HN juni 2023 - Svingerkanon: Nu går det ned!

Generel musiksnak
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Hr. Fugl
Indlæg: 6691
Tilmeldt: 04 maj 2012 19:28
Geografisk sted: Sdr. Bjert

HN juni 2023 - Svingerkanon: Nu går det ned!

#1 Indlæg af Hr. Fugl » 01 jun 2023 09:38

Fak, maj forsvandt hurtigt, hva? 'Nevermind' var soundtracket til min cykeltur her til morgen, og som nogle gange før, kom jeg til at forestille mig, hvordan det må være at være ungdomssvin i 1991, købe 'Nevermind' på cd, sætte den på og så vælter 10/10-tracksene bare mod dig. Man har jo nok kendt 'Smells Like Teen Spirit' fra radioen i forvejen, men tænk sig så kommer 'In Bloom' lige bagefter, derefter 'Com as You Are', så 'Breed' og 'Lithium', der holder samme tårnhøje niveau som albumåbneren. Udødeligt!
Billede
Man farer vild overalt.

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Indlæg: 23273
Tilmeldt: 15 nov 2003 13:19
Geografisk sted: Jerusalem

Re: HN juni 2023 - Svingerkanon: Nu går det ned!

#2 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 01 jun 2023 10:11

Hr. Fugl skrev:
01 jun 2023 09:38
Fak, maj forsvandt hurtigt, hva? 'Nevermind' var soundtracket til min cykeltur her til morgen, og som nogle gange før, kom jeg til at forestille mig, hvordan det må være at være ungdomssvin i 1991, købe 'Nevermind' på cd, sætte den på og så vælter 10/10-tracksene bare mod dig. Man har jo nok kendt 'Smells Like Teen Spirit' fra radioen i forvejen, men tænk sig så kommer 'In Bloom' lige bagefter, derefter 'Com as You Are', så 'Breed' og 'Lithium', der holder samme tårnhøje niveau som albumåbneren. Udødeligt!
Billede
Marcus skrev:
12 aug 2005 23:27
SN: Nirvanafilm.
TN:Gid jeg kunne lide musik på samme måde i dag, som jeg kunne lide Lithium, da jeg hørte den første gang i et spisefrikvarter.
Claus var undercover, lige fra han kom.

Brugeravatar
Hr. Fugl
Indlæg: 6691
Tilmeldt: 04 maj 2012 19:28
Geografisk sted: Sdr. Bjert

Re: HN juni 2023 - Svingerkanon: Nu går det ned!

#3 Indlæg af Hr. Fugl » 01 jun 2023 10:16

Ak, ja.. den vej går det jo desværre for en del. Jeg var til gengæld helt oppe og køre, over hvordan udødeligheden ormede sig rundt i mine øren her til formiddag.
Man farer vild overalt.

Brugeravatar
makrel
Indlæg: 8634
Tilmeldt: 19 sep 2007 21:30
Geografisk sted: A place called Candied Island!
Kontakt:

Re: HN juni 2023 - Svingerkanon: Nu går det ned!

#4 Indlæg af makrel » 01 jun 2023 11:06

HF:
Hällas - Excerpts from a Future Past
Hällas - Hällas

HN:

40 Watt Sun - The Inside Room (Cyclone Empire, 2011)
- Håbløs kvalitet på YouTube, men har da hapset genudgivelsen fra Svart for nylig, så den står jo klar derhjemme. Den er bare så forbistret tung at danse med - altså på den fede måde. Kæmpe oplevelse at høre Patrick Walker synge 40 Watt Sun-numre, bl.a. "Carry Me Home" som lukker af koncerten. Tror også at "Restless" blev sunget. Kæmpe aften med the feels.
Tom D. Warrior

Brugeravatar
Fisker Thomas
Indlæg: 28338
Tilmeldt: 22 nov 2003 16:33
Geografisk sted: Institut Benjamenta
Kontakt:

Re: HN juni 2023 - Svingerkanon: Nu går det ned!

