Fredags-Creedence - en diskografitråd for CCR af fabriz og makrel

Generel musiksnak
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Indlæg: 23259
Tilmeldt: 15 nov 2003 13:19
Geografisk sted: Jerusalem

Re: Fredags-Creedence - en diskografitråd for CCR af fabriz og makrel

#21 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 17 maj 2024 11:23

Man kan jo sige om ekstremt meget god musik, at der er mange pøllede typer, der har taget det til sig.

Og "Have You Ever Seen the Rain?" er da en kongesang? Mid-tier CCR og således bedre end det mest andet.
Claus var undercover, lige fra han kom.

Brugeravatar
andreassyr
Indlæg: 11825
Tilmeldt: 20 apr 2007 00:18
Geografisk sted: Fakultet for Komparativ Irrelevans

Re: Fredags-Creedence - en diskografitråd for CCR af fabriz og makrel

#22 Indlæg af andreassyr » 17 maj 2024 11:43

secondtoughestintheinfant skrev:
17 maj 2024 11:23
Og "Have You Ever Seen the Rain?" er da en kongesang? Mid-tier CCR og således bedre end det mest andet.
Ja altså, jeg sad da lige og tænkte i mit stille sind om Fuglen mon lige havde trukket "en Dialingleft" med dén udmelding.
En storslået sejr for den anæmiske intellektualisme

Brugeravatar
fabriz
Indlæg: 8411
Tilmeldt: 13 jul 2005 18:30

Re: Fredags-Creedence - en diskografitråd for CCR af fabriz og makrel

#23 Indlæg af fabriz » 17 maj 2024 11:49

Stor tak til Proud Makrel for at tage teten og løbe fredagstråden i gang :worship:

Jeg har fået CCR ind med modermælken. Min far havde to yndlingsbånd i Corollaen, Chronicle-opsamlingen og Paranoid. Da vi fik Mitsubishi Carisma og CD-afspiller blev Automatic for the People tilføjet.

Det mest utrolige ved Creedence er, at man sidder og tænker, når man ser deres streak, at de stoffer vil jeg fandengalemig gerne prøve, men de var jo simpelthen straight edge. John Fogerty har eftersigende røget ligeså mange joints i sit liv som mig (3), og har aldrig drukket mere end fire bajselader på en aften. Det er jo helt vildt at lave så fed hældemusik og så stoppe ved den fjerde fad.

Debuten er, naturligvis, ikke min favorit, men den har fede numre og John synger jo som en fuckin drøm allerede her. Vis mig en bedre rockvokal end John.
satirejohn skrev:
17 maj 2024 11:05
det eneste nummer det evt. er tilladt at skippe er Heard it Through the Grapevine.
Korrekt.

Brugeravatar
Hr. Fugl
Indlæg: 6678
Tilmeldt: 04 maj 2012 19:28
Geografisk sted: Sdr. Bjert

Re: Fredags-Creedence - en diskografitråd for CCR af fabriz og makrel

#24 Indlæg af Hr. Fugl » 17 maj 2024 11:50

secondtoughestintheinfant skrev:
17 maj 2024 11:23
Man kan jo sige om ekstremt meget god musik, at der er mange pøllede typer, der har taget det til sig.
Kender da ellers få, der går mere op i receptionen af bands/film/kulturelle fænomener end dig.

For mig er Creedence nok bare blevet søbet meget ind i pøllethed, at jeg ikke kan høre meget mere end en håndfuld numre, før jeg får det lidt klamt. Beklager, hvis jeg lige fik afsporet tråden.




... men det undrer mig da, at folk er så enige om Creedence storhed, når bands som Led Zeppelin og Pink Floyd kan så meget mere. Federe når de jammer, federe når de søger ud mod space.
Man farer vild overalt.

Brugeravatar
fabriz
Indlæg: 8411
Tilmeldt: 13 jul 2005 18:30

Re: Fredags-Creedence - en diskografitråd for CCR af fabriz og makrel

#25 Indlæg af fabriz » 17 maj 2024 11:51

Regular John skrev:
17 maj 2024 11:12
En tommelfingerregel omkring Creedence er, at det kun er Creedence der kan spille Creedence. Alle andre skal holde nallerne fra det
Rock Nalle må som den eneste.

