Musikpolitiet

Generel musiksnak
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Lekkim
Indlæg: 3947
Tilmeldt: 11 jul 2002 12:14
Geografisk sted: next to a pink princess with my hair in a mess
Kontakt:

Musikpolitiet

#1 Indlæg af Lekkim » 24 apr 2006 14:08

...fordi tidligere tråde synes at være væk

...fordi min kontorkollega efter 1½ måneds tavshed endelig har medbragt en radio - og nu spiller Radio 100FM :evil:

...fordi jeg kom til at høre, at den instrumentale bro fra omkvæd til vers i "Elskes af dig" med Ray-Dee-Ohh er SÅÅÅÅÅÅÅ meget blevet nuppet til TV2s seersucces "Lykkehjulet"

Kom nu bare med alle dem vi har hørt om før:
- Duetten mellem Claus Hempler og Pernille Rosendahl, der ikke kan komme tættere på "Pain in any Language" med Apollo 440

- I get along (PSB) vs. Something for the Weekend (SFA)

gogogo!

Brugeravatar
johnfirs
Indlæg: 278
Tilmeldt: 19 maj 2005 11:14
Geografisk sted: aaaaalborg

#2 Indlæg af johnfirs » 24 apr 2006 14:16

der er jo også vanilla ice vs. david bowie, hvor vanilla ice kom med det tyndeste argument ever.
hey big spender, dig this blender

Brugeravatar
Denner
Indlæg: 6431
Tilmeldt: 14 aug 2005 14:11

#3 Indlæg af Denner » 24 apr 2006 14:28

Tommy Seebach plankede Rolling Stones' 'Paint it black' til sin 'Disco Tango ala carte'.

Celine Dion tyvstjal rytmesporet til Blondies klassiker 'Heart of Glass' til en af sine rædsler med titlen Alive.

Der er den oplagte med Phill Collins 'Now I now I wish it would rain down', der låner både melodilinje og ord fra omkvæddet af Pink Floyds 'Wish you were here' fra albummet af samme navn.

Jeg ved ikke om det er hende der hedder Kelly Clarkson, men en af de små Mtv tøser har et hit hvor hun synger "since you've been gone" med samme frasering som Cobain gjorde da hans sang linjen "I think I'm dumb" fra sangen Dumb.

Jeg har en til, som jeg lige midlertidigt har glemt. Vender tilbage.

Brugeravatar
Dan Dare
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 20 feb 2006 22:47
Geografisk sted: Funkytown
Kontakt:

#4 Indlæg af Dan Dare » 24 apr 2006 15:08

johnfirs skrev:der er jo også vanilla ice vs. david bowie, hvor vanilla ice kom med det tyndeste argument ever.
Hva da???
GOAT skrev: Lad være med at bruge ondsind og overlæg til at forklare noget, som bedre kan forklares af inkompetence.
Hygger også lige med budding

Brugeravatar
johnfirs
Indlæg: 278
Tilmeldt: 19 maj 2005 11:14
Geografisk sted: aaaaalborg

#5 Indlæg af johnfirs » 24 apr 2006 15:42

Dan Dare skrev:
johnfirs skrev:der er jo også vanilla ice vs. david bowie, hvor vanilla ice kom med det tyndeste argument ever.
Hva da???
det var fordi ice stjal melodien fra en eller anden bowie sang, og brugte det i "ice ice baby". hans argument var noget i stil med:

"bowie's song goes: "dum dum dum dadadumdum", and my song goes: "dum dum dum dadadumdum chi".

hahaha. ved faktisk ikke engang hvad sagen endte med.

EDIT: det kan også være det var omvendt mht. hvordan melodierne lød, men det ændrer ikke på at argument er pisse dårligt.
hey big spender, dig this blender

Brugeravatar
Depeche Maude
Indlæg: 138
Tilmeldt: 22 feb 2006 01:24

#6 Indlæg af Depeche Maude » 24 apr 2006 15:44

Dan Dare skrev:Hva' da?
"Their song goes doo-doo-doo doodoodoodoo doo-doo-doo doodoodoo, but mine goes, like, doo-doo-doo doodoodoodoo d'doo-doo-doo doodoodoo. It's not the same!"

Brugeravatar
Denner
Indlæg: 6431
Tilmeldt: 14 aug 2005 14:11

#7 Indlæg af Denner » 24 apr 2006 15:47

Jeg vil dog lige inskyde at det ikke er "en-eller-anden-Bowie-sang", men 'Under Pressure' som er et samarbejde mellem Bowie og Queen. Jeg ved ikke om Bowie havde den på en af sine album, men jeg ved at Queen havde.

Marcus
Indlæg: 6652
Tilmeldt: 11 jul 2002 02:09
Geografisk sted: Emo Public Library

#8 Indlæg af Marcus » 24 apr 2006 16:06

Jeg tænker The Winner Takes It All, jeg tænker Sjæl i flammer, jeg tænker oh, mit skrøbelige helbred. (Det er det øverste nummer)

Brugeravatar
hello
Indlæg: 2396
Tilmeldt: 13 jul 2002 16:08
Geografisk sted: Whiskeytown
Kontakt:

#9 Indlæg af hello » 24 apr 2006 16:13

Muse har lyttet lige lovligt meget til Whipping Boy's "One To Call My Own", da de lavede "Unintended".

Dennis H
Indlæg: 53
Tilmeldt: 31 jan 2006 21:25

#10 Indlæg af Dennis H » 24 apr 2006 16:23

denner skrev:Jeg vil dog lige inskyde at det ikke er "en-eller-anden-Bowie-sang", men 'Under Pressure' som er et samarbejde mellem Bowie og Queen. Jeg ved ikke om Bowie havde den på en af sine album, men jeg ved at Queen havde.
hvis nu ret skal være ret tror jeg faktisk nok at det kun er et queen nummer som bowie på et senere tidspunkt har lagt vokal hvorefter det er blevet genudgivet.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Antimatter, Hr. Fugl og 2 gæster