Lytteklub: kreas cd-samling - Dream Theater: Metropolis Part 2: Scenes from a Memory

Generel musiksnak
Besvar
besked
Forfatter
Palle
Indlæg: 65
Tilmeldt: 05 okt 2021 23:01

Re: Lytteklub: kreas cd-samling - Dream Theater: Metropolis Part 2: Scenes from a Memory

#81 Indlæg af Palle » 22 okt 2022 23:12

Det er første gang jeg hører det, og jeg kommer heller ikke igennem det hele. Det lyder som noget, der kunne være soundtracket til Golden Axe, Double Dragon eller sådan noget. Jeg prøvede at finde noget til sammenligning, men spilmusikken er ikke helt så fast paced, som jeg troede. Til gengæld fandt jeg det her. Det er åbenbart en ting med flere af deres albums:


Brugeravatar
makrel
Indlæg: 8634
Tilmeldt: 19 sep 2007 21:30
Geografisk sted: A place called Candied Island!
Kontakt:

Re: Lytteklub: kreas cd-samling - Dream Theater: Metropolis Part 2: Scenes from a Memory

#82 Indlæg af makrel » 24 okt 2022 11:11

Den står også herhjemme på CD-hylden, og den kommer nok ikke rigtig frem lige foreløbigt igen. Lyttede til albummet i fredags, og det var simpelthen alt, alt for langt. Gode proggede elementer flere gange, men det bliver ødelagt gang på gang af den latterlige bas, der i flere tilfælde er slapbas. Hvad fuck? Det ødelagde godt nok pladen mere og mere, jo mere jeg hørte det.

Men det er jo ikke en dårlig plade. Den er OK, den er bare alt for lang og har en åndssvag og malplaceret bas.
Tom D. Warrior

Brugeravatar
krea
Indlæg: 10455
Tilmeldt: 16 okt 2003 10:59
Geografisk sted: Kødbyen, 1978

Re: Lytteklub: kreas cd-samling - Dream Theater: Metropolis Part 2: Scenes from a Memory

#83 Indlæg af krea » 24 okt 2022 13:18

yossarian skrev:
22 okt 2022 15:26
00Void skrev:
22 okt 2022 14:25
Nå men så er vi igang. Jeg tror ikke jeg kommer igennem. Det lyder jo af helvedes til. Rædsom, plastikagtig produktion, fuldstændig forglemmelige melodier, pinlige tekster og den der vattede vokal. Shit, det er ringe her halvandet track inde.
Jeg holdt 20 minutter, men er ellers 100% enig.
Palle skrev:
22 okt 2022 23:12
Det er første gang jeg hører det, og jeg kommer heller ikke igennem det hele. Det lyder som noget, der kunne være soundtracket til Golden Axe, Double Dragon eller sådan noget. Jeg prøvede at finde noget til sammenligning, men spilmusikken er ikke helt så fast paced, som jeg troede. Til gengæld fandt jeg det her. Det er åbenbart en ting med flere af deres albums:
makrel skrev:
24 okt 2022 11:11
Den står også herhjemme på CD-hylden, og den kommer nok ikke rigtig frem lige foreløbigt igen. Lyttede til albummet i fredags, og det var simpelthen alt, alt for langt. Gode proggede elementer flere gange, men det bliver ødelagt gang på gang af den latterlige bas, der i flere tilfælde er slapbas. Hvad fuck? Det ødelagde godt nok pladen mere og mere, jo mere jeg hørte det.

Men det er jo ikke en dårlig plade. Den er OK, den er bare alt for lang og har en åndssvag og malplaceret bas.
Det lyder som 4 x kassér?

Hård dom over New Yorks helte.

Ingen der har fundet noget værdi i albummet?
En time mere hip end Jon A.

Brugeravatar
Fisker Thomas
Indlæg: 28339
Tilmeldt: 22 nov 2003 16:33
Geografisk sted: Institut Benjamenta
Kontakt:

Re: Lytteklub: kreas cd-samling - Dream Theater: Metropolis Part 2: Scenes from a Memory

#84 Indlæg af Fisker Thomas » 24 okt 2022 13:22

"Metropolis pt. I" er til gengæld forrygende. Det album er fandeme godt, selvom udtrykket da er et, jeg er vokset fra.
"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

Brugeravatar
makrel
Indlæg: 8634
Tilmeldt: 19 sep 2007 21:30
Geografisk sted: A place called Candied Island!
Kontakt:

Re: Lytteklub: kreas cd-samling - Dream Theater: Metropolis Part 2: Scenes from a Memory

#85 Indlæg af makrel » 24 okt 2022 14:40

krea skrev:
24 okt 2022 13:18
yossarian skrev:
22 okt 2022 15:26
00Void skrev:
22 okt 2022 14:25
Nå men så er vi igang. Jeg tror ikke jeg kommer igennem. Det lyder jo af helvedes til. Rædsom, plastikagtig produktion, fuldstændig forglemmelige melodier, pinlige tekster og den der vattede vokal. Shit, det er ringe her halvandet track inde.
Jeg holdt 20 minutter, men er ellers 100% enig.
Palle skrev:
22 okt 2022 23:12
Det er første gang jeg hører det, og jeg kommer heller ikke igennem det hele. Det lyder som noget, der kunne være soundtracket til Golden Axe, Double Dragon eller sådan noget. Jeg prøvede at finde noget til sammenligning, men spilmusikken er ikke helt så fast paced, som jeg troede. Til gengæld fandt jeg det her. Det er åbenbart en ting med flere af deres albums:
makrel skrev:
24 okt 2022 11:11
Den står også herhjemme på CD-hylden, og den kommer nok ikke rigtig frem lige foreløbigt igen. Lyttede til albummet i fredags, og det var simpelthen alt, alt for langt. Gode proggede elementer flere gange, men det bliver ødelagt gang på gang af den latterlige bas, der i flere tilfælde er slapbas. Hvad fuck? Det ødelagde godt nok pladen mere og mere, jo mere jeg hørte det.

