Metaltråden

Generel musiksnak
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Fisker Thomas
Indlæg: 28337
Tilmeldt: 22 nov 2003 16:33
Geografisk sted: Institut Benjamenta
Kontakt:

Metaltråden

#1 Indlæg af Fisker Thomas » 21 mar 2008 16:19

Jeg tror ikke vi har sådan en i forvejen (den sidste var vidst en top 10), så her er en tråd som man kan snakke om metal i.

Jeg har lavet den fordi metal er den sejeste genre i hele verden.

Af en eller anden grund skal man lige mindes om det engang imellem, ellers kan man godt gå hen og glemme det. Det, der i dette tilfælde mindede mig om at metal er det sejeste i hele verden var denne fremragende blog, som jeg, i mangel af aktivitet på svingninger, har læst på arbejde hele eftermiddagen.

www.metalinquisition.blogspot.com
"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

Onkel Tuca
Indlæg: 6265
Tilmeldt: 18 maj 2005 22:43
Geografisk sted: kåbehå ve

#2 Indlæg af Onkel Tuca » 21 mar 2008 16:41

Iron Maiden, Megadeth, Metallica, Slayer, Pantera, Type-O-Negative, System of a Down. Det er de eneste hævi bands jeg kender rigtigt. Stod mere eller mindre af hævi for 10 år siden.

Brugeravatar
00Void
Indlæg: 8454
Tilmeldt: 10 jul 2006 19:04

#3 Indlæg af 00Void » 21 mar 2008 17:56

Det er sgu ellers for galt Tuca. Metal har meget godt at byde på.

Metal er til tider den fedeste genre i verden. Jeg synes dog der går lidt for meget hykleri i det, med alle de under-genrer og under-under-genrer med post-, proto-, præ- og power-. Selve kulturen er forfærdentlig. Det går ud på at være så true og underground som muligt. suk.

Nå men, metal skal gøre ondt. det skal være koldt og grusomt. ligemeget om det er hurtigt og diskant eller langsomt og tungt. Det skal være modbydeligt. mmh. modbydelighed.

Brugeravatar
sarah's
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 13 dec 2005 12:43
Geografisk sted: sultanismens højborg
Kontakt:

#4 Indlæg af sarah's » 21 mar 2008 18:26

jeg købte hellhammer's 'demon entrails' for et par uger siden og den er blevet pryglet en del i casa sarah.

edit: jeg føler mig klar til at give den et seriøst skud med manowar. hvad skal jeg have fat i?

Brugeravatar
Jess Franco
Indlæg: 38391
Tilmeldt: 30 mar 2005 16:43
Geografisk sted: Dr. Humpp's sex-laboratorium, Argentina 1967.
Kontakt:

#5 Indlæg af Jess Franco » 21 mar 2008 20:25

New Wave Of British Heavy Metal holder max; Tank, Angel Witch, Diamond Head, Holocaust, Witchfinder General, Savage, og selvfølgelig Maiden og Judas Priest. Gammel cali-thrash som tidlig Metallica, Exodus, Dark Angel, Death Angel og Slayer. Plus canadiske Voivod*. Ny metal rager mig langsomt bortset fra Valient Thorr, High On Fire og The Sword.

* = forvent et nummer eller to fra "War and Pain" i Lowcutradioen søndag.

Brugeravatar
Fisker Thomas
Indlæg: 28337
Tilmeldt: 22 nov 2003 16:33
Geografisk sted: Institut Benjamenta
Kontakt:

#6 Indlæg af Fisker Thomas » 21 mar 2008 20:28

Det vigtigste er ikke at metal er ondt, det vigtigste er at det er dumt. Og sejt.

Alle post-undergenrerne er heller ikke rigtig noget jeg går så meget op i. Jeg tror kun det er prætentiøse journalister der går op i det. Det er heller ikke sådan rigtig metal, synes jeg, men jeg er vist også gået i stå et sted mellem 80-95.

Det er ikke alle der går op i at være true og undergrund i metallen. De fleste fans har et nogenlunde afslappet forhold til det. Det er vist mest folk fra dårlige bands der har det sådan.

Jeg ved egentlig ikke hvor meget jeg ville med den her tråd. Jeg tror bare vi skulle snakke om at metal er fedt og sejt, og at vi godt kan lide Dark Angel og Obituary og Morbid Angel og Forbidden og Mercyful Fate og Overkill og sådan noget.
"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

Brugeravatar
Fisker Thomas
Indlæg: 28337
Tilmeldt: 22 nov 2003 16:33
Geografisk sted: Institut Benjamenta
Kontakt:

#7 Indlæg af Fisker Thomas » 21 mar 2008 20:35

sarah's skrev:jeg købte hellhammer's 'demon entrails' for et par uger siden og den er blevet pryglet en del i casa sarah.

edit: jeg føler mig klar til at give den et seriøst skud med manowar. hvad skal jeg have fat i?

