Verdens bedste nummer lige nu

Generel musiksnak
Besvar
besked
Forfatter
j-sim
Indlæg: 2186
Tilmeldt: 20 jul 2002 14:15

#41 Indlæg af j-sim » 19 dec 2005 20:40

Da jeg så Blue Velvet i sidste uge på tv2film (det kan nås endnu slevfølgelig) og ham der bøssen begynder at lave playback til Roy Orbisons In Dreams for Frank, der var det selvfølgelig, i det øjeblik, verdens bedste sang og blev det selvfølgelig igen senere da de er ude på joyride. Teksten er dejlig cheasy:

A candy-colored clown they call the sandman
Tiptoes to my room every night
Just to sprinkle stardust and to whisper
Go to sleep. everything is all right.

I close my eyes, then I drift away
Into the magic night. I softly say
A silent prayerlike dreamers do.
Then I fall asleep to dream my dreams of you.

In dreams I walk with you. in dreams I talk to you.
In dreams you’re mine. all of the time we’re together
In dreams, in dreams.

But just before the dawn, I awake and find you gone.
I can’t help it, I can’t help it, if I cry.
I remember that you said goodbye.

It’s too bad that all these things, can only happen in my dreams
Only in dreams in beautiful dreams.

Brugeravatar
sovslol
Indlæg: 98
Tilmeldt: 28 mar 2005 21:55

#42 Indlæg af sovslol » 20 dec 2005 07:51

det bedste nummer er cherry-coloured funk med cocteau twins

Brugeravatar
Langley
Indlæg: 16131
Tilmeldt: 03 feb 2004 09:20
Geografisk sted: Maryland

#43 Indlæg af Langley » 20 dec 2005 10:31

babe ruth skrev: Altså. Som sådan har du jo helt og aldeles ret, men har du hørt den oprindelige version af sangen på The Freewheelin' Bob Dylan? Den er cirka en galakse bedre. Jeg får våde øjne næsten hver gang jeg hører den, og det gør sådan en som Jess Franco med garanti også. En voksen pendant til Girl Form The North Country er If You See Her Say Hello fra Blood On The Tracks. Den er endnu bedre. Han er ret dygtig ham Dylan
ja jeg har dem begge, men jeg foretrækker nu den fra Nashville Skyline fordi den er mere country, der er mindre mundharpe, der er mere schwung for skillingen og støjen i produtionen gør den fuldendt

og tak for tippet om "if You See Her Say Hello" . den vil jeg nærlytte næste gang jeg føler mig voksen

okker
Indlæg: 7892
Tilmeldt: 14 mar 2005 12:51

#44 Indlæg af okker » 20 dec 2005 10:36

Lang skrev:
babe ruth skrev: Altså. Som sådan har du jo helt og aldeles ret, men har du hørt den oprindelige version af sangen på The Freewheelin' Bob Dylan? Den er cirka en galakse bedre. Jeg får våde øjne næsten hver gang jeg hører den, og det gør sådan en som Jess Franco med garanti også. En voksen pendant til Girl Form The North Country er If You See Her Say Hello fra Blood On The Tracks. Den er endnu bedre. Han er ret dygtig ham Dylan
ja jeg har dem begge, men jeg foretrækker nu den fra Nashville Skyline fordi den er mere country, der er mindre mundharpe, der er mere schwung for skillingen og støjen i produtionen gør den fuldendt

og tak for tippet om "if You See Her Say Hello" . den vil jeg nærlytte næste gang jeg føler mig voksen
Hele Blood er the Tracks er sådan... Det gør ondt, ondt, ondt i Dylan. Fantastisk plade.

Brugeravatar
Bjørn
Indlæg: 3607
Tilmeldt: 05 aug 2002 15:29
Geografisk sted: Hovedstødsområdet - 301181
Kontakt:

#45 Indlæg af Bjørn » 20 dec 2005 10:42

sovslol skrev:det bedste nummer er cherry-coloured funk med cocteau twins
Det er i hvert fald tæt på...det er feat. Robert Smith, ikke?

Brugeravatar
Langley
Indlæg: 16131
Tilmeldt: 03 feb 2004 09:20
Geografisk sted: Maryland

#46 Indlæg af Langley » 20 dec 2005 10:42

okker skrev: Hele Blood er the Tracks er sådan... Det gør ondt, ondt, ondt i Dylan. Fantastisk plade.
Ja den er ret hævi

men hvad er Okkers yndlingssang i de her dage? Og hvorfor har flinke Okker taget sig en ond kultleder som avatar? Planlægger du at myrde en berømt skuespillerinde? og hvis du gør er du så ikke sød at lade det gå udover Paprika Steen?

okker
Indlæg: 7892
Tilmeldt: 14 mar 2005 12:51

#47 Indlæg af okker » 20 dec 2005 10:53

Lang skrev:
okker skrev: Hele Blood er the Tracks er sådan... Det gør ondt, ondt, ondt i Dylan. Fantastisk plade.
Ja den er ret hævi

men hvad er Okkers yndlingssang i de her dage? Og hvorfor har flinke Okker taget sig en ond kultleder som avatar? Planlægger du at myrde en berømt skuespillerinde? og hvis du gør er du så ikke sød at lade det gå udover Paprika Steen?
Tak fordi du spørger.

1. Bloody Mother Fucking Asshole med Martha Wainwright. 2. Fordi han har glimt i øjet. Og det har han, det må du da indrømme. (er det forkert at være tiltrukket af en som ham? Jeg kunne måske ende som en af hans morderiske tøjter?) 3. Ja. 4. Det bliver Sidse Babett. Er det ok? Paprika ligner min mor. Det ville jeg ikke kunne.
Senest rettet af okker 20 dec 2005 11:03, rettet i alt 1 gang.

okker
Indlæg: 7892
Tilmeldt: 14 mar 2005 12:51

#48 Indlæg af okker » 20 dec 2005 10:54

Bjørn skrev:
sovslol skrev:det bedste nummer er cherry-coloured funk med cocteau twins
Det er i hvert fald tæt på...det er feat. Robert Smith, ikke?
Hvis det er skal det da lige høres...

Brugeravatar
morteno
Indlæg: 3247
Tilmeldt: 20 aug 2005 19:51

#49 Indlæg af morteno » 20 dec 2005 12:00

okker skrev:Hele Blood er the Tracks er sådan... Det gør ondt, ondt, ondt i Dylan. Fantastisk plade.
Kan du ikke forklare mig hvorfor den ikke er kedelig når man hører den med vores unge ører?

Brugeravatar
Denner
Indlæg: 6431
Tilmeldt: 14 aug 2005 14:11

#50 Indlæg af Denner » 20 dec 2005 13:23

okker skrev:
Lang skrev:

Planlægger du at myrde en berømt skuespillerinde? og hvis du gør er du så ikke sød at lade det gå udover Paprika Steen?
. 4. Det bliver Sidse Babett. Er det ok? Paprika ligner min mor. Det ville jeg ikke kunne.
Jamen, hun har et sødt smil, så det må man ikke. Jeg har heller ikke noget imod Paprika. Kan du ikke tage en af de der skrækkelige Ellen Hillingsøe eller Lotte Andersen, eller hvis du tager til USA så en de hæslige fruentimmere Streep, Lange, Russo eller Roberts. Der er så mange mere velvalgte kandidater end de to I nævner.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 2 gæster