Side 4 af 8

: 12 okt 2005 10:05
af bleach
Lang skrev:
bleach skrev:-hvorfor det??
Modsætninger spiller sammen. Det er jo det hele handler om. Det bitter søde er meget mere end det søde og det bitre hver for sig, det tragi-komiske er meget stærkere end det tragiske og det komiske er hver for sig og den hårde satire er meget skarpere end den selvhøjtidlige politiske alvor.

I formidlingssammenhæng betyder det, at det er sjovest at læse om kommunalreformer hvis der er en humoristisk skæv vinkel og det er er mest interessant at læse om pop musik hvis det bliver taget dødligt seriøst . Det er helt basal kommunikation. sjov for sjov og alvor for alvor osv.

EDIT: du skriver f.eks. nogle ret seriøse indlæg men har en utrolig fjollet avatar - den muligvis har affektionsværdi, men fjollet ikke desto mindre. Og det virker jo fint!
Det var sgu et svar det der, point taken....

: 12 okt 2005 16:40
af kjb
Lang skrev:
kjb skrev:
Viskarne skrev:
Leif Erektion skrev:Snap
Rythm is a dancer. Den kunne jeg godt lide. Til gengæld var jeg sikker på at han også sang I'm as serious as cancer, men det ville google ikke rigtig bekræfte, når man søger på teksten.
Snap selvfølgelig. Madmans Return er et rigtig solidt album med fed negerrap. "Situation sixty nine - you blowin my mind"
Bedre end World Power selvom det måske bedste snap nummer The Power er på.

Må understrege at The KLF er kongerne indenfor eurodance genren og White Room er et regulært konge album. desværre fås den fedeste version af justifued and ancient kun på singlen.

c and c music factory skal vist også nævnes, hvis det ikke allerede er gjort
KLF er jo ik Eurodance, da er de fra England, og Eurodance netop er kendetegnet ved at være tysk, hollandsk, italiensk osv alt mulig EURO agtigt

Med mindre vi aftaler at Eurodance bare er poppet elektronisk dansemusik med vokal fra starten af 90erne - også kan i jo samtidig smide M-People på.
hmmm kom ind i diskussionen omkring snap og de er så heller ikke eurodance, da de er fra us/gb. Synes godt man kan argumentere for at klf og snap er en del af eurodance bølgen ligesom Frankie GTH også er det, da de er lidt pionerer indenfor netop den lyd.

: 12 okt 2005 17:33
af Langley
kjb skrev:
hmmm kom ind i diskussionen omkring snap og de er så heller ikke eurodance, da de er fra us/gb. Synes godt man kan argumentere for at klf og snap er en del af eurodance bølgen ligesom Frankie GTH også er det, da de er lidt pionerer indenfor netop den lyd.

Frankie GTH var defineret af Trevor Horn fra Art of Noise som helt sikkert har haft stor indflydelse på elektronisk musik generelt - men at kalde ham - og KLF -for Eurodance er meningsløs udvanding af begreberne. KLF er jo ikke "dance" for søren da.
Trevor Horn/ KLF var pioneerer indenfor elektronisk musik og tidlig UK house, og derfor har de selvfølgelig haft indflydelse ligesom folk som Larry Heard, Juan Atkins, Kevin Saunderson, Little Louis Vega, Frankie Knuckels, Larry Levan, Kraftwerk, Africa Bambaata og mange andre har haft indflydelse - men derfor kalder man jo f.eks. ikke Inner City for eurodance, men derimod for US house, fordi det er mere præcist, fordi blev lavet af en house producer i usa. Og euro dance, bliver kaldt "euro" fordi det blev lavet af en bestemt bølge af europæriske producere som generelt var mere interesset i at blive spillet på charter diskoteker end at være cool i storby klubberne.

Jeg vil gå med til at KLF havde sidste krampetrækninger på hitlisterne samtidig med euro producerne havde deres storhedstid - før Euro producerne blev forvist til Løkken og Diskotek In. . men derudover er de fra 5-10 år før, fra england, "rigtige" bands, der ikke var skabt af en meget produktiv producer, meget langsommere, blev ikke spillet eller hørt af det samme miljø den gang etc etc

: 12 okt 2005 18:10
af kjb
Lang skrev:
kjb skrev:
hmmm kom ind i diskussionen omkring snap og de er så heller ikke eurodance, da de er fra us/gb. Synes godt man kan argumentere for at klf og snap er en del af eurodance bølgen ligesom Frankie GTH også er det, da de er lidt pionerer indenfor netop den lyd.

