Musikpolitiet

Generel musiksnak
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
yossarian
Indlæg: 7275
Tilmeldt: 11 jul 2002 11:10
Spotify: https://open.spotify.com/user/113344089
Geografisk sted: fuckin' dobbelt-A
Kontakt:

Re: Musikpolitiet

#611 Indlæg af yossarian » 18 maj 2022 20:17


Country God, Take My Hand
foxtrot skrev:En internetperson, der ikke kan se hvornår man er sarkastisk, er jo bare et fjols man endnu ikke har mødt.

Brugeravatar
Kong Louie
Indlæg: 7855
Tilmeldt: 18 jul 2016 19:24

Re: Musikpolitiet

#612 Indlæg af Kong Louie » 15 aug 2022 15:30




fra 0:48

Jeg kommer altid til at tænke på Robin Hood, når jeg hører Spleen United.
Now I'm the king of the swingers

Brugeravatar
Inaktivist
Indlæg: 911
Tilmeldt: 04 maj 2004 11:04
Geografisk sted: 2300

Re: Musikpolitiet

#613 Indlæg af Inaktivist » 04 nov 2022 20:20

Introen.


Brugeravatar
soledad
Indlæg: 1298
Tilmeldt: 07 dec 2008 00:40
Geografisk sted: [quote]Jeg tror ikke, at Gud var ikke klar nok til at snakke.[/quote]

Re: Musikpolitiet

#614 Indlæg af soledad » 13 nov 2022 16:27



Brugeravatar
dayan
Indlæg: 7407
Tilmeldt: 17 nov 2004 12:02

Re: Musikpolitiet

#615 Indlæg af dayan » 14 nov 2022 11:31

Orglet i baggrunden på Love is Made of Dreams af Of the Wand osv. spiller Suspicious Minds.

F.eks. fra 1 minut og 22 sekunder.
Anch’io potrei cambiare nome, non sono nessuno, io, il nome è soltanto un suono non è necessario che sia sempre lo stesso, tanto più che moltissimi altri ce l’hanno uguale al mio, e poi la mia presenza non è continua, per nessuno, può incominciare a finire in un punto qualunque.

Brugeravatar
haile lassie
Indlæg: 7344
Tilmeldt: 26 jul 2007 16:05
Spotify: 113262106

Re: Musikpolitiet

#616 Indlæg af haile lassie » 14 nov 2022 11:37

Don Cherry's 'Brown Rice' fra 2.45:



og FemininuM fra 0:18:

bud count: 0

Brugeravatar
Jon A
Indlæg: 14770
Tilmeldt: 15 jul 2006 10:31
Kontakt:

Re: Musikpolitiet

#617 Indlæg af Jon A » 18 nov 2022 19:54


0:37
vs.

Brugeravatar
Jon A
Indlæg: 14770
Tilmeldt: 15 jul 2006 10:31
Kontakt:

Re: Musikpolitiet

#618 Indlæg af Jon A » 30 nov 2022 12:35

Ledemotivet i 'Total Death' med Kreator fra 1985 er ledemotivet i 'Mad Butcher' med Destruction fra 1985 spillet hurtigt og sløset:


Brugeravatar
00Void
Indlæg: 8445
Tilmeldt: 10 jul 2006 19:04

Re: Musikpolitiet

#619 Indlæg af 00Void » 04 dec 2022 10:27




Edit: Måske er det James Holdens ting at gøre sådan der, det havde jeg vist ikke lige fattet.

Brugeravatar
Antimatter
Indlæg: 13455
Tilmeldt: 11 jul 2005 00:11
Geografisk sted: Her Asp ej baevre

Re: Musikpolitiet

#620 Indlæg af Antimatter » 10 dec 2022 14:14



Brugte en halv formiddag på at komme i tanke om hvor jeg havde hørt den sang før, og det var selvfølgelig:



Den ugidelige horekarls blues. En af Tennessee gruppens signatursange som de indspillede to gange. Først i 1927(?) og igen i 1934:


Begge sange hører til en gruppe af bluessange som Meade kalder Coal Tipple Blues i Country Music Sources, men han har overset Kentucky Ramblers version. Den er slet ikke med i bogen så Matter har gjort en lille opdagelse midt i denne skønne juletid :drinkingcheers: Den form for hillbilly-blues opstod blandt kulminearbejdere i syden hvor arbejdspladserne ikke var raceopdelte, og det var her mange hvide old timey musikere lærte at spille blues. Frank Hutchinson var en af de mest succesfulde repræsentanter for den tradition, og Kentucky Ramblers virker til at være en anden. Selvom man ikke ved hvem gruppens medlemmer var deler de repertoire med kunstnere som Frank Hutchison, Dick Justice og Allen Brothers så man kan sagtens forestille sig at gruppens medlemmer har lært at spille under lignende omstændigheder. Den form for stringband og hillbillyblues er desværre dårligt repræsenteret på plade fordi pladeselskaberne sondrede skarpt mellem hillbilly og race records, og var uvillige til at satse på hvide kunstnere der lød for sorte. Af samme grund findes der næsten ingen indspilninger med countryblues hvor sorte og hvide musikere optræder sammen, selvom der er masser af historisk kildemateriale der viser at grupperne eksisterede. De fik bare ikke lov at indspille.
Allen Brothers indspillede deres version et par år før Kentucky Ramblers, og deres versioner er lyrisk og musikalsk så meget tættere beslægtet med hinanden end med alle andre indspilninger at jeg mistænker Kentucky Ramblers for at have rapset :problem: Allen Brothers var en af de mest populære hillbilly grupper et par år så det er ikke usandsynligt at Ramblers lyttede til deres første indspilning. Hør de andre versioner, og døm selv:

Først indspillet som Miner's Blues af Frank Hutchinson i 1928. Fra West Virginia.


Her er en livlig version med Kentucky String Ticklers der vist går et par omdrejninger for hurtigt. Banjo, fiddle og så vidt jeg kan læse mig til klaver, men det kan jeg ikke høre. Der er et instrument mere begravet i mixet, men det kunne lige så godt være en rytmeguitar. Whatever. Gruppe fra Kentucky, I guess. Den er ihvertfald indspillet i Richmond, Indiana i marts 1931.



Her er endnu en instrumental version med guitar og fiddle fra 1934. Fra Kentucky:



Og sidst en version med sang og akustisk guitar af Lester Pete Bivins. Indspillet i Charlotte, North Carolina i februar 1937:



Først troede jeg at ginseng blev brugt som slangudtryk i Kentucky Ramblers version, jeg har aldrig tænkt på ginseng som en amerikansk afgrøde, men Ginseng har åbenbart været vidt udbredt i USA og Canada. Særligt i sydøstlige stater som Kentucky.
Le nouveau jeune couchon

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 1 gæst