jan 2024 12:49
Det, jeg opponerer mod, er mest døde diskursspuleskidningsord som "taut", "loss", "societal turmoil" og "chosen family".
Men igen: Det er ret meget en ting for SK's plader efter gendannelsen, at de musikalsk er stramme. Og afsættet for teksterne er, at Corins mor og stedfader døde i et biluheld, så der har du "loss" og "chosen family".
Jeg betvivler ikke, at pladen kan siges at handle om de ting. Det kunne bare have været så fint at få det formuleret på en måde, der ikke aktiverede alle tænkelige gagreflekser. Lidt ligesom at academese som sådan er retvisende for de ting, der beskrives i en akademisk artikel eller bog, men lortet behøver jo fandme ikke skrives så vammelt. Den der jargon kan dræbe al min lyst til at lytte til et nyt album med hvem som helst.
Claus var undercover, lige fra han kom.

Brugeravatar
Jon A
Indlæg: 14794
Tilmeldt: 15 jul 2006 10:31
Kontakt:

Re: Udgivelser 24

#8 Indlæg af Jon A » 19 jan 2024 13:25

secondtoughestintheinfant skrev:
19 jan 2024 13:13
Det kunne bare have været så fint at få det formuleret på en måde, der ikke aktiverede alle tænkelige gagreflekser.
Jeg kan ikke argumentere mod dine følelser, og vi behøver heller ikke dissikere en Pitchfork-underrubrik yderligere. Jeg skulle bare lige forstå, hvad der var i vejen med den.

Jeg synes i øvrigt stadig, du skal unde dig selv at høre pladen. Den der vokal, den der guitartone, de der melodier.

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Indlæg: 23259
Tilmeldt: 15 nov 2003 13:19
Geografisk sted: Jerusalem

Re: Udgivelser 24

#9 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 19 jan 2024 13:26

Jamen, din anbefaling har klart givet mig lyst til at lytte til. Vil jeg gøre straks.
Claus var undercover, lige fra han kom.

Brugeravatar
yossarian
Indlæg: 7287
Tilmeldt: 11 jul 2002 11:10
Spotify: https://open.spotify.com/user/113344089
Geografisk sted: fuckin' dobbelt-A
Kontakt:

Re: Udgivelser 24

#10 Indlæg af yossarian » 20 jan 2024 13:13

Jon A skrev:
19 jan 2024 11:24
24 lægger godt ud:

Billede

Sleatyer-Kinney: Little Rope

Jeg har det på en underlig måde, som om lisså meget jeg elsker SK, lisså lidt forventer jeg af en ny plade med dem. Ikke fordi de har lavet decideret dårlige plader, men fordi jeg hver gang ved, at jeg vil komme til at holde det op mod 'One More Hour' og 'Good Things' og alt det. Og seføli fordi reunions i det hele taget. På den anden side har jeg det osse efterhånden sådan, at de der ti år, hvor SK ikke fandtes, var et mærkeligt tomrum i musik, og sådan en plade som 'The Center Won't Hold' var en ret så radikal gentænkning af SK - som så også kostede dem trommeslageren.

'Little Rope' trækker tråde til flere preioder i kataloget: Der er synthwave-elementer i sange som 'Needlessly Wild' og 'Hunt You Down', der er heavyrockness som på 'The Woods' i den afsluttende 'Untidy Creatures', som samtidig også er den sang, der rammer mig mest rent: Jeg havde hørt den i forvejen som (bizar) singleforløber, hvor den var fin, men som afrunding på en plade om død og lyst og svigt er den ubærlig. Der er få ting så fedt, som når Corin Tuckers stemme krænger over i et hyl, her er det ren tåreperser.
Lidt overraskende, hvor meget den piksvingende fede rock fylder på pladen, det fremgår ikke rigitig af Jons skriv. det klæder dem OK, der er vel ikke tvivl om at dette er den bedste efter de blev gendannet?
foxtrot skrev:En internetperson, der ikke kan se hvornår man er sarkastisk, er jo bare et fjols man endnu ikke har mødt.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: EHG, Frcaheal og 3 gæster