Men det er jo ikke en dårlig plade. Den er OK, den er bare alt for lang og har en åndssvag og malplaceret bas.
Det lyder som 4 x kassér?

Hård dom over New Yorks helte.

Ingen der har fundet noget værdi i albummet?
Det er en slatten 3/6'er, der alligevel har lidt momenter. Har svært ved at se, at det kan være et favoritalbum. Det er det alt for langt til.
Tom D. Warrior

Brugeravatar
mary jane
Indlæg: 4447
Tilmeldt: 10 jan 2008 18:25

Re: Lytteklub: kreas cd-samling - Dream Theater: Metropolis Part 2: Scenes from a Memory

#86 Indlæg af mary jane » 24 okt 2022 15:51

Fortryder nok ikke at jeg gik med Symphony X dengang man skulle vælge side.

Brugeravatar
krea
Indlæg: 10455
Tilmeldt: 16 okt 2003 10:59
Geografisk sted: Kødbyen, 1978

Re: Lytteklub: kreas cd-samling - Dream Theater: Metropolis Part 2: Scenes from a Memory

#87 Indlæg af krea » 25 okt 2022 10:16

makrel skrev:
24 okt 2022 14:40
Det er en slatten 3/6'er, der alligevel har lidt momenter. Har svært ved at se, at det kan være et favoritalbum. Det er det alt for langt til.
Holdt, holdt, holdt. Her bruger vi skalaen: Kanon, kup, kult eller kassér.
mary jane skrev:
24 okt 2022 15:51
Fortryder nok ikke at jeg gik med Symphony X dengang man skulle vælge side.
Den leg har jeg ikke været med i, har faktisk ikke rigtig hørt om Symphony X før, men der var heller ikke rigtig nogen af mine venner der hørte prog-metal udover mig.
En time mere hip end Jon A.

Brugeravatar
makrel
Indlæg: 8634
Tilmeldt: 19 sep 2007 21:30
Geografisk sted: A place called Candied Island!
Kontakt:

Re: Lytteklub: kreas cd-samling - Dream Theater: Metropolis Part 2: Scenes from a Memory

#88 Indlæg af makrel » 25 okt 2022 10:25

krea skrev:
25 okt 2022 10:16
makrel skrev:
24 okt 2022 14:40
Det er en slatten 3/6'er, der alligevel har lidt momenter. Har svært ved at se, at det kan være et favoritalbum. Det er det alt for langt til.
Holdt, holdt, holdt. Her bruger vi skalaen: Kanon, kup, kult eller kassér.
mary jane skrev:
24 okt 2022 15:51
Fortryder nok ikke at jeg gik med Symphony X dengang man skulle vælge side.
Den leg har jeg ikke været med i, har faktisk ikke rigtig hørt om Symphony X før, men der var heller ikke rigtig nogen af mine venner der hørte prog-metal udover mig.
Hvis vi skal køre så firkantet en skala, så er det jo unægteligt kassér, vi lander på. Skalaen tager bare ikke højde for middelmådighedens yndefulde lune.

Hvad angår Symphony X er jeg med MJ. Der er lidt mere schwung i dem, selvom det også er kikset. Der trækkes lidt mere på power metallen hos Symphony X. Kan varmt anbefale The Odyssey, men generelt er deres 90'er-plader heller ikke så tossede. The Divine Wings of Tragedy er vist et slags hovedværk. Luften fes dog af ballonen for mig, fordi black metal og doom metal mere eller mindre overtog mine late teens og 20'ere.
Tom D. Warrior

Brugeravatar
Antimatter
Indlæg: 13488
Tilmeldt: 11 jul 2005 00:11
Geografisk sted: Her Asp ej baevre

Re: Lytteklub: kreas cd-samling - Dream Theater: Metropolis Part 2: Scenes from a Memory

#89 Indlæg af Antimatter » 25 okt 2022 10:54

Har mødt én Symphony X stan i mit liv, som var en neckbeard med hestehale på Viby HF.
Le nouveau jeune couchon

Brugeravatar
mary jane
Indlæg: 4447
Tilmeldt: 10 jan 2008 18:25

Re: Lytteklub: kreas cd-samling - Dream Theater: Metropolis Part 2: Scenes from a Memory

#90 Indlæg af mary jane » 25 okt 2022 13:08

Lyder som dude jeg så for et par år siden på cykel ned ad Tesdorpfsvej med netop The Odyssey blæsende for fuld hammer ud af sin ghettoblaster i cykelkurven. Bizar oplevelse, men han fik da lige #hornet og lidt homerisk latter med på vejen.

Som makrel siger er det nok det mest kiksede band i verden, men de lægger i det mindste ikke skjul på at de først og fremmest "har det sjovt", selv om det er på baggrund af nogle lidt svulstige temaer, sangtitler osv.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 2 gæster