DL og SJs Lytteklub: Pop Punk, Skate Punk og alt det der hører til!

Generel musiksnak
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Kong Louie
Indlæg: 7894
Tilmeldt: 18 jul 2016 19:24

Re: DL og SJs Lytteklub: Pop Punk, Skate Punk og alt det der hører til!

#31 Indlæg af Kong Louie » 19 apr 2024 08:42

Dialingleft skrev:
19 apr 2024 08:20
RE:Teenage Kicks. Hvor fanden har i andre hørt om den. Prøver at finde en sammenhæng hvor jeg kunne have stødt på den, men blanker.
Den blev virkelig spillet meget, da jeg gik i byen i nullerne i København.
Now I'm the king of the swingers

Brugeravatar
dayan
Indlæg: 7436
Tilmeldt: 17 nov 2004 12:02

Re: DL og SJs Lytteklub: Pop Punk, Skate Punk og alt det der hører til!

#32 Indlæg af dayan » 19 apr 2024 08:52

Er Teenage Kicks muligvis større på Svingninger, end den er i resten af verden, på grund af forummets store powerpop-hype i … 2005-7?
Anch’io potrei cambiare nome, non sono nessuno, io, il nome è soltanto un suono non è necessario che sia sempre lo stesso, tanto più che moltissimi altri ce l’hanno uguale al mio, e poi la mia presenza non è continua, per nessuno, può incominciare a finire in un punto qualunque.

Brugeravatar
andreassyr
Indlæg: 11835
Tilmeldt: 20 apr 2007 00:18
Geografisk sted: Fakultet for Komparativ Irrelevans

Re: DL og SJs Lytteklub: Pop Punk, Skate Punk og alt det der hører til!

#33 Indlæg af andreassyr » 19 apr 2024 08:58

dayan skrev:
19 apr 2024 08:52
Er Teenage Kicks muligvis større på Svingninger, end den er i resten af verden, på grund af forummets store powerpop-hype i … 2005-7?
Antyder du dermed at alle almindelige mennesker heller ikke nødvendigvis kender og elsker The Shivvers?
En storslået sejr for den anæmiske intellektualisme

Brugeravatar
dayan
Indlæg: 7436
Tilmeldt: 17 nov 2004 12:02

Re: DL og SJs Lytteklub: Pop Punk, Skate Punk og alt det der hører til!

#34 Indlæg af dayan » 19 apr 2024 09:02

Det frygter jeg.
Anch’io potrei cambiare nome, non sono nessuno, io, il nome è soltanto un suono non è necessario che sia sempre lo stesso, tanto più che moltissimi altri ce l’hanno uguale al mio, e poi la mia presenza non è continua, per nessuno, può incominciare a finire in un punto qualunque.

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Indlæg: 23273
Tilmeldt: 15 nov 2003 13:19
Geografisk sted: Jerusalem

Re: DL og SJs Lytteklub: Pop Punk, Skate Punk og alt det der hører til!

#35 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 19 apr 2024 09:02

Jeg vil mene, at det ikke at have hørt "Teenage Kicks" svarer til ikke at have hørt "Ever Fallen in Love (With Someone You Shouldn't've)". Med andre ord kan jeg da virkelig ikke huske, hvornår jeg første gang hørte den, den er ligesom en del af #firmamentet.
Claus var undercover, lige fra han kom.

Brugeravatar
Fisker Thomas
Indlæg: 28338
Tilmeldt: 22 nov 2003 16:33
Geografisk sted: Institut Benjamenta
Kontakt:

Re: DL og SJs Lytteklub: Pop Punk, Skate Punk og alt det der hører til!

#36 Indlæg af Fisker Thomas » 19 apr 2024 09:08

Har aldrig hørt Teenage Kicks, men nu glæder jeg mig da.

Dejligt at se lidt justice for Cocken, der jo i øvrigt lige har udgivet nyt album. Ikke helt så godt som i gamle dage, men åbningsnummeret, der handler om at opføre sig ordentligt mod andre og sig selv, er vældig godt.

