Rest in beats - tha muthafuckin' hiphop-tråd

Generel musiksnak
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
krea
Indlæg: 10455
Tilmeldt: 16 okt 2003 10:59
Geografisk sted: Kødbyen, 1978

Rest in beats - tha muthafuckin' hiphop-tråd

#1 Indlæg af krea » 29 sep 2006 01:00

Syrehovederne, powerpopperne og stenerne har deres egen tråd. Der har været flere tilløb til en hiphop-tråd, men begyndelsen har altid været funderet i forespørgelser eller specifikke nedslag. Nu er det slut. Nu hvor Babe Ruth er tilbage starter en ny æra. Svingere, i begyndelsen var ordet, og den som har ordet i sin magt, har hele verden i sin hule hånd. Og hvis der er nogen der har styr på verden så er det rappere (de giver i hvert fald indtryk af det). Her er der både plads til Christal-svingende niggaz med hvid smoking og stok, politiske brandtaler udsprunget af 1000 års undertrykkelse og partyrappers der holder myten om negere som en glad og dansende race i live. Bring da mudafåkin nøjs!!!
En time mere hip end Jon A.

TunnelVisionær
Indlæg: 2814
Tilmeldt: 16 nov 2004 23:53
Geografisk sted: (===
Kontakt:

#2 Indlæg af TunnelVisionær » 29 sep 2006 01:04

Hva så med eminem?
[...]!

Brugeravatar
Barabas
Indlæg: 1042
Tilmeldt: 27 sep 2004 00:44
Geografisk sted: Denmark

#3 Indlæg af Barabas » 29 sep 2006 02:22

ok ok, så starter jeg med at spørge til hvor det rare, super politisk korekte (og let kedelige), men ikke desto mindre ganske interessante og velspillende hip-hop kollektiv Spearhead blev af?
Hmmm...

Brugeravatar
krea
Indlæg: 10455
Tilmeldt: 16 okt 2003 10:59
Geografisk sted: Kødbyen, 1978

#4 Indlæg af krea » 29 sep 2006 09:04

Barabas skrev:ok ok, så starter jeg med at spørge til hvor det rare, super politisk korekte (og let kedelige), men ikke desto mindre ganske interessante og velspillende hip-hop kollektiv Spearhead blev af?
De eksisterer skam stadig og har lige udsendt en ny plade, men mest under Michael Frantis navn. Jeg modtog en promo, men pladeselskabet havde glemt at putte cd'en i digipacken, og jeg har ikke selv været ude at investere. Den hedder Yell Fire! og er dybt inspireret af hans rejsen rundt i Mellemøsten. Dybt politisk as usual.

Og Rasta, der er også plads til afblegede, fallerede popstjerner.
En time mere hip end Jon A.

Golden Hour
Indlæg: 7643
Tilmeldt: 16 mar 2006 19:46

#5 Indlæg af Golden Hour » 29 sep 2006 16:40

.
Senest rettet af Golden Hour 13 jul 2020 15:01, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
krea
Indlæg: 10455
Tilmeldt: 16 okt 2003 10:59
Geografisk sted: Kødbyen, 1978

#6 Indlæg af krea » 30 sep 2006 14:49

Billede
Soul Position: Things go better with RJ and Al
- jeg fik den anbefalet af en forbifarende svinger i hiphop-top-50-tråden, og det er jeg glad for. Den udkom tidligere i år og indeholder en samling positive numre. RJD2 lever soulfunky beats der er simple, men svinger og fungerer, mens Blueprint leverer rim om at score grimme damer, musikindustrien og teenage-mødre i et afslappet, løst tempo. Blueprint udgav den ganske udmærkede 1988 (en hyldest til hiphoppens gyldne år) sidste år, men dér synes jeg hans flow var lidt trægt. Det glider en del bedre på den her plade, og samarbejdet bærer præg af at de begge nyder det. Hvis man er til Atmosphere og den slags vil den med sikkerhed falde i god jord.
En time mere hip end Jon A.

babe ruth

#7 Indlæg af babe ruth » 30 sep 2006 14:52

Den første Soul Position (8 Million Stories) er rimelig meget bedre end den nye.

Hvad er det forøvrigt folk ser i Atmosphere? Jeg blev så hurtigt træt af God Loves Ugly. Der er et par gode numre på, men Slug er ikke til at holde ud en hel plade igennem. Lucy Ford tingene er det bedste, synes jeg, men det er stadig ikke helt godt nok.

Brugeravatar
krea
Indlæg: 10455
Tilmeldt: 16 okt 2003 10:59
Geografisk sted: Kødbyen, 1978

#8 Indlæg af krea » 30 sep 2006 14:59

babe ruth skrev:Den første Soul Position (8 Million Stories) er rimelig meget bedre end den nye.
Det skal du jo sige for at trumfe mig.
babe ruth skrev:Hvad er det forøvrigt folk ser i Atmosphere? Jeg blev så hurtigt træt af God Loves Ugly. Der er et par gode numre på, men Slug er ikke til at holde ud en hel plade igennem. Lucy Ford tingene er det bedste, synes jeg, men det er stadig ikke helt godt nok.
Du havde den da ellers som avatar i lang tid. Jeg synes også bedst om Lucy Ford-ep'erne, men er ellers ikke blevet træt af Atmosphere. Det er meget fængende, og jeg elsker Slugs chitchattende flow og fortællende stemme. Har du set dem live? De leverer et ret usædvanligt show.
En time mere hip end Jon A.

babe ruth

#9 Indlæg af babe ruth » 30 sep 2006 15:36

krea skrev:
babe ruth skrev:Den første Soul Position (8 Million Stories) er rimelig meget bedre end den nye.
Det skal du jo sige for at trumfe mig.
babe ruth skrev:Hvad er det forøvrigt folk ser i Atmosphere? Jeg blev så hurtigt træt af God Loves Ugly. Der er et par gode numre på, men Slug er ikke til at holde ud en hel plade igennem. Lucy Ford tingene er det bedste, synes jeg, men det er stadig ikke helt godt nok.
Du havde den da ellers som avatar i lang tid. Jeg synes også bedst om Lucy Ford-ep'erne, men er ellers ikke blevet træt af Atmosphere. Det er meget fængende, og jeg elsker Slugs chitchattende flow og fortællende stemme. Har du set dem live? De leverer et ret usædvanligt show.
Det er jo et fedt cover.
Og ja, de er betydeligt federe live end på plade. Så dem, sidst de var i Århus. Slug er vild på scenen, men det bliver hans stemme og flow ikke bedre af.
Har du forøvrigt hørt Shadows On The Sun med Brother Ali? Den minder et eller andet sted om Atmosphere og andet Rhymesayers, den er bare meget federe.

Brugeravatar
krea
Indlæg: 10455
Tilmeldt: 16 okt 2003 10:59
Geografisk sted: Kødbyen, 1978

#10 Indlæg af krea » 30 sep 2006 15:38

babe ruth skrev:Har du forøvrigt hørt Shadows On The Sun med Brother Ali? Den minder et eller andet sted om Atmosphere og andet Rhymesayers, den er bare meget federe.
Ja, den er rigtig nok vild hvilket overraskede mig en del da han ikke virkede så skarp da de spillede i Malmø.
En time mere hip end Jon A.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 1 gæst