Verdens bedste nummer lige nu

Generel musiksnak
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Viskarne
Indlæg: 14063
Tilmeldt: 18 feb 2004 21:09
Kontakt:

Verdens bedste nummer lige nu

#1 Indlæg af Viskarne » 17 dec 2005 19:21

Edit 1/12 2006

alle skal høre verdens bedste nummer. Log ind på svingningers helt egen verdensbedstenummeremail-konto og hent det.

verdensbedstenummer@gmail.com hedder den. Adgangskoden er [slettet - red.].





Billede

(My Heart Is) Closed For The Season
-
Bettye Swann



De sidste par uger har jeg hørt det nummer mindst et par gange om dagen (det kan næsten ikke lade sig gøre at høre det kun en gang). Det er Bettye Swann. Hun var en soul-mellemstjerne i slutningen af 60erne. Først udgav hun på selskabet Money (genudgivet på Kent), og så kom hun på Capitol, hvor hun fandt en perfekt balance mellem southern/deep soul og letheden og popfornemmelsen fra Motown f.eks.

Honest Jons (Damon Albarns selskab tror jeg) har samlet hendes bedste numre fra Capitol-årene på en opsamling uden titel (efter samme princip som deres Willie Hightower og Candi Statton-udgivelserne). Den burde du købe. Ikke mindst fordi du ikke kan undvære det nummer.

(My Heart Is) Closed For The Season går lige i mellemgulvet som det bedste soul gør, samtidig med at det er det blødeste popsmør, der ikke lader Carpenters noget efter. Det er - som skrevet - verdens bedste nummer lige nu (og lige før og lige om lidt).

Bettye Swann
Senest rettet af Viskarne 02 dec 2006 16:06, rettet i alt 1 gang.
spent pride arms talking yellow age.

babe ruth

#2 Indlæg af babe ruth » 17 dec 2005 19:37

Jay-Z feat. Notorious B.I.G. - Brooklyn's Finest
fra Jay-Z's mesterlige debut Reasonable Doubt. De to teknisk bedste rappere nogensinde på et og samme nummer. Begge lige sultne, begge lige storskrydende, begge lige guddommeligt gode. Beatet er leveret af Clark Kent, og det går lige i staven, mens teksten (som er en af bedste på pladen sammen med Can't Knock The Hustle) er et skoleeksempel på herlig mafioso-rap. Dette nummer og denne plade var (sammen med Raekwons Only Built 4 Cuban Linx) det der vendte fokus fra den usle gangsta-rap til sky's-the-limit-store-cigarer-jakkeset-og-dollarsedler-i-bundter-rap. Brooklyn's Finest er en nydelse fra start til slut. To af de bedste rappere nogensinde på toppen af deres ydeevne.

verboten
Indlæg: 4145
Tilmeldt: 02 jul 2003 13:37

#3 Indlæg af verboten » 17 dec 2005 19:51

Billede

»SLEEPING AIDES AND RAZORBLADES«
EXPLODING HEARTS

jeg er en medløber, og fred være med dét. inspireret af viskarne og reckoners 2000-2005 lister anskaffede jeg mig bladen 'guitar romantic' med exploding hearts, og jeg hørt den to-tre gange dagligt på min ipod. det er egentligt meget sigende, at jeg ikke har hørt en plade så intenst siden jeg købte 'odessey and oracle' med zombies, for den er om noget indbegrebet af uovertruffen popmusik.

»sleeping aides and razorblades« er et meget simpelt nummer: 2.36 minutters halv-hukkende punk-pop der gør dig til en forladt teenager på et splitsekund. desuden er det rart at høre, at de godt er klar over at de laver popmusik. der er ikke nogen fiks indpakning, kun en melodi, en halvsnottet vokal og simpelt guitarspil.

exploding hearts er kke et gammelt band (pladen udkom i 2003), men det faktum at tre af de fire medlemmer døde i et biluheld kort efter pladen udkom, gør unægteligt, at der er en vis jeff buckley/obskuritets-faktor i spil. hør nummeret, eller endnu bedre, hele pladen, og forestil dig at exploding hearts havde fået lov til at turnere samt havde fået en ordentlig røvfuld promotion $$$$ smidt i nakken. så havde green day slet ikke behøvet at gøre comeback.
nu mener jeg forretning!

Brugeravatar
børge
Indlæg: 13678
Tilmeldt: 02 okt 2005 15:12
Geografisk sted: cities of the red night

#4 Indlæg af børge » 17 dec 2005 20:56

verboten skrev:Billede

»SLEEPING AIDES AND RAZORBLADES«
EXPLODING HEARTS

jeg er en medløber, og fred være med dét. inspireret af viskarne og reckoners 2000-2005 lister anskaffede jeg mig bladen 'guitar romantic' med exploding hearts, og jeg hørt den to-tre gange dagligt på min ipod. det er egentligt meget sigende, at jeg ikke har hørt en plade så intenst siden jeg købte 'odessey and oracle' med zombies, for den er om noget indbegrebet af uovertruffen popmusik.

