Lytteklub: kreas cd-samling - Dream Theater: Metropolis Part 2: Scenes from a Memory

Generel musiksnak
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
krea
Indlæg: 10455
Tilmeldt: 16 okt 2003 10:59
Geografisk sted: Kødbyen, 1978

Re: Lytteklub: kreas cd-samling - Acid Mothers Temple and the Melting Paraiso U.F.O.: Does the Cosmic Shepherd Dream of

#71 Indlæg af krea » 21 okt 2022 12:50

PeterEllermann skrev:
21 okt 2022 12:25
Det en fed plade mand!
Hvis man kun skulle have en plade med dem ville den helt sikkert komme højt på #stemmesedlen.
Ja, synes nok at kunne huske at du også har dyrket Dream Theater. Skud fra hoften tror jeg godt, jeg kunne finde på at placere den øverst over Images and Words med Awake på tredjepladsen. De tre er i virkeligheden de eneste man for alvor har brug for med dem.
En time mere hip end Jon A.

Brugeravatar
simonvt
Indlæg: 2371
Tilmeldt: 18 jan 2011 22:10

Re: Lytteklub: kreas cd-samling - Acid Mothers Temple and the Melting Paraiso U.F.O.: Does the Cosmic Shepherd Dream of

#72 Indlæg af simonvt » 21 okt 2022 13:03

Coveret på forretten er om muligt endnu grimmere end hovedrettens, så vidt lever Dream Theater da op til mine forventninger! Bliver interesant, tror det bliver min debut, har altid tænkt at det var langt fra noget jeg kunne holde ud, men måske det hjælper, at jeg langt om længe har fået smag for Rush..

Brugeravatar
makrel
Indlæg: 8627
Tilmeldt: 19 sep 2007 21:30
Geografisk sted: A place called Candied Island!
Kontakt:

Re: Lytteklub: kreas cd-samling - Acid Mothers Temple and the Melting Paraiso U.F.O.: Does the Cosmic Shepherd Dream of

#73 Indlæg af makrel » 21 okt 2022 13:10

Dæleme længe siden med Dream Theater. Husker den her plade som ganske hæderlig, faktisk, og ret så progget også. Og så husker jeg også at det var samme albums som krea fremhæver, at jeg brød mig om i sidste ende. Det ændrer desværre ikke på, at det er noget der ligner 16-17 år siden jeg har lyttet alvorligt til dem. Hvis ikke jeg får tid i dag, så bliver det først i næste uge.
Tom D. Warrior

Brugeravatar
eini
Indlæg: 9523
Tilmeldt: 18 maj 2004 14:14
Geografisk sted: Femø

Re: Lytteklub: kreas cd-samling - Acid Mothers Temple and the Melting Paraiso U.F.O.: Does the Cosmic Shepherd Dream of

#74 Indlæg af eini » 22 okt 2022 11:14

Det her er sjovt. Jeg kan godt lide det.

Brugeravatar
yossarian
Indlæg: 7287
Tilmeldt: 11 jul 2002 11:10
Spotify: https://open.spotify.com/user/113344089
Geografisk sted: fuckin' dobbelt-A
Kontakt:

Re: Lytteklub: kreas cd-samling - Acid Mothers Temple and the Melting Paraiso U.F.O.: Does the Cosmic Shepherd Dream of

#75 Indlæg af yossarian » 22 okt 2022 11:36

Jeg hylder også konceptet, men det er udelukket at jeg kommer til at bruge 77 minutter på en metal-opera med helteguitar og plastictrommer.
foxtrot skrev:En internetperson, der ikke kan se hvornår man er sarkastisk, er jo bare et fjols man endnu ikke har mødt.

Brugeravatar
krea
Indlæg: 10455
Tilmeldt: 16 okt 2003 10:59
Geografisk sted: Kødbyen, 1978

Re: Lytteklub: kreas cd-samling - Acid Mothers Temple and the Melting Paraiso U.F.O.: Does the Cosmic Shepherd Dream of

#76 Indlæg af krea » 22 okt 2022 12:50

eini skrev:
22 okt 2022 11:14
Det her er sjovt. Jeg kan godt lide det.
Fedt! Det kunne være sjovt at høre hvad du synes om albummet hvis du ellers kan ignorere gruppe-onanien og fokusere på EPOSSET.
yossarian skrev:
22 okt 2022 11:36
Jeg hylder også konceptet, men det er udelukket at jeg kommer til at bruge 77 minutter på en metal-opera med helteguitar og plastictrommer.
Plastictrommer!? Hvad snakker du om? Mike Portnoy endorses Tama.

Har du egentlig nogensinde hørt Dream Theater andre steder end Rockcafeen i 90'erne? Kunne være sjovt at læse en virkelig hadefuld anmeldelse af albummet, da Makrel, Ellermayn og jeg nok er ret positive.
En time mere hip end Jon A.

Brugeravatar
00Void
Indlæg: 8454
Tilmeldt: 10 jul 2006 19:04

Re: Lytteklub: kreas cd-samling - Acid Mothers Temple and the Melting Paraiso U.F.O.: Does the Cosmic Shepherd Dream of

#77 Indlæg af 00Void » 22 okt 2022 14:10

Jeg havde den her i cd-hylden som teen, og synes en overgang det var meget fedt. Jeg kan ærligt slet ikke huske hvordan det lyder, men jeg gør mig ingen store forventninger. Nu sidder jeg lige og hører Pink Floyd (apropros lol), men napper den da bagefter :drinkingcheers:

Brugeravatar
00Void
Indlæg: 8454
Tilmeldt: 10 jul 2006 19:04

Re: Lytteklub: kreas cd-samling - Acid Mothers Temple and the Melting Paraiso U.F.O.: Does the Cosmic Shepherd Dream of

#78 Indlæg af 00Void » 22 okt 2022 14:25

Nå men så er vi igang. Jeg tror ikke jeg kommer igennem. Det lyder jo af helvedes til. Rædsom, plastikagtig produktion, fuldstændig forglemmelige melodier, pinlige tekster og den der vattede vokal. Shit, det er ringe her halvandet track inde.

Brugeravatar
O' R'lyeh
Indlæg: 4856
Tilmeldt: 16 apr 2006 19:55

Re: Lytteklub: kreas cd-samling - Acid Mothers Temple and the Melting Paraiso U.F.O.: Does the Cosmic Shepherd Dream of

#79 Indlæg af O' R'lyeh » 22 okt 2022 14:49

Jeg lytter også. Jeg prøver at tage eposset ind i sin helhed. Jeg var ikke afvisende overfor Metropolis Part 1.
Gud elskede dinosaurerne. Guds værk er troværdigt.

Brugeravatar
yossarian
Indlæg: 7287
Tilmeldt: 11 jul 2002 11:10
Spotify: https://open.spotify.com/user/113344089
Geografisk sted: fuckin' dobbelt-A
Kontakt:

Re: Lytteklub: kreas cd-samling - Acid Mothers Temple and the Melting Paraiso U.F.O.: Does the Cosmic Shepherd Dream of

#80 Indlæg af yossarian » 22 okt 2022 15:26

00Void skrev:
22 okt 2022 14:25
Nå men så er vi igang. Jeg tror ikke jeg kommer igennem. Det lyder jo af helvedes til. Rædsom, plastikagtig produktion, fuldstændig forglemmelige melodier, pinlige tekster og den der vattede vokal. Shit, det er ringe her halvandet track inde.
Jeg holdt 20 minutter, men er ellers 100% enig.
foxtrot skrev:En internetperson, der ikke kan se hvornår man er sarkastisk, er jo bare et fjols man endnu ikke har mødt.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 1 gæst