Koryfækøbing - The Dark Ages

Generel musiksnak
besked
Forfatter
Brugeravatar
Kongen af Danmark
Indlæg: 1697
Tilmeldt: 24 jul 2014 20:14
Kontakt:

Re: Koryfækøbing - The Dark Ages

#31 Indlæg af Kongen af Danmark » 16 mar 2023 16:37

Dialingleft skrev:
16 mar 2023 15:56
Der er perler på. Emotionally yours og Dark Eyes OTTOMM. Men ja overall. Not the finest hours
Det er jo også noget af det mærkelige ved Dylan. Uanset hvor blæst og slatten han måtte være på den givne plade, så er der altid lige et, nogle gange to, numre der bare er suveræne.
Forbundne, forpligtet, for metallen

Brugeravatar
Jimmi Jazz
Indlæg: 6214
Tilmeldt: 27 aug 2009 14:30
Geografisk sted: Nbro

Re: Koryfækøbing - The Dark Ages

#32 Indlæg af Jimmi Jazz » 17 mar 2023 09:58

Stærk tråd manner!

Billede

Medlemmerne af Deep Purples klassiske line up, "Mark 2", fandt sammen igen i firserne, efter de var gået fra hinanden i en sky af skænderier, store egoer og kokain i midthalvfjerdserne. De nåede at udgive et par skønne (men ikke lige anmelderroste) album, Perfect Strangers og The House of Blue Light, inden de igen røg i totterne på hinanden.
Det er lyden af efterhånden midaldrende, men stadigt ærgerrige mænd der spiller den fede halvfjerdserbeton udsat for - i dag – bedaget firserproduktion, og jeg digger det sgu! Ian Gillans røst er blevet mere nasal og han lyder mere frustreret-liderlig og gnaven end rockgudagtig som i ungdomsårene og Blackmore er blevet mere økonomisk med sit guitarlir. Pladerne er selvfølgelig ikke i nærheden af at være lige så gode som de kanoniserede hovedværker fra starten af halvfjerdserne, men på mine gamle dage er det faktisk oftest dem der ryger på, hvis jeg lige skal høre lidt Purple.

Billede

Billede



svingningers realpolitiske kobbel

Brugeravatar
Fisker Thomas
Indlæg: 28338
Tilmeldt: 22 nov 2003 16:33
Geografisk sted: Institut Benjamenta
Kontakt:

Re: Koryfækøbing - The Dark Ages

#33 Indlæg af Fisker Thomas » 17 mar 2023 10:02

Jimmi Jazz skrev:
17 mar 2023 09:58


Medlemmerne af Deep Purples klassiske line up, "Mark 2", fandt sammen igen i firserne, efter de var gået fra hinanden i en sky af skænderier, store egoer og kokain i midthalvfjerdserne. De nåede at udgive et par skønne (men ikke lige anmelderroste) album, Perfect Strangers og The House of Blue Light, inden de igen røg i totterne på hinanden.
Det er lyden af efterhånden midaldrende, men stadigt ærgerrige mænd der spiller den fede halvfjerdserbeton udsat for - i dag – bedaget firserproduktion, og jeg digger det sgu! Ian Gillans røst er blevet mere nasal og han lyder mere frustreret-liderlig og gnaven end rockgudagtig som i ungdomsårene og Blackmore er blevet mere økonomisk med sit guitarlir. Pladerne er selvfølgelig ikke i nærheden af at være lige så gode som de kanoniserede hovedværker fra starten af halvfjerdserne, men på mine gamle dage er det faktisk oftest dem der ryger på, hvis jeg lige skal høre lidt Purple.

Er der mon en årsag til, at det er dem, der ryger på ...
"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

Brugeravatar
Jimmi Jazz
Indlæg: 6214
Tilmeldt: 27 aug 2009 14:30
Geografisk sted: Nbro

Re: Koryfækøbing - The Dark Ages

#34 Indlæg af Jimmi Jazz » 17 mar 2023 10:09

But of course! Det er bare lidt nemmere at identificere sig med den småkvabsede fyrreårig Gillan i hawaiiskjorte end at føle sig som a Highway Star eller a Child in Time...
svingningers realpolitiske kobbel

Brugeravatar
Kongen af Danmark
Indlæg: 1697
Tilmeldt: 24 jul 2014 20:14
Kontakt:

Re: Koryfækøbing - The Dark Ages

#35 Indlæg af Kongen af Danmark » 17 mar 2023 11:54

Har faktisk købt Perfect Strangers for nylig og synes sgu at den holder ret flot, ikke mindst som plade fra den mørke tid betragtet. Jeg hylder jo Mk. II Purple nærmest ubetinget, men Perfect Strangers er den sidste jeg sådan rigtigt orker. Og altså, ja, den er jo selvfølgelig mere en tilbagelænet hyldest til den afdankede rockstar-liderlighed end 70ernes mere orgie-agtige vanvidsmusik var. Men det er da bestemt også en Vibe man kan tage sig selv i at fucke med fra tid til anden.
Forbundne, forpligtet, for metallen

Brugeravatar
Dialingleft
Indlæg: 5061
Tilmeldt: 10 dec 2019 21:45
Geografisk sted: Psykopatsamfundet

Re: Koryfækøbing - The Dark Ages

#36 Indlæg af Dialingleft » 17 mar 2023 12:34

Er Deep Purple i Tivoli noget man burde opleve? Eller er det helt på røven efterhånden
Kongen af Danmark skrev:
14 mar 2023 10:25
Så guder vi den sgu bare for resten, drenge

Brugeravatar
Fisker Thomas
Indlæg: 28338
Tilmeldt: 22 nov 2003 16:33
Geografisk sted: Institut Benjamenta
Kontakt:

Re: Koryfækøbing - The Dark Ages

#37 Indlæg af Fisker Thomas » 17 mar 2023 12:38

Han synger af lort. Jeg vil sige, at Uriah Heep er det mest pålidelige af 70'er-orkestrene.
"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 6 gæster