Track for track - V/A: På Danske Læber

Generel musiksnak
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
haile lassie
Indlæg: 7348
Tilmeldt: 26 jul 2007 16:05
Spotify: 113262106

Re: Track for track - V/A: På Danske Læber

#231 Indlæg af haile lassie » 17 okt 2022 09:20

16. Lukketid. Skuespiller Ulla Henningsen lukker ballet med, ja, hvad andet end 'Closing Time'. Tak for denne gang.




Lukketid - Spotify
Closing Time - Spotify

Og vi dansed’ og vi drikked’ og orkesteret er på stikkerne//ah we’re drinking and we’re dancing and the band is really happening’
Der er visdom dybt i hver en whiskeytår//and the Johnny Walker wisdom running high
Og min vældig søde partner er barmhjertighedens gartner// and my very sweet companion; she’s the angel of compassion
Så han gnider alt af hunkøn mod sit lår//she’s rubbing half the world against her thigh
De som danser, de som drikker sender lange varme blikke//and every drinker, every dancer lifts a happy face to thank her
Og orkesteret spiller noget helt sublimt//the fiddler fiddles something so sublime

Alle kvinder river blusen af og vi danser på det glatte lag//yeah the women tear their blouses off and the men they dance on the polka-dots
Det’ et skridt frem og to tilbage, og det er midt på sidste trommeslag//and its partner found, it’s partner lost, and it’s hell to pay when the fiddler stops
Det’ lukketid//it’s closing time

Alle kvinder river blusen af og vi danser på det glatte lag/yeah the women tear their blouses off and the men they dance on the polka-dots
Det er et skridt frem og to tilbage, og det er midt på sidste trommeslag//and its partner found, it’s partner lost, and it’s hell to pay when the fiddler stops
Ved Lukketid//it’s closing time

Vi’ alene på parnasset, der er forbuden frugt i glasset//and we’re lonely, we’re romantic, and the cider’s laced with acid
Og nu yngler helligånden “hva’ så dér”//and the holy spirit’s crying “Where’s the beef?”
Imens månen bader nøgen, dufter sommernatten høje//And the moon is swimming naked and the summer night is fragrant
En forventning om forløsning, der er nær//with a mighty expectation of relief
Så vi tumler og vi svirrer ned af tumler og bag stiger//so we struggle and we stagger, down the snakes and up the ladder
Til det tårn hvor vores stjernestunder står//to the tower where the blessed hours chime

Og nøjagtig sådan gik det løs, et suk, et skrig, et sultent kys//And I swear it happened just like this: a sigh, a cry, a hungry kiss
Og elskovsporten gav sig lidt, men siden er der intet sket//the gates of love they budged an inch, I can’t say much has happened since
Det er lukketid//but closing time

Og nøjagtig sådan gik det løs, et suk, et skrig, et sultent kys//And I swear it happened just like this: a sigh, a cry, a hungry kiss
Og elskovsporten gav sig lidt, men siden er der intet sket//the gates of love they budged an inch, I can’t say much has
Det er lukketid//but closing time

Drak din manddom, hver en dråbe, men jeg er ingen tåbe//I loved you for your beauty, but that doesn’t make a fool of me
Det jeg drak berused’ også dig// you were in it for your beauty too

Mens jeg dyrked’ dig I blinde hørte denne synderinde//and I loved you for your body, there’s a voice that sounds like God to me
En stemme som herrens, som talte og sagde og sagde//declaring, declaring, declaring
at din manddom er dit sande sande sande jeg// that your body’s really you

Elsked’ dig da alt var stort og nu hvor alt er gået I sort//and I loved you when our love was blessed and I love you when there’s nothing left
De sorger i forlænget spilletid // But sorrow and a sense of overtime

Og jeg savner dig og det’ forbi og der er ingen fremtid I // And I missed you since the place got wrecked and I just don’t care what happens next
En duft af frihed, en lugt af lig, det ligner mest et kompromis // Looks like freedom, but feels like death, it’s something in between I guess
Det’ lukketid // It’s closing time

Og jeg savner dig og det’ forbi, vi er op’ mod sex og jalousi//yeah, I missed you since the place got wrecked, by the winds of change and the weeds of sex
En duft af frihed, en lugt af lig, det ligner mest et kompromis//looks like freedom, but it feels like death, It’s something in between I guess
Det’ lukketid // it’s closing time

Ja, vi danser og drikker, andet sker her egentlig ikke//yeah, we’re drinking and we’re dancing, but there’s nothing really happening
Og som paradis ved nat fuldstændig tamt//and the place is dead as Heaven on a Saturday night
Og min helt specielle partner får mig til at le og famle//and my very close companion gets me fumbling, gets me laughing
Han er hundrede år, men iført noget stramt//she’s a hundred, but she’s wearing something tight
Og jeg skåler for den tunge dom, vi lyver for de unge om//and I lift my glass to The Awful Truth which you can’t reveal to the Ears of Youth
Medmindre vi vil røbe de bli’r snydt//except to say it isn’t worth a dime

Nu går den her skumle bar bersærk//and the whole damn place goes crazy twice
Først for djævlen, så for kristi værk//and it’s once for the devil and once for Christ
Men det’ for vildt for vores vært, tænder lyset, hvidt og stærkt//But the boss don’t like these dizzy heights, we’re busted in the blinding lights
Det’ lukketid//of closing time

Nu går den her skumle bar bersærk//and the whole damn place goes crazy twice

Først for djævlen, så for kristi værk//and it’s once for the devil and once for Christ
Men det’ for vildt for vores vært, han tænder lyset, hvidt og stærkt//But the boss don’t like these dizzy heights, we’re busted in the blinding lights
Det’ lukketid//of closing time

