Track for track - Jethro Tull: Crest Of A Knave

Generel musiksnak
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Fisker Thomas
Indlæg: 28338
Tilmeldt: 22 nov 2003 16:33
Geografisk sted: Institut Benjamenta
Kontakt:

Re: Track for track - Jethro Tull: Crest Of A Knave

#41 Indlæg af Fisker Thomas » 25 apr 2023 09:50

Begynder "Mountain Men" ikke lidt som latter day-Iron Maiden?
"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

Brugeravatar
makrel
Indlæg: 8633
Tilmeldt: 19 sep 2007 21:30
Geografisk sted: A place called Candied Island!
Kontakt:

Re: Track for track - Jethro Tull: Crest Of A Knave

#42 Indlæg af makrel » 25 apr 2023 09:52

Fisker Thomas skrev:
25 apr 2023 09:50
Begynder "Mountain Men" ikke lidt som latter day-Iron Maiden?
Jeg fik også "Afraid to Shoot Strangers"-vibes fra Fear of the Dark, men der er også en smule Dance of Death, måske?
Tom D. Warrior

Brugeravatar
Fisker Thomas
Indlæg: 28338
Tilmeldt: 22 nov 2003 16:33
Geografisk sted: Institut Benjamenta
Kontakt:

Re: Track for track - Jethro Tull: Crest Of A Knave

#43 Indlæg af Fisker Thomas » 25 apr 2023 09:57

Og PLUDSELIG forstår man metalgrammyen. Bare en skam, at resten af nummeret ikke lever op til introen.
"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

Brugeravatar
makrel
Indlæg: 8633
Tilmeldt: 19 sep 2007 21:30
Geografisk sted: A place called Candied Island!
Kontakt:

Re: Track for track - Jethro Tull: Crest Of A Knave

#44 Indlæg af makrel » 25 apr 2023 10:11

Så god er "Afraid to Shoot Strangers" nu heller ikke, men jeg er enig. Det er et meget middelmådigt nummer.
Tom D. Warrior

Brugeravatar
Fisker Thomas
Indlæg: 28338
Tilmeldt: 22 nov 2003 16:33
Geografisk sted: Institut Benjamenta
Kontakt:

Re: Track for track - Jethro Tull: Crest Of A Knave

#45 Indlæg af Fisker Thomas » 25 apr 2023 10:14

Jeg kan nok heller ikke helt følge fx Mephistoles begejstring for latter day-Maiden. Kun af og til.
"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

Brugeravatar
Jimmi Jazz
Indlæg: 6214
Tilmeldt: 27 aug 2009 14:30
Geografisk sted: Nbro

Re: Track for track - Jethro Tull: Crest Of A Knave

#46 Indlæg af Jimmi Jazz » 25 apr 2023 10:20

Jeg har jo aldrig rigtigt gettet Maiden (jaja, fejlen er helt på min side og det er untrue og jeg skulle smides på porten af SMC's borgerbevæbning osv.), og måske derfor (?) kan jeg rigtigt godt lide Senjutsu, som i min verden er den fede, Koryfækøbing 5/6'er.
svingningers realpolitiske kobbel

Brugeravatar
Jimmi Jazz
Indlæg: 6214
Tilmeldt: 27 aug 2009 14:30
Geografisk sted: Nbro

Re: Track for track - Jethro Tull: Crest Of A Knave

#47 Indlæg af Jimmi Jazz » 25 apr 2023 10:26

Altså det er da selvfølgelig alt for laaaaangt, men altså ikke bare Maiden, men metallen og albumformatet (for ikke at snakke om double og triblealbumformatet) er jo døde og borte senest torsdag i næste uge, jeg ser det altså som en tåbelig, melankolsk og heroisk last stand for en masse ting, jeg holder meget af. Og de er sgu gode sangene, selvom flere af dem snildt kunne kortes af med 3-4 minutter.
svingningers realpolitiske kobbel

Brugeravatar
Kongen af Danmark
Indlæg: 1697
Tilmeldt: 24 jul 2014 20:14
Kontakt:

Re: Track for track - Jethro Tull: Crest Of A Knave

#48 Indlæg af Kongen af Danmark » 25 apr 2023 11:20

Kan godt lide Maiden. Men synes ikke nødvendigvis at deres sange bliver bedre af at være 12+ minutter.

Synes denne plade er hård at komme igennem. Når Tulleren er gode, forener de prog med gode og rimeligt fængende melodier. Nogle gange er der så #rigeligtprog men jeg synes stadig de generelt formår ikke at miste den gode sang.

På albummet her synes jeg både der er for lidt prog og for lidt gode sange. Så bliver den altså svær.
Forbundne, forpligtet, for metallen

Brugeravatar
makrel
Indlæg: 8633
Tilmeldt: 19 sep 2007 21:30
Geografisk sted: A place called Candied Island!
Kontakt:

Re: Track for track - Jethro Tull: Crest Of A Knave

#49 Indlæg af makrel » 25 apr 2023 11:24

Fisker Thomas skrev:
25 apr 2023 10:14
Jeg kan nok heller ikke helt følge fx Mephistoles begejstring for latter day-Maiden. Kun af og til.
Dance of Death er ikke så tosset igen faktisk. AMOLAD skulle flere connoisseurs være ret begejstrede for, men jeg vil egentlig hellere bare høre det gamle.

Jimmi Jazz: Vil du overhovedet metallen? Albumformatet lever i bedste velgående her hvis vi ser bort fra koryfæerne, der altid skal lave ekstremt lange albums nærmest af pligt. Men øvrige makkere er stort set forstående overfor længder.
Tom D. Warrior

Brugeravatar
Kongen af Danmark
Indlæg: 1697
Tilmeldt: 24 jul 2014 20:14
Kontakt:

Re: Track for track - Jethro Tull: Crest Of A Knave

#50 Indlæg af Kongen af Danmark » 25 apr 2023 11:36

Synes egentlig der er mange gode ting på latter-day Maiden albums (hvis vi altså siger at det er fra BNW og frem), selvom der godt kan være lidt langt imellem #snapsene
BNW og AMOLAD er skidegode albums. Resten er mere ujævne albums, men med en del gode sange, der bare stikker i forskellige retninger - på den måde rater jeg nok de fleste senere plader meget på tier med NPFTD og X-Factor.
Paradoksalt nok tror jeg at jeg synes de to sidste er mere helstøbte albums, som så bare ikke har så gode sange...
Forbundne, forpligtet, for metallen

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 2 gæster