Enyacore og Postironisk Black - HN Feb 24

Generel musiksnak
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Antimatter
Indlæg: 13477
Tilmeldt: 11 jul 2005 00:11
Geografisk sted: Her Asp ej baevre

Re: Enyacore og Postironisk Black - HN Feb 24

#251 Indlæg af Antimatter » 29 feb 2024 19:36

Billede

Pyyhm 9 cder. Og det er bare årene 1929-1933.Jeg ved ikke om jeg kan holde til så meget cowboymusik. Jaja, jeg ved det. Pussy. Hvad jeg ikke udsætter mig selv for, så jeg kan få lov at bære sherifstjernen her i Svingninger Rodeo Town.
Senest rettet af Antimatter 29 feb 2024 20:41, rettet i alt 1 gang.
Le nouveau jeune couchon

Brugeravatar
Fisker Thomas
Indlæg: 28337
Tilmeldt: 22 nov 2003 16:33
Geografisk sted: Institut Benjamenta
Kontakt:

Re: Enyacore og Postironisk Black - HN Feb 24

#252 Indlæg af Fisker Thomas » 29 feb 2024 20:25

HN:
Billede

Cloven Hoof: Cloven Hoof

Der er ekstremt mange NWOBHM-album, som er blevet hypet gennem tiden, som er lidt skuffende (Tygers ..., Tysondog, i nogen grad Savage ogJaguar). Den her leverer fandme.
"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

Brugeravatar
EHG
Indlæg: 2779
Tilmeldt: 24 jul 2012 17:52
Geografisk sted: 4623
Kontakt:

Re: Enyacore og Postironisk Black - HN Feb 24

#253 Indlæg af EHG » 29 feb 2024 21:28

En aften med Discogs shuffle

Hf:
Gås - Vol.1
Billede

Hf:
Judy Collins - Wildflowers
Billede

Hn:
Jonas Munk - Absorb/Fabric/Cascade
Billede

Brugeravatar
Antimatter
Indlæg: 13477
Tilmeldt: 11 jul 2005 00:11
Geografisk sted: Her Asp ej baevre

Re: Enyacore og Postironisk Black - HN Feb 24

#254 Indlæg af Antimatter » 29 feb 2024 21:45

Billede

Tager lige en pause fra cowboysangene.
Le nouveau jeune couchon

Brugeravatar
PerH
Indlæg: 3718
Tilmeldt: 08 jun 2006 14:12

Re: Enyacore og Postironisk Black - HN Feb 24

#255 Indlæg af PerH » 01 mar 2024 10:11

Hører nu og hele ugen

Alex G - God Save The Animals

Billede

Fik den anbefalet af en gut på en bar i Seattle og sommer, men er først begyndt at lytte nu. Genialt album jo

Brugeravatar
andreassyr
Indlæg: 11827
Tilmeldt: 20 apr 2007 00:18
Geografisk sted: Fakultet for Komparativ Irrelevans

Re: Enyacore og Postironisk Black - HN Feb 24

#256 Indlæg af andreassyr » 01 mar 2024 10:13

Billede
Exuma: II

HF: Exuma: S/T

Man kan stadig blive paf over hvor komplet blæst og alligevel totalt sammenhængende hans blanding af tung soul, elektrisk syrerock og bahamianske voodooritualer egentlig er. Banger efter zombierelateret banger. Egentlig ikke helt skævt at sammenligne det lidt med Fela Kuti, altså en ret bogstavelig sammenblanding af vestlige og traditionelle udtryk, men hvor Fela er materialist, er Exuma noget af det mest ufortyndet magisk-kosmisk lydende musik jeg overhovedet kan komme på.
En storslået sejr for den anæmiske intellektualisme

Brugeravatar
andreassyr
Indlæg: 11827
Tilmeldt: 20 apr 2007 00:18
Geografisk sted: Fakultet for Komparativ Irrelevans

Re: Enyacore og Postironisk Black - HN Feb 24

#257 Indlæg af andreassyr » 01 mar 2024 10:40


Sally Oldfield: Water Bearer

Jeg havde jo proklameret at jeg ville købe flere billige plader med ting jeg ikke kendte i år, så jeg samlede denne op i genbrugsbutikken i går. Coveret er jo fedt, og på bagsiden er der henvisninger til de passager i Ringenes Herre teksterne er løftet fra, så det var ikke fordi det var noget jeg tænkte længe over. Sally Oldfield viser sig at være Mike Oldfields søster, og pladen er virkelig velorkestreret prog-folk, som måske lyder i retning af Caedmon eller sådan noget - men uden den hjemmelavede produktion fra sidstnævnte. Faktisk er produktionen virkelig spot on, omend ikke særlig folk-agtig, med glockenspiel, synthblæsere og rigtig gode korarrangementer. Umiddelbart en seriøst god plade, som også minder mig om både Virginia Astley, Kate Bush og Pentangle og om italiensk prog-pop og Roberto Cacciapaglia. Syme burde være på. Denne 13 minutter lange pastorale fantasy-suite er fremragende:

En storslået sejr for den anæmiske intellektualisme

Brugeravatar
Fisker Thomas
Indlæg: 28337
Tilmeldt: 22 nov 2003 16:33
Geografisk sted: Institut Benjamenta
Kontakt:

Re: Enyacore og Postironisk Black - HN Feb 24

#258 Indlæg af Fisker Thomas » 01 mar 2024 11:53

simonvt skrev:
29 feb 2024 14:34
andreassyr skrev:
28 feb 2024 11:48

Kalacakra: Crawling to Llhasa

Hører til et eller andet sted halvvejs mellem en krautrocktråd og tråden om folk revival. Som et mere trippet, bizart og psykedelisk Comus. Jeg kan ikke forestille mig at eksempelvis Fiskeren og Simonvt ikke kender den, men hvis ikke, så skulle de tage at høre den.
Kendte den ik. Men lytter nu. Meget eklektisk og nærmest med sådan en black metallisk goblin-vokal visse steder. Men egentlig er jeg nok til en mere fersk og andægtig folk, og nok også en mere vokal-båren slags. Men måske skal jeg lige ligge folk-optikken og lytte med andre øre.
Jeg kan godt lide den (ikke hørt den før), men mindst vild med de meget jammede og bluesy ting på den. Der måtte godt være lidt mere ophøjet dæmoni på de, men den starter virkelig creepy. Har set reissues mange gange, men jeg har ikke kunnet genrebestemme den på coveret. Nu er jeg intra, når jeg falder over den næste gang.
"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

Brugeravatar
Winter Chylde
Indlæg: 2349
Tilmeldt: 23 nov 2013 21:44

Re: Enyacore og Postironisk Black - HN Feb 24

#259 Indlæg af Winter Chylde » 01 mar 2024 11:59

Stærke anbefalinger ovenover. Begge ryger på 'listen.

Jeg sidder bare og forårshygger og kigger ud på det grønnere og grønnere græs.

Trouvere Medieval Minstrels - Magna Melodia
Billede

Brugeravatar
Ællington
Indlæg: 10952
Tilmeldt: 26 maj 2010 17:17
Spotify: 114022072
Geografisk sted: Working class hero.

Re: Enyacore og Postironisk Black - HN Feb 24

#260 Indlæg af Ællington » 01 mar 2024 12:07

Det eneste, der kommer nærmere Exuma i shamanistisk kosmisk udgejlethed skulle da NÆSTEN være The Residentes, spørger du mig.

Jeg hører ikke noget, jeg kan måske til nøds overkomme at høre Daisy Rickman, hvis det skulle være.
"Un guardiano arrivò correndo e mi porse la cima della guglia del drago."

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 1 gæst