Lytteklubber: En samtale- og opsamlingstråd

Generel musiksnak
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
O' R'lyeh
Indlæg: 4856
Tilmeldt: 16 apr 2006 19:55

Re: Lytteklubber: En samtale- og opsamlingstråd

#251 Indlæg af O' R'lyeh » 18 sep 2022 12:19

Er der egentlig nogen interesse for at jeg sætter gang i musik fra hele verden lytteklubben igen? Ellers tænkte jeg på at gøre alvor af min ide om en lytteklub for klassisk musik.
Gud elskede dinosaurerne. Guds værk er troværdigt.

Stor Fad
Indlæg: 73
Tilmeldt: 04 okt 2021 12:53

Re: Lytteklubber: En samtale- og opsamlingstråd

#252 Indlæg af Stor Fad » 18 sep 2022 14:33

O' R'lyeh skrev:
18 sep 2022 12:19
Er der egentlig nogen interesse for at jeg sætter gang i musik fra hele verden lytteklubben igen? Ellers tænkte jeg på at gøre alvor af min ide om en lytteklub for klassisk musik.
Meget klar på at lytte til musik fra hele verden igen, skal nok forsøge at være lidt mere aktiv i tråden. Er derudover også totalt klar på klub klassisk.

Brugeravatar
soledad
Indlæg: 1301
Tilmeldt: 07 dec 2008 00:40
Geografisk sted: [quote]Jeg tror ikke, at Gud var ikke klar nok til at snakke.[/quote]

Re: Lytteklubber: En samtale- og opsamlingstråd

#253 Indlæg af soledad » 18 sep 2022 17:09

Også mig, jeg vil gerne have den findes men får måske ikke hørt og skrevet så meget.

Brugeravatar
dayan
Indlæg: 7436
Tilmeldt: 17 nov 2004 12:02

Re: Lytteklubber: En samtale- og opsamlingstråd

#254 Indlæg af dayan » 04 jan 2023 11:19

Ønske: En lytteklub, der følger italiensk eksperimentalmusik fra The Feed-back/Gruppo di Improvvisazione di Nuova Consonanza, Giusto Pio og perifere progfænomener som Aktuala til 70-80'ernes new age-/ambient-/berlinerskoleting som Juri Camisasca, Walter Maioli, Raffaele Serra, Telaio Magnetico, F:A.R, Riccardo Sinigaglia, Roberto Musci, Roberto Cacciapaglia, Giovanni Venosta, Pit Piccinelli og Lino Capra Vaccina.
Anch’io potrei cambiare nome, non sono nessuno, io, il nome è soltanto un suono non è necessario che sia sempre lo stesso, tanto più che moltissimi altri ce l’hanno uguale al mio, e poi la mia presenza non è continua, per nessuno, può incominciare a finire in un punto qualunque.

Brugeravatar
andreassyr
Indlæg: 11835
Tilmeldt: 20 apr 2007 00:18
Geografisk sted: Fakultet for Komparativ Irrelevans

Re: Lytteklubber: En samtale- og opsamlingstråd

#255 Indlæg af andreassyr » 04 jan 2023 11:21

dayan skrev:
04 jan 2023 11:19
Ønske: En lytteklub, der følger italiensk eksperimentalmusik fra The Feed-back/Gruppo di Improvvisazione di Nuova Consonanza, Giusto Pio og perifere progfænomener som Aktuala til 70-80'ernes new age-/ambient-/berlinerskoleting som Juri Camisasca, Walter Maioli, Raffaele Serra, Telaio Magnetico, Roberto Musci, Roberto Cacciapaglia, Giovanni Venosta, Pit Piccinelli og Lino Capra Vaccina.
Der lyder til være et ret stort overlap med din Fourth World Music-lytteklub?
En storslået sejr for den anæmiske intellektualisme

Brugeravatar
dayan
Indlæg: 7436
Tilmeldt: 17 nov 2004 12:02

Re: Lytteklubber: En samtale- og opsamlingstråd

#256 Indlæg af dayan » 04 jan 2023 11:22

Ja. Ønske: At nogen laver min Fourth World Music-lytteklub.
Anch’io potrei cambiare nome, non sono nessuno, io, il nome è soltanto un suono non è necessario che sia sempre lo stesso, tanto più che moltissimi altri ce l’hanno uguale al mio, e poi la mia presenza non è continua, per nessuno, può incominciare a finire in un punto qualunque.