»sleeping aides and razorblades« er et meget simpelt nummer: 2.36 minutters halv-hukkende punk-pop der gør dig til en forladt teenager på et splitsekund. desuden er det rart at høre, at de godt er klar over at de laver popmusik. der er ikke nogen fiks indpakning, kun en melodi, en halvsnottet vokal og simpelt guitarspil.

exploding hearts er kke et gammelt band (pladen udkom i 2003), men det faktum at tre af de fire medlemmer døde i et biluheld kort efter pladen udkom, gør unægteligt, at der er en vis jeff buckley/obskuritets-faktor i spil. hør nummeret, eller endnu bedre, hele pladen, og forestil dig at exploding hearts havde fået lov til at turnere samt havde fået en ordentlig røvfuld promotion $$$$ smidt i nakken. så havde green day slet ikke behøvet at gøre comeback.
jeg MÅ virkelig gi denplade nogle chancer til.

'b
holy moses

Brugeravatar
Emil k-s
Indlæg: 4839
Tilmeldt: 26 mar 2003 15:44

#5 Indlæg af Emil k-s » 17 dec 2005 20:59

Jeg er slet ikke i tvivl: Blue Cheer - Out of Focus

Brugeravatar
chris
Indlæg: 7573
Tilmeldt: 23 apr 2008 12:15
Geografisk sted: 2200

#6 Indlæg af chris » 17 dec 2005 21:09

serge gainsbourg-lemon incest er for mig og mit tømmermænds humør verdens bedste nummer ligenu
*HIK*

verboten
Indlæg: 4145
Tilmeldt: 02 jul 2003 13:37

#7 Indlæg af verboten » 17 dec 2005 21:17

børge skrev:jeg MÅ virkelig gi den plade nogle chancer til.
det bør du gøre børge. den kræver ikke så meget af dig, men giver meget. men så alligevel. hvis du ikke er blevet fanget efter et par lyt er chancerne for at det sker nok ikke vildt store.

og emil og chris: hvorfor er de sange de bedste i verden lige nu? tråden lægger op til andet end namedropping!
nu mener jeg forretning!

Leif Erektion

#8 Indlæg af Leif Erektion » 17 dec 2005 21:54

Billede

Rednex Cotton Eye Joe

De svenske technicana-musikere fra Rednex revolutionerede dansegulvet i 1995, da de udgav "Sex & Violins".

Albummet står som lidt af en milepæl, og dannede grobund for en helt ny generation af håbefulde bands.

Især gennembrudshittet "Cotton Eye Joe" har fået sålerne til at ryge. Kombinationen af jernhårde beats, charmerende texansk accent og de, for den tid, uhørte vokale krumspring, forførte store dele af Europa.

Forsange Janne Ericssons vokal strakte sig over 34 oktaver, og har ved flere af gruppens udsolgte koncerter resulteret i såvel ufrivillig erektion, som frivillig løsning af ringmusklen. Hos personer af begge køn.

Abstraktionsniveauet ligger umanerlig højt på hele pladen. Hvad er en Cotton-Eyed Joe?

Som en følge af nummerets gennemslagskraft, tog Jaques Derrida Rednex' nyskabende form for dekonstruktion op på en konference ved Sorbonne, hvilket medførte spontane afbrændinger af den hidtidige musikkanon over det meste af Paris, selvsamme aften.

Cotton Eye Joe ligger stadig nummer et på hitlisten i den europæiske musikkulturs hovedstad - Rødekro- den dag i dag.
Senest rettet af Leif Erektion 18 dec 2005 12:55, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
børge
Indlæg: 13678
Tilmeldt: 02 okt 2005 15:12
Geografisk sted: cities of the red night

#9 Indlæg af børge » 17 dec 2005 22:12

Leif Erektion skrev:Billede

Rednex Cotton Eye Joe

De svenskere technicana-musikere fra Rednex revolutionerede dansegulvet i 1995, da de udgav "Sex & Violins".

Albummet står som lidt af en milepæl, og dannede grobund for en helt ny generation af håbefulde bands.

Især gennembrudshittet "Cotton Eye Joe" har fået sålerne til at ryge. Kombinationen af jernhårde beats, charmerende texansk accent og de, for den tid, uhørte vokale krumspring, forførte store dele af Europa.

Forsange Janne Ericssons vokal strakte sig over 34 oktaver, og har ved flere af gruppens udsolgte koncerter resulteret i såvel ufrivillig erektion, som frivillig løsning af ringmusklen. Hos personer af begge køn.

Abstraktionsniveauet ligger umanerlig højt på hele pladen. Hvad er en Cotton-Eyed Joe?

Som en følge af nummerets gennemslagskraft, tog Jaques Derrida Rednex' nyskabende form for dekonstruktion op på en konference ved Sorbonne, hvilket medførte spontane afbrændinger af den hidtidige musikkanon over det meste af Paris, selvsamme aften.

Cotton Eye Joe ligger stadig nummer et på hitlisten i den europæiske musikkulturs hovedstad - Rødekro- den dag i dag.
lol

'b
holy moses

Brugeravatar
chris
Indlæg: 7573
Tilmeldt: 23 apr 2008 12:15
Geografisk sted: 2200

#10 Indlæg af chris » 17 dec 2005 23:15

verboten skrev:
børge skrev:jeg MÅ virkelig gi den plade nogle chancer til.
det bør du gøre børge. den kræver ikke så meget af dig, men giver meget. men så alligevel. hvis du ikke er blevet fanget efter et par lyt er chancerne for at det sker nok ikke vildt store.

og emil og chris: hvorfor er de sange de bedste i verden lige nu? tråden lægger op til andet end namedropping!
fordi jeg har tømmermænd og gummikrop. lemon incest passer perfekt til mit humør...som skrevet.
gainsbourg er altid godt, men specielt når man er lidt ved siden af sig selv
*HIK*

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Regular John og 1 gæst