Metaltråden

Generel musiksnak
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
EHG
Indlæg: 2768
Tilmeldt: 24 jul 2012 17:52
Geografisk sted: 4623
Kontakt:

Re: Metaltråden

#6451 Indlæg af EHG » 10 apr 2024 21:14

Har stadig Rhûn på lyttelisten. Jeg kan jo godt lide et godt amerikansk skud fupblack.

I den ikke fuppede afdeling (omend coveret ligner fupmetal og navnet er skidedumt):
Stress Angel - Punished by Nemesis
Billede
Døds/thrash med en ikke uvæsentlig portion helteguitar. Det er suverænt godt. Hovedmanden spiller i ligeledes fantastisk Natur (som er rendyrket heltemetal).

Brugeravatar
EHG
Indlæg: 2768
Tilmeldt: 24 jul 2012 17:52
Geografisk sted: 4623
Kontakt:

Re: Metaltråden

#6452 Indlæg af EHG » 12 apr 2024 13:20

Har nogen nået Coffin Storm endnu? Jeg har kun fået hørt den ganske fine single.
Internettet skrev:
10 apr 2024 21:14
Norway’s Coffin Storm is the new band consisting of a trio of Kolbotn veterans, with the line-up of Apollyon (Aura Noir/Lamented Souls) and Bestial Tormentor (Infernö/Lamented Souls) completed by Darkthrone’s Fenriz on vocal duties.
Billede

Brugeravatar
makrel
Indlæg: 8604
Tilmeldt: 19 sep 2007 21:30
Geografisk sted: A place called Candied Island!
Kontakt:

Re: Metaltråden

#6453 Indlæg af makrel » 12 apr 2024 13:40

Hørte den tidligere på ugen/sidste uge. Synes den var lidt undervældende. Meget middelmådig, hvilket jo er en god ting i metallen, men synes egentlig bare at den var jævn og lidt småkedelig. Det er måske også bare blandingen af genrer, som er lidt for diffus: Thrash, doom, heavy. Det batter ikke rigtig noget for mig. Men jeg er også blevet ekstremt kræsen på lige netop de tre genrer - i mange modsatrettede retninger, så et mix heraf er bare lidt i den forkerte retning.
Tom D. Warrior

Brugeravatar
Hansen
Indlæg: 5262
Tilmeldt: 10 apr 2006 17:23

Re: Metaltråden

#6454 Indlæg af Hansen » 12 apr 2024 14:05

Yeah, Hour of Penance er tilbage på sporet! Det nye album er så præcist og skarpt skåret. Nuj, hvor er det fedt!
https://www.facebook.com/pages/Navy-Bru ... 7670829460
https://www.youtube.com/channel/UCDOaJy ... _4xc-rVj3Q
https://slagskygge.bandcamp.com/album/blinding-light
What would we do without television? Live I suppose, and sometimes you are just not in the mood for that

Brugeravatar
Winter Chylde
Indlæg: 2323
Tilmeldt: 23 nov 2013 21:44

Re: Metaltråden

#6455 Indlæg af Winter Chylde » 29 apr 2024 10:40

Hvis der er andre, der også går og er triste over, at der ikke er kommet nyt fra Caladan Brood i 11 år, så er engelske Firienholt en helt udemærket erstatning. Det er storladen atmoblack til langhårede ølmavede heltemænd (M/K), der kaster med terninger med mange sider, og godt kan lide at skue beslutsomt og knytte næverne mod horisonten, når det helt tunge stykke med synth og kor rammer.

Til fans af: Caladan Brood, Summoning

Billede
https://firienholtnp.bandcamp.com/album ... lder-blood

Brugeravatar
Ællington
Indlæg: 10918
Tilmeldt: 26 maj 2010 17:17
Spotify: 114022072
Geografisk sted: Working class hero.

Re: Metaltråden

#6456 Indlæg af Ællington » 30 apr 2024 10:18

https://www.metalsucks.net/2024/04/29/b ... king-again

Det er da dejligt at efterhånden alle ens barndoms helte er blevet komplet uudholdelige assholes...
Det er da skønt synes jeg.
Der kom en vagtmester løbende, og overrakte mig toppen af dragespiret.

Brugeravatar
makrel
Indlæg: 8604
Tilmeldt: 19 sep 2007 21:30
Geografisk sted: A place called Candied Island!
Kontakt:

Re: Metaltråden

#6457 Indlæg af makrel » 07 maj 2024 14:42

Hvad er holdningen til det nye Darkthrone album på board?

Jeg er temmelig begejstret.
Tom D. Warrior

Brugeravatar
EHG
Indlæg: 2768
Tilmeldt: 24 jul 2012 17:52
Geografisk sted: 4623
Kontakt:

Re: Metaltråden

#6458 Indlæg af EHG » 17 maj 2024 09:57

Jeg har kun fået hørt den en enkelt gang. Så ingen dom kastet endnu

Nogen der har været på Lasher Fest i Aalborg? Er det fedt? Godt venue? Jeg er liiiidt fristet. Simpelthen fordi jeg er en vaskeægte Mizmor fanboy.

Brugeravatar
Half_Noise
Indlæg: 2498
Tilmeldt: 03 maj 2008 14:50
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Metaltråden

#6459 Indlæg af Half_Noise » 17 maj 2024 11:53

EHG skrev:
17 maj 2024 09:57
Jeg har kun fået hørt den en enkelt gang. Så ingen dom kastet endnu

Nogen der har været på Lasher Fest i Aalborg? Er det fedt? Godt venue? Jeg er liiiidt fristet. Simpelthen fordi jeg er en vaskeægte Mizmor fanboy.
Jeg var desværre ikke til det sidste år, men det skulle have været fedt. Jeg hørte kun gode ting om musikken og kun middel til negative ting om venue (Musikkens Hus). I år er det dog på SH35, som, alt andet lige, komme til at passe markant bedre til Lasher. Jeg regner med at deltage, så du må lige give en heads up hvis du kommer, så giver jeg den første!
#IMPROVISATION>KOMPOSITION

Brugeravatar
SlipOfTheTongue
Indlæg: 848
Tilmeldt: 22 nov 2011 21:35

Re: Metaltråden

#6460 Indlæg af SlipOfTheTongue » 17 maj 2024 11:57

EHG skrev:
17 maj 2024 09:57
Jeg har kun fået hørt den en enkelt gang. Så ingen dom kastet endnu

Nogen der har været på Lasher Fest i Aalborg? Er det fedt? Godt venue? Jeg er liiiidt fristet. Simpelthen fordi jeg er en vaskeægte Mizmor fanboy.
Jeg var der sidste år. Det var helt sindssygt fedt.

Det er desværre ikke det samme i år. For det første er det en anden venue. Sidste år startede det på 1000fryd (som er lukket pt for musik) og så skiftede det til Musikkens Hus, hvilket var en rimelig stor kontrast men det fungerede bare virkelig godt.

I år er ude ved havnen i Vestbyen og så vidt jeg ved kun en scene. Jeg har ikke været på SH35 endnu, så der har jeg ikke så meget at sige. Men ved at 1000fryd har holdt nogle koncerter derude, så tror umiddelbart det er okay. Og så er den anden store forskel at det er to dage i år mod én sidste år. Det kommer også til at gøre det til noget andet.

Men hvis de formår bare at skabe noget af den stemning der var sidste år, så bliver det helt kanon. Det er virkelig passionerede mennesker bag.

Jeg er ikke så oppe at køre over programmet, som jeg var sidste år, men Mizmor trækker også for mig, og ja jeg regner da nok med at købe billet.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Senekat og 2 gæster