Brugeravatar
O' R'lyeh
Indlæg: 4856
Tilmeldt: 16 apr 2006 19:55

Re: Lytteklubber: En samtale- og opsamlingstråd

#257 Indlæg af O' R'lyeh » 09 jan 2023 09:52

Er der i øvrigt nogen der ligesom mig kunne tænke sig en jazzskole, hvor vi gennemgår jazzens historie i nedslag? Jeg kan da ikke være den eneste jazzignorant på boardet, der er interesseret i at blive omvendt.
Gud elskede dinosaurerne. Guds værk er troværdigt.

Brugeravatar
00Void
Indlæg: 8459
Tilmeldt: 10 jul 2006 19:04

Re: Lytteklubber: En samtale- og opsamlingstråd

#258 Indlæg af 00Void » 10 maj 2023 07:33

Jeg kom egentlig herind med en bøn om en slags pop-punk/highschool punk(?) lytteklub nu Sum41 er gået på pension, nærmest samtidigt med jeg har gået og lyttet til nogle klassikere. Jeg er helt sikkert den forkerte til at køre sådan en, men vil rigtig gerne deltage.

Men
O' R'lyeh skrev:
09 jan 2023 09:52
Er der i øvrigt nogen der ligesom mig kunne tænke sig en jazzskole, hvor vi gennemgår jazzens historie i nedslag? Jeg kan da ikke være den eneste jazzignorant på boardet, der er interesseret i at blive omvendt.
Det kunne være meget fedt, og noget jeg gerne skal afvikle, men kunne måske være meget godt med en sekundant til at lave bruttolisten.

Brugeravatar
Dialingleft
Indlæg: 5071
Tilmeldt: 10 dec 2019 21:45
Geografisk sted: Psykopatsamfundet

Re: Lytteklubber: En samtale- og opsamlingstråd

#259 Indlæg af Dialingleft » 11 maj 2023 06:46

00Void skrev:
10 maj 2023 07:33
Jeg kom egentlig herind med en bøn om en slags pop-punk/highschool punk(?) lytteklub nu Sum41 er gået på pension, nærmest samtidigt med jeg har gået og lyttet til nogle klassikere. Jeg er helt sikkert den forkerte til at køre sådan en, men vil rigtig gerne deltage.

Men
O' R'lyeh skrev:
09 jan 2023 09:52
Er der i øvrigt nogen der ligesom mig kunne tænke sig en jazzskole, hvor vi gennemgår jazzens historie i nedslag? Jeg kan da ikke være den eneste jazzignorant på boardet, der er interesseret i at blive omvendt.
Det kunne være meget fedt, og noget jeg gerne skal afvikle, men kunne måske være meget godt med en sekundant til at lave bruttolisten.
Angående din første ide kunne jeg godt se mig selv være den der stod for den. Gerne med konsulenthjælp fra Satirejohn og Louie hvis de gider. Det ville i så fald blive en "the roots of pop-punk" agtig klub med særlig kærlighed til ting fra Lookout, Epitaph og Fat Wreck Chords CA 89-99.

Den historiske jazzklub ville jeg være omend meget interesseret i at deltage i.
Kongen af Danmark skrev:
14 mar 2023 10:25
Så guder vi den sgu bare for resten, drenge

Brugeravatar
satirejohn
Indlæg: 9427
Tilmeldt: 18 okt 2006 15:46
Kontakt:

Re: Lytteklubber: En samtale- og opsamlingstråd

#260 Indlæg af satirejohn » 11 maj 2023 08:23

Vil gerne være konsulent på den

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 3 gæster