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Indlæg: 23259
Tilmeldt: 15 nov 2003 13:19
Geografisk sted: Jerusalem

Re: Fredags-Creedence - en diskografitråd for CCR af fabriz og makrel

#26 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 17 maj 2024 12:00

Hr. Fugl skrev:
17 maj 2024 11:50
secondtoughestintheinfant skrev:
17 maj 2024 11:23
Man kan jo sige om ekstremt meget god musik, at der er mange pøllede typer, der har taget det til sig.
Kender da ellers få, der går mere op i receptionen af bands/film/kulturelle fænomener end dig.
?

Hvorledes? Jeg har da alle dage talt imod at afskrive musik (og andet) med hjemmel i receptionen. Der findes ikke mere retarderede synspunkter end, "Måske er deres musik fed nok, men jeg kan simpelthen ikke abstrahere fra deres fans!!!"
Claus var undercover, lige fra han kom.

Brugeravatar
satirejohn
Indlæg: 9415
Tilmeldt: 18 okt 2006 15:46
Kontakt:

Re: Fredags-Creedence - en diskografitråd for CCR af fabriz og makrel

#27 Indlæg af satirejohn » 17 maj 2024 12:02

Hr. Fugl skrev:
17 maj 2024 11:50

... men det undrer mig da, at folk er så enige om Creedence storhed, når bands som Led Zeppelin og Pink Floyd kan så meget mere. Federe når de jammer, federe når de søger ud mod space.
Creedence handler jo gudskelov ikke om det der. De handler om sindssygt fede stone cold rocksange. De fire fad giver faktisk sindssygt god mening for mig. CCR er jo ikke lyden af at være plørefuld til fest eller skæv og på vej mod """space""" (zzzzz). De er da lyden af fredagens første fadøl eller dåsebajere i et sommerhus.

Brugeravatar
Hr. Fugl
Indlæg: 6678
Tilmeldt: 04 maj 2012 19:28
Geografisk sted: Sdr. Bjert

Re: Fredags-Creedence - en diskografitråd for CCR af fabriz og makrel

#28 Indlæg af Hr. Fugl » 17 maj 2024 12:05

:twisted:

Til second: Arh, sku' vi nu ik' liiige?
Man farer vild overalt.

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Indlæg: 23259
Tilmeldt: 15 nov 2003 13:19
Geografisk sted: Jerusalem

Re: Fredags-Creedence - en diskografitråd for CCR af fabriz og makrel

#29 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 17 maj 2024 12:09

satirejohn skrev:
17 maj 2024 12:02
Hr. Fugl skrev:
17 maj 2024 11:50

... men det undrer mig da, at folk er så enige om Creedence storhed, når bands som Led Zeppelin og Pink Floyd kan så meget mere. Federe når de jammer, federe når de søger ud mod space.
Creedence handler jo gudskelov ikke om det der. De handler om sindssygt fede stone cold rocksange. De fire fad giver faktisk sindssygt god mening for mig. CCR er jo ikke lyden af at være plørefuld til fest eller skæv og på vej mod """space""" (zzzzz). De er da lyden af fredagens første fadøl eller dåsebajere i et sommerhus.
Lyden af at sidde i DK med en udendørs fad og en Blå Camel en fredag eftermiddag og for første gang i sæsonen tænke, "Gud, jeg havde jo slet ikke behøvet at tage min jakke med".
Claus var undercover, lige fra han kom.

Brugeravatar
Ællington
Indlæg: 10952
Tilmeldt: 26 maj 2010 17:17
Spotify: 114022072
Geografisk sted: Working class hero.

Re: Fredags-Creedence - en diskografitråd for CCR af fabriz og makrel

#30 Indlæg af Ællington » 17 maj 2024 12:13

Alt det som CCR kan.

Skip til at jeg sidde nede på et værtshus, Pissefuld, og en Pissefuld Gigantic låner sig ind over bordet og spørger med sprød røst:
"Hvorfor var det nu du sagde, at du ikke kunne lide Creedence!?"
"Un guardiano arrivò correndo e mi porse la cima della guglia del drago."

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Senekat og 2 gæster