Du skal ihvertfald ikke have noget efter The Triumph of Steel andet end måske en liveplade.

Jeg kan bedst Into Glory Ride, Hail to England, Battle Hymns og Kings of Metal. Der er mange som ikke kan lide Sign of the Hammer, men det kan jeg godt. Den har Manowars eneste sang med antydningen af virkelighedsfornemmelse nogensinde i form af "Guyana (Cult of the Damned". Teksten er heldigvis ret dum, så man overlever lige.

Fighting the World er lidt mere poppet, mange kan ikke lide den. Den var min første Manowar-plade, så jeg er mere positivt indstillet overfor den, men man skal ikke starte med den.

I virkeligheden skal du bare have noget mellem debuten og frem til Triumph of Steel. Så begynder de at sutte lidt røv. Og så skal du lige undgå at starte med Fighting the World.
"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

modfase
Indlæg: 334
Tilmeldt: 08 mar 2007 18:07
Geografisk sted: København

#8 Indlæg af modfase » 21 mar 2008 20:39

Fisker Thomas skrev:
sarah's skrev:jeg købte hellhammer's 'demon entrails' for et par uger siden og den er blevet pryglet en del i casa sarah.

edit: jeg føler mig klar til at give den et seriøst skud med manowar. hvad skal jeg have fat i?

Du skal ihvertfald ikke have noget efter The Triumph of Steel andet end måske en liveplade.

Jeg kan bedst Into Glory Ride, Hail to England, Battle Hymns og Kings of Metal. Der er mange som ikke kan lide Sign of the Hammer, men det kan jeg godt. Den har Manowars eneste sang med antydningen af virkelighedsfornemmelse nogensinde i form af "Guyana (Cult of the Damned". Teksten er heldigvis ret dum, så man overlever lige.

Fighting the World er lidt mere poppet, mange kan ikke lide den. Den var min første Manowar-plade, så jeg er mere positivt indstillet overfor den, men man skal ikke starte med den.

I virkeligheden skal du bare have noget mellem debuten og frem til Triumph of Steel. Så begynder de at sutte lidt røv. Og så skal du lige undgå at starte med Fighting the World.
jeg ville sagtens kunne finde på at sætte battle hymns på, den dag i dag.
" ...en time senere dukker en tyk, skaldet mand fra brøndby op i min lejlighed og kaster gamle håndklæder på gulvet for at suge vandet op."

Brugeravatar
O' R'lyeh
Indlæg: 4856
Tilmeldt: 16 apr 2006 19:55

#9 Indlæg af O' R'lyeh » 21 mar 2008 20:46

Inspireret af Metal Inquisition hørte jeg det meste af i går åndssvag afskumsgoregrind alá Impetigo og Excruciating Terror. Jeg er specielt faldet for Impetigo med deres wannabe-sinke forsanger der vræler, grynter og laller sig igennem tekster om kannibaler og Vietnamskrigsforbrydelser i selskab med deres rudimentære, men interessante smadren løs. "Music by losers and weirdos for losers and weirdos". Det koncept vækker afgjort min sympati. Metal har i mine øjne altid være helliget outsidere, tabere og sortklædte teenagere, hvilket kan komme ud på et i de fleste tilfælde.

Teksterne er klart det bedste ved Manowar, musikken på de få sange jeg har hørt har været desværre frygtelig ringe og vokalen ligeså. Så foretrækker jeg i høj grad Running Wilds famøse piratmetal, hvor sejhedsfaktoren er helt oppe i det røde. Jeg burde se at få købt Death or Glory. Bad to the Bone er sådan en forbandet god sang. Omkvædet Iron Maidensk, musikken guderiff på guderiff. Selv jeg kan blive træt af al den tilstræbte ekstremitet og længes tilbage til dengang, hvor det handlede om at skrive fængende numre som man kunne råwe med på.
Gud elskede dinosaurerne. Guds værk er troværdigt.

Brugeravatar
Fisker Thomas
Indlæg: 28337
Tilmeldt: 22 nov 2003 16:33
Geografisk sted: Institut Benjamenta
Kontakt:

#10 Indlæg af Fisker Thomas » 21 mar 2008 21:12

Jeg hader meget af den nye metal. Ingen hooks, masser af clicktracks, teknisk perfekt og helt uden sjæl. Det hele går hurtigt og lyder meget professionelt og det er derfor det er så pissekedeligt. Der er simpelthen ikke rigtig nogen pauser i musikken.
"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 4 gæster