Eurodance

Generel musiksnak
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Professoren
Indlæg: 2095
Tilmeldt: 12 nov 2002 14:49
Geografisk sted: abernes planet

Eurodance

#1 Indlæg af Professoren » 07 okt 2005 11:54

YES!

Nu er det eurodance som er det helt store! I Sverige har Robyn lavet en af årets bedste plader. Embassy, Tough Alliance og ikke mindst de helt magnifika Cat5 leverer Eurodance til indiekidsen, som om det var sommer i Göteborg året rundt og vi svensker ser bare lidt bedre ud( :wink: ), når vi slingrer rundt i skærgården med en long drinks til sådanne toner.

Så om et år kan det være det bliver stort her med. Hvem ved.

Men Professoren er nødt til at have Eurodance i sin samling, fordi det står et tom hul i samlingen og råber, der hvor de plader skulle stå. Jeg mener så han har den historiske baggrund i orden. Derfor tips mig her, eller bare snak i al almindelighed, om de største og bedste værker indenfor Eurodance og blød techno(ingen Goa eller trance...bitte.)

Takk, for hjælp fra venlige sjæle.

kh
Little Ghost
"Wherever you go there is always something that hurts more or less"

Brugeravatar
Langley
Indlæg: 16099
Tilmeldt: 03 feb 2004 09:20
Geografisk sted: Maryland

#2 Indlæg af Langley » 07 okt 2005 12:22

eurodance? Hvorfor lytte til lort, når man kan lytte til noget godt?

Prøv den her - det er en god historie time med klassisk "blød techno" - hvis du altså mener "house"?

http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASI ... 1-1166850d

Men den mangler selvfølgelig Inner Citys "good life" - men det kan du få i en hver brugt plade biks for en slik
Musik er en herlig ting, den tæmmer dyret i mennesket Joseph Vissarionovich Stalin

Brugeravatar
Professoren
Indlæg: 2095
Tilmeldt: 12 nov 2002 14:49
Geografisk sted: abernes planet

#3 Indlæg af Professoren » 07 okt 2005 12:31

Lang skrev:eurodance? Hvorfor lytte til lort, når man kan lytte til noget godt?

Prøv den her - det er en god historie time med klassisk "blød techno" - hvis du altså mener "house"?

http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASI ... 1-1166850d

Men den mangler selvfølgelig Inner Citys "good life" - men det kan du få i en hver brugt plade biks for en slik
Nøj. Mega forudsigelig reaktion.

Jeg snakker ikke house. jeg kan dog godt lide house og har forresten den Inner City plade du snakker om.

Jeg snakker Eurodance! Sure, der er en masse lort. rigtigt set. det kan jeg osse se, men der er også guld. og det er det jeg går efter.

Er der ikke nogen kyndig indenfor området. jeg vil overraskes. Hvad med firser ting som fancy og Scotch og sådan? er det overhovedet til at opdrive for menneskelige pengesummer. Tror det primært er 80 og 90 ting jeg skal gå efter. er der ikke nogle electronica hoveder som haft en stint med lidt poppet eurpæisk dance?
"Wherever you go there is always something that hurts more or less"

Brugeravatar
Langley
Indlæg: 16099
Tilmeldt: 03 feb 2004 09:20
Geografisk sted: Maryland

#4 Indlæg af Langley » 07 okt 2005 12:54

Jeg synes der er snert af hos de her to morsomme fyre - man det er først og fremmest 8bit rave parodier de laver - men jeg synes det er skide godt
http://www.pitchforkmedia.com/record-re ... ts-3.shtml


Rigtig Euro dance? Altså 2 unlimmted, ham der den svenske tandlæge Dr Alban og whigfield og sådan noget?

Men neden under det ligger der vist en hel scene som mange værdsætter - jeg tror nok at det er såkaldt "italo disco" som er the mother of it all

Det diskuterer DJsene her så der ryger et par links af panden:

http://housemusik.dk/forum/viewtopic.ph ... co&start=0
Senest rettet af Langley 07 okt 2005 12:55, rettet i alt 1 gang.
Musik er en herlig ting, den tæmmer dyret i mennesket Joseph Vissarionovich Stalin

Brugeravatar
VikingCrown
Indlæg: 985
Tilmeldt: 20 jul 2004 11:03
Geografisk sted: 2200

#5 Indlæg af VikingCrown » 07 okt 2005 12:54

Billede

Billede

Billede

Er det ikke sådan noget?

TunnelVisionær
Indlæg: 2814
Tilmeldt: 16 nov 2004 23:53
Geografisk sted: (===
Kontakt:

#6 Indlæg af TunnelVisionær » 07 okt 2005 14:24

Wikipedia er din ven! se selv
[...]!

Brugeravatar
sigrid
Indlæg: 372
Tilmeldt: 27 jul 2004 23:23
Geografisk sted: kbh

#7 Indlæg af sigrid » 07 okt 2005 14:58

det eneste du har brug for er eiffel 65. yeah!

okker
Indlæg: 7892
Tilmeldt: 14 mar 2005 12:51

#8 Indlæg af okker » 07 okt 2005 15:00

Wikipedia skrev:Some artists, like Aqua, Daze or Hit'n'Hide are not usually considered eurodance, but fall into bubblegum category. These are, examples included, for some reason mainly Danish.
Ja, hvorfor egentlig...?

Brugeravatar
mads f
Indlæg: 1961
Tilmeldt: 13 jul 2002 16:09
Kontakt:

#9 Indlæg af mads f » 07 okt 2005 16:26

Du skal have fat i 2 Vibez: Always! (Be Mine)

Le Sport/Eurosport fremhæver i øvrigt selv Whigfield.

Cat5 kender jeg ikke, og de er svære at søge på. Har du et link?
(edit: har fundet det. det lyder fint)

Brugeravatar
madde
Indlæg: 823
Tilmeldt: 17 jun 2003 21:10
Geografisk sted: malmö

#10 Indlæg af madde » 07 okt 2005 17:43

jeg er rimelig dårlig (for ikke at sige fuldstændigt elendig) til sådan noget med genrebetegnlese (og hvad nytter det egentlig også, når det helt klart skal høres for at forstås?) men lige nu er jeg ihvertfald helt vild med

Billede
og
Billede

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: andreassyr, Hawkheimer og 1 gæst