Frankie GTH var defineret af Trevor Horn fra Art of Noise som helt sikkert har haft stor indflydelse på elektronisk musik generelt - men at kalde ham - og KLF -for Eurodance er meningsløs udvanding af begreberne. KLF er jo ikke "dance" for søren da.
Trevor Horn/ KLF var pioneerer indenfor elektronisk musik og tidlig UK house, og derfor har de selvfølgelig haft indflydelse ligesom folk som Larry Heard, Juan Atkins, Kevin Saunderson, Little Louis Vega, Frankie Knuckels, Larry Levan, Kraftwerk, Africa Bambaata og mange andre har haft indflydelse - men derfor kalder man jo f.eks. ikke Inner City for eurodance, men derimod for US house, fordi det er mere præcist, fordi blev lavet af en house producer i usa. Og euro dance, bliver kaldt "euro" fordi det blev lavet af en bestemt bølge af europæriske producere som generelt var mere interesset i at blive spillet på charter diskoteker end at være cool i storby klubberne.

Jeg vil gå med til at KLF havde sidste krampetrækninger på hitlisterne samtidig med euro producerne havde deres storhedstid - før Euro producerne blev forvist til Løkken og Diskotek In. . men derudover er de fra 5-10 år før, fra england, "rigtige" bands, der ikke var skabt af en meget produktiv producer, meget langsommere, blev ikke spillet eller hørt af det samme miljø den gang etc etc
muligvis har jeg misforsået eurodance begreberne, men i første omgang var din argumentation at de var fra GB og ikke fra kontinentet.
Skal eurodance være lavet af en koncept producer uden kunstnerisk sans og spillet på charter diskoer?

: 12 okt 2005 19:04
af NUXX
kjb skrev: hmmm kom ind i diskussionen omkring snap og de er så heller ikke eurodance, da de er fra us/gb.
*AHEM* Snap er fra Tyskland.

Og her er lidt aftenlæsning, knock yourselves out:

http://www.eurokdj.com/
http://eurokdj.free.fr/search/eurodb.php?name=Snap
http://karine.sanche.free.fr/faqs.htm

: 12 okt 2005 19:05
af Langley
kjb skrev: Skal eurodance være lavet af en koncept producer uden kunstnerisk sans og spillet på charter diskoer?
Den her def er nu ret præcis syns jeg

http://en.wikipedia.org/wiki/Eurodance

fordi den indfanger nogle fælletræk ved det man normalt forstår ved eurodance - herunder at det meste blev lavet af en håndfuld meget chart fokuserede producere, som via den nye billige teknologi, kunne skabe sig en karriere i deres kældre i antwerben, dusseldorf, rom mv. som hidtil havde været forbeholdt pladeselskabs moguler (eller DJs på klubber i London og NY) - og de var generelt ikke interesset i være nede med de fede og lave langsigtet karriere, men mere i at lave noget med "den store volumen" som vi siger i marketingbranchen

Det kan jo osse være at det her slet ikke handler om eurodance, men mere generelt om populær elektronisk dansemusik fra starten af 90erne?

Jes Brinch og Mads Steen elsker iørvigt alt sådan plastic knald, og yndede f.eks. at spillede indiske dance udgave af barbie girl og lign eksotisk trash på stereo bar iført selvlysende inder tøj.