Dejligt med Stiff Little Fingers, en fuldstændig vidunderlig plade. Er nogen af de andre fra dem egentlig gode?
"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

Brugeravatar
satirejohn
Indlæg: 9419
Tilmeldt: 18 okt 2006 15:46
Kontakt:

Re: DL og SJs Lytteklub: Pop Punk, Skate Punk og alt det der hører til!

#37 Indlæg af satirejohn » 19 apr 2024 09:12

Fisker Thomas skrev:
19 apr 2024 09:08
Dejligt med Stiff Little Fingers, en fuldstændig vidunderlig plade. Er nogen af de andre fra dem egentlig gode?
Toeren, Nobody's Heroes, er også en klassiker i nogen grad ihvertfald. Den har aldrig helt spillet sig ind i hjertet på mig, men jeg tror da jeg vil give den et lyt i dag.

I øvrigt da en helt ok dansktop-oi plade fra Cock Sparrer der lige kom, ja.

Brugeravatar
Fisker Thomas
Indlæg: 28338
Tilmeldt: 22 nov 2003 16:33
Geografisk sted: Institut Benjamenta
Kontakt:

Re: DL og SJs Lytteklub: Pop Punk, Skate Punk og alt det der hører til!

#38 Indlæg af Fisker Thomas » 19 apr 2024 09:14

satirejohn skrev:
19 apr 2024 09:12
Fisker Thomas skrev:
19 apr 2024 09:08
Dejligt med Stiff Little Fingers, en fuldstændig vidunderlig plade. Er nogen af de andre fra dem egentlig gode?
Toeren, Nobody's Heroes, er også en klassiker i nogen grad ihvertfald. Den har aldrig helt spillet sig ind i hjertet på mig, men jeg tror da jeg vil give den et lyt i dag.

I øvrigt da en helt ok dansktop-oi plade fra Cock Sparrer der lige kom, ja.
Det gik op for mig, at jeg ikke har hørt de seneste tre Cock Sparrer-plader, og det føles som en fejl, for jeg kan også vældig godt lide den sene dansktopfase.
"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

Brugeravatar
andreassyr
Indlæg: 11835
Tilmeldt: 20 apr 2007 00:18
Geografisk sted: Fakultet for Komparativ Irrelevans

Re: DL og SJs Lytteklub: Pop Punk, Skate Punk og alt det der hører til!

#39 Indlæg af andreassyr » 19 apr 2024 09:18

Er det mon en KonHol at mene at de godt måtte have sprunget Barbed Wire Love over? Synes det er rart at pladen er stort set befriet for 50'er-referencer, og den står lidt mærkeligt alene med sin doo wop-ting, når nu resten er så super arrigt.

Bedste track: Alternative Ulster.
En storslået sejr for den anæmiske intellektualisme

Brugeravatar
satirejohn
Indlæg: 9419
Tilmeldt: 18 okt 2006 15:46
Kontakt:

Re: DL og SJs Lytteklub: Pop Punk, Skate Punk og alt det der hører til!

#40 Indlæg af satirejohn » 19 apr 2024 10:11

Fisker Thomas skrev:
19 apr 2024 09:14
satirejohn skrev:
19 apr 2024 09:12
Fisker Thomas skrev:
19 apr 2024 09:08
Dejligt med Stiff Little Fingers, en fuldstændig vidunderlig plade. Er nogen af de andre fra dem egentlig gode?
Toeren, Nobody's Heroes, er også en klassiker i nogen grad ihvertfald. Den har aldrig helt spillet sig ind i hjertet på mig, men jeg tror da jeg vil give den et lyt i dag.

I øvrigt da en helt ok dansktop-oi plade fra Cock Sparrer der lige kom, ja.
Det gik op for mig, at jeg ikke har hørt de seneste tre Cock Sparrer-plader, og det føles som en fejl, for jeg kan også vældig godt lide den sene dansktopfase.
Guilty as Charged fra 1994 er jo en decideret klassiker - hvilket sgu er vildt nok for en flok gamle skinker, der vel nærmest var afdankede før de kom i gang.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 1 gæst