Alle kvinder river blusen af, og vi danser på det glatte lag//yeah the women tear their blouses off and the men they dance on the polka-dots
Ved lukketid//it’s closing time
Det er et skridt frem og to tilbage’ og vi er på sidste trommeslag////and its partner found, it’s partner lost, and it’s hell to pay when the fiddler stops
Ved lukketid//it’s closing time
Og nøjagtig sådan gik det løs, et suk, et skrig, et sultent kys//And I swear it happened just like this: a sigh, a cry, a hungry kiss
Ved lukketid// closing time
Og elskovsporten gav sig lidt, men siden er der intet sket//the gates of love they budged an inch, I can’t say much has
Ved lukketid// closing time
Elsked’ dig da alt var stort og nu hvor alt er gået i sort//and I loved you when our love was blessed and I love you when there’s nothing left

Ved lukketid//Closing time
bud count: 0

Brugeravatar
Kong Louie
Indlæg: 7891
Tilmeldt: 18 jul 2016 19:24

Re: Track for track - V/A: På Danske Læber

#232 Indlæg af Kong Louie » 17 okt 2022 10:21

Jamen, der var hun jo. Lidt flad fornemmelse, ikk? Burde hun ikke levere den mere interessant? Syntes den er kedelig.

Endnu engang tak til Master for endnu en god tråd.
Now I'm the king of the swingers

jewhova
Indlæg: 1489
Tilmeldt: 29 okt 2008 23:33

Re: Track for track - V/A: På Danske Læber

#233 Indlæg af jewhova » 17 okt 2022 10:56

Jeg har altid syntes, at den originale Closing Time lyder lidt som noget fra Lars Lilholt Band - Kong Pukkelrygs Land.

Brugeravatar
dayan
Indlæg: 7432
Tilmeldt: 17 nov 2004 12:02

Re: Track for track - V/A: På Danske Læber

#234 Indlæg af dayan » 17 okt 2022 11:53

Jeg elsker diftongen (hvad hedder det, når man skruer på det lille hjul lige til venstre for tasterne?) i synthesizeren i originalens åbningssekvens. Mit cover ville bare være de første fire takter på repeat i tre minutter og tyve. Dvøøøuv dvøøøuv.
Anch’io potrei cambiare nome, non sono nessuno, io, il nome è soltanto un suono non è necessario che sia sempre lo stesso, tanto più che moltissimi altri ce l’hanno uguale al mio, e poi la mia presenza non è continua, per nessuno, può incominciare a finire in un punto qualunque.

Brugeravatar
andreassyr
Indlæg: 11825
Tilmeldt: 20 apr 2007 00:18
Geografisk sted: Fakultet for Komparativ Irrelevans

Re: Track for track - V/A: På Danske Læber

#235 Indlæg af andreassyr » 23 nov 2022 11:19

andreassyr skrev:
04 okt 2022 11:52
Okay, kæmpe TDHGAO. I 2002 så jeg, sammen med min far, en teaterkoncert på Sukkerkogeriet (Odense Teater) med titlen THE DARK SIDE OF THE WALL.
Fællesekskurtion til Østre Gasværk til september?
En storslået sejr for den anæmiske intellektualisme

Brugeravatar
makrel
Indlæg: 8627
Tilmeldt: 19 sep 2007 21:30
Geografisk sted: A place called Candied Island!
Kontakt:

Re: Track for track - V/A: På Danske Læber

#236 Indlæg af makrel » 23 nov 2022 12:07

andreassyr skrev:
23 nov 2022 11:19
andreassyr skrev:
04 okt 2022 11:52
Okay, kæmpe TDHGAO. I 2002 så jeg, sammen med min far, en teaterkoncert på Sukkerkogeriet (Odense Teater) med titlen THE DARK SIDE OF THE WALL.
Fællesekskurtion til Østre Gasværk til september?
Jeg har tæsket det album til døde i folkeskolen, både som undervisning i engelsk - endda på min og en kammerats opfordring, men også udenfor skolen. Har nærmest ikke hørt det siden, i hvert fald meget sjældent, og jeg tror bestemt ikke at en teaterkoncert med den rustne slambert til Johan Olsen kommer til at bidrage særlig positivt til situationen. Det var dog et ualmindeligt mærkeligt cast til at skulle spille Pink. Den helt oplagte Pink er sguda Jimmy Jørgensen, mister teaterkoncert.
Tom D. Warrior

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Indlæg: 23260
Tilmeldt: 15 nov 2003 13:19
Geografisk sted: Jerusalem

Re: Track for track - V/A: På Danske Læber

#237 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 22 jan 2023 16:31

Fisker Thomas skrev:
03 okt 2022 14:47
secondtoughestintheinfant skrev:
03 okt 2022 14:42
Bobo Moreno-viben.
Bobo Moreno har spillet koncerter med coronaafstand, men jeg nåede da, mens jeg så videoen, at tænke: "Hvad mon Bobo Moreno mener om krigen i Ukraine og corona?"

I samme ombæring: Uendeligt lol, at Danser med Drenge (med Klaus Kjellerup med igen) har hyret Ida Ambrose som sanger.
Billede
Claus var undercover, lige fra han kom.

Brugeravatar
Antimatter
Indlæg: 13477
Tilmeldt: 11 jul 2005 00:11
Geografisk sted: Her Asp ej baevre

Re: Track for track - V/A: På Danske Læber

#238 Indlæg af Antimatter » 22 jan 2023 16:34

Vildt, jeg anede ikke det var ham der havde skrevet temamelodien til Lykkehjulet.
Le nouveau jeune couchon

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 1 gæst