: 12 okt 2005 19:34
af bleach
Lang skrev:Edelweiss fulgte manualen men gik kun nr 2 - men point taken.
Det er klart noget med, at hvis man som pop acts ser sin ting som en art psykisk guerilla virksomhed, så er det noget særligt tillokkende ved de mest trashede genrer. Malcom Maclaren og Army of Lovers er der jo osse noget pop prankster over
I serbien blev det til dødelig alvor fordi en del af den serbiske krigsmaksine var den såkaldte tubo-folk som er eurodance på et balkan beat og med stærkt nationalistiske tekster om fædreland og ofre osv.
Den serbiske krigsherre Arkan giftede sig med tubofolk stjernen Ceca - http://vesti.serbiancafe.ws/images/ceca_1_.jpg - han blev senere skudt og hun er i dag sigtet for krigsforbrydelser
Her en forrygende skildring af deres bryllup. der er fandme seriøs eurotrash:
http://www.scc.rutgers.edu/serbian_dige ... 178-12.htm
@Bleach: Jeg trop på, at det underlødige skal man generelt behandle lødigt og det lødige skal man generelt behandle underlødigt
Modsætninger spiller sammen. Det er jo det hele handler om. Det bitter søde er meget mere end det søde og det bitre hver for sig, det tragi-komiske er meget stærkere end det tragiske og det komiske er hver for sig og den hårde satire er meget skarpere end den selvhøjtidlige politiske alvor.
I formidlingssammenhæng betyder det, at det er sjovest at læse om kommunalreformer hvis der er en humoristisk skæv vinkel og det er er mest interessant at læse om pop musik hvis det bliver taget dødligt seriøst . Det er helt basal kommunikation. sjov for sjov og alvor for alvor osv.
EDIT: du skriver f.eks. nogle ret seriøse indlæg men har en utrolig fjollet avatar - den muligvis har affektionsværdi, men fjollet ikke desto mindre. Og det virker jo fint!
Frankie GTH var defineret af Trevor Horn fra Art of Noise som helt sikkert har haft stor indflydelse på elektronisk musik generelt - men at kalde ham - og KLF -for Eurodance er meningsløs udvanding af begreberne. KLF er jo ikke "dance" for søren da.
Trevor Horn/ KLF var pioneerer indenfor elektronisk musik og tidlig UK house, og derfor har de selvfølgelig haft indflydelse ligesom folk som Larry Heard, Juan Atkins, Kevin Saunderson, Little Louis Vega, Frankie Knuckels, Larry Levan, Kraftwerk, Africa Bambaata og mange andre har haft indflydelse - men derfor kalder man jo f.eks. ikke Inner City for eurodance, men derimod for US house, fordi det er mere præcist, fordi blev lavet af en house producer i usa. Og euro dance, bliver kaldt "euro" fordi det blev lavet af en bestemt bølge af europæriske producere som generelt var mere interesset i at blive spillet på charter diskoteker end at være cool i storby klubberne.
Jeg vil gå med til at KLF havde sidste krampetrækninger på hitlisterne samtidig med euro producerne havde deres storhedstid - før Euro producerne blev forvist til Løkken og Diskotek In. . men derudover er de fra 5-10 år før, fra england, "rigtige" bands, der ikke var skabt af en meget produktiv producer, meget langsommere, blev ikke spillet eller hørt af det samme miljø den gang etc etc
fordi den indfanger nogle fælletræk ved det man normalt forstår ved eurodance - herunder at det meste blev lavet af en håndfuld meget chart fokuserede producere, som via den nye billige teknologi, kunne skabe sig en karriere i deres kældre i antwerben, dusseldorf, rom mv. som hidtil havde været forbeholdt pladeselskabs moguler (eller DJs på klubber i London og NY) - og de var generelt ikke interesset i være nede med de fede og lave langsigtet karriere, men mere i at lave noget med "den store volumen" som vi siger i marketingbranchen

Det kan jo osse være at det her slet ikke handler om eurodance, men mere generelt om populær elektronisk dansemusik fra starten af 90erne?

Jes Brinch og Mads Steen elsker iørvigt alt sådan plastic knald, og yndede f.eks. at spillede indiske dance udgave af barbie girl og lign eksotisk trash på stereo bar iført selvlysende inder tøj.
Billede

: 12 okt 2005 21:36
af Langley
bleach skrev:
Billede
Hold da op. Min kunde har da fået noget for pengene skal jeg love for. Tak. Jeg printer det bare ud og sælger det til dem. Eurodance er det nye!

Det ville i øvrigt klæde dig at være lidt mindre uptight kære Bleach.

: 12 okt 2005 21:43
af bleach
tale er sølv , men tavshed er guld , min kære Lang

Re: Eurodance

: 25 mar 2010 13:56
af Onkel Tuca
Kunne ikke finde en bedre tråd til Robyn nye hit: http://www.robyn.com/" target="_blank Den skal jeg ryste min blege hængerøv til på festival.