#5 Indlæg af Fisker Thomas » 01 jun 2023 12:21

Var fristet af Walker i går, men jeg havde ikke fantasi til at forestille mig det fungere live. Det gjorde det så alligevel?

HN:
Billede

Shirley Collins: Archangel Hill

Er for første gang lidt skuffet over et Collins-album. Arrangementerne er smagfulde, men savner lidt liv, og jeg ved ikke helt, om sangene passer til Collins' efterhånden ret dybe toneleje.
"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

Brugeravatar
tlahoun
Indlæg: 593
Tilmeldt: 07 jul 2005 02:42
Kontakt:

Re: HN juni 2023 - Svingerkanon: Nu går det ned!

#6 Indlæg af tlahoun » 01 jun 2023 12:36

Fisker Thomas skrev:
01 jun 2023 12:21
HN:
Billede

Shirley Collins: Archangel Hill

Er for første gang lidt skuffet over et Collins-album. Arrangementerne er smagfulde, men savner lidt liv, og jeg ved ikke helt, om sangene passer til Collins' efterhånden ret dybe toneleje.
Helt enig. Sangene er ikke dårlige, bare ikke gode nok. Er skuffet, fordi hendes 2 sidste var på et virkelig højt niveau. Og så lyder fandme som om der er sat autotune på hendes stemme nogle steder... Eller er det bare mig, der hører det?

Brugeravatar
makrel
Indlæg: 8634
Tilmeldt: 19 sep 2007 21:30
Geografisk sted: A place called Candied Island!
Kontakt:

Re: HN juni 2023 - Svingerkanon: Nu går det ned!

#7 Indlæg af makrel » 01 jun 2023 12:36

Fisker Thomas skrev:
01 jun 2023 12:21
Var fristet af Walker i går, men jeg havde ikke fantasi til at forestille mig det fungere live. Det gjorde det så alligevel?

HN:
Billede

Shirley Collins: Archangel Hill

Er for første gang lidt skuffet over et Collins-album. Arrangementerne er smagfulde, men savner lidt liv, og jeg ved ikke helt, om sangene passer til Collins' efterhånden ret dybe toneleje.
Det var jo bare en mand med en akustisk guitar, følsomme og dybe sange med lidt ekko på vokalen. Virkelig svært at have noget imod. Det er godt hjulpet af, at man har hørt pladerne og fulgt lidt med.

"Carry me Home" lød ca sådan her, og det var sublimt:


Hvad angår Collins, så har jeg mest et forhold til de nyere plader, hvor jeg synes det virkelig er en fed dimension, at man kan høre at hun er ældre. Der er noget sårbart over det på en måde.
Tom D. Warrior

Brugeravatar
Fisker Thomas
Indlæg: 28338
Tilmeldt: 22 nov 2003 16:33
Geografisk sted: Institut Benjamenta
Kontakt:

Re: HN juni 2023 - Svingerkanon: Nu går det ned!

#8 Indlæg af Fisker Thomas » 01 jun 2023 12:39

Jeg frygter lidt, at Walker solo kunne blive kedeligt. Nu fortryder jeg, jeg ikke tog sted.

Jeg kan virkelig godt lide de nyere Collins-plader, og hendes alder spiller meget ind i det. #ligesågammelsomtidenselv og alt det der. Jeg tror måske bare, at sangvalget her på den nye havde haft godt af noget mere død og mørke. Men jeg giver den helt klart flere ture på #ploven.
"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

Syme
Indlæg: 3479
Tilmeldt: 20 jul 2007 21:04

Re: HN juni 2023 - Svingerkanon: Nu går det ned!

#9 Indlæg af Syme » 01 jun 2023 22:21

Melmoth: La devanture des ivresses, så charmerende.

Billede

Brugeravatar
Antimatter
Indlæg: 13481
Tilmeldt: 11 jul 2005 00:11
Geografisk sted: Her Asp ej baevre

Re: HN juni 2023 - Svingerkanon: Nu går det ned!

#10 Indlæg af Antimatter » 01 jun 2023 23:56

Billede

Skønt og dejigt.
Le nouveau jeune couchon

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 1 gæst