Eurodance

Generel musiksnak
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Langley
Indlæg: 16131
Tilmeldt: 03 feb 2004 09:20
Geografisk sted: Maryland

#21 Indlæg af Langley » 11 okt 2005 23:43

Professoren skrev:Den er jeg med på!
KLF og Eurodance har ligeså meget med hinanden at gøre som Outlandish har med Gil Scott-Heron

Men hvis du kommer frem til en ny defination kan du jo skrive den her def om...

http://en.wikipedia.org/wiki/Eurodance

Den her f.eks lige skrap nok over for Whigfield synes jeg nok:
"It has been suggested that many female vocalists were selected for their looks more than for talent."
Musik er en herlig ting, den tæmmer dyret i mennesket Joseph Vissarionovich Stalin

bleach
Indlæg: 1256
Tilmeldt: 13 mar 2005 23:11

#22 Indlæg af bleach » 12 okt 2005 00:02

at se nogen nørde seriøst over den mest bovlamme genre der nogensinde har eksisteret, det er fanme stort det prank du har gang i her professor....

Leif Erektion

#23 Indlæg af Leif Erektion » 12 okt 2005 00:03

bleach skrev:at se nogen nørde seriøst over den mest bovlamme genre der nogensinde har eksisteret, det er fanme stort det prank du har gang i her professor....
Luk nu f.ß..n.

Brugeravatar
Professoren
Indlæg: 2095
Tilmeldt: 12 nov 2002 14:49
Geografisk sted: abernes planet

#24 Indlæg af Professoren » 12 okt 2005 00:03

Lang skrev:
Professoren skrev:Den er jeg med på!
KLF og Eurodance har ligeså meget med hinanden at gøre som Outlandish har med Gil Scott-Heron

Men hvis du kommer frem til en ny defination kan du jo skrive den her def om...

http://en.wikipedia.org/wiki/Eurodance

Den her f.eks lige skrap nok over for Whigfield synes jeg nok:
"It has been suggested that many female vocalists were selected for their looks more than for talent."
Altså, hr. paragrafrytter nu siger jeg jo netop ikke at KLF er Eurodance! Men lige det modsatte omend der er tydelige kobblinger til den generelle fremstrømning af Eurodance i slutfirserne. Et helt konkret bevis på deres betydning er jo at det østrigske band Edelweiss(som er ærke-eurodance) benyttede sig af deres Manual, der beskriver hvordan du scorer et nr. 1 hit(med sucess i øvrigt).

KLF er kongerne over alt! Det var det jeg mente med det, som du citerer mig for.
"Wherever you go there is always something that hurts more or less"

bleach
Indlæg: 1256
Tilmeldt: 13 mar 2005 23:11

#25 Indlæg af bleach » 12 okt 2005 00:08

Leif Erektion skrev: Luk nu f.ß..n.
ehh what???

radio
Indlæg: 5376
Tilmeldt: 25 jan 2004 19:11

#26 Indlæg af radio » 12 okt 2005 00:20

jeg fortryder stadig at jeg for en håndfuld år siden ryddede op i mine teenageårs fejltagelser og kasserede 2-300 cdmaxier med tyskertechno, eurodance og andet godt... det eneste der er tilbage er dr. baker og klf + en håndfuld nøje udvalgte singler!

Brugeravatar
Langley
Indlæg: 16131
Tilmeldt: 03 feb 2004 09:20
Geografisk sted: Maryland

#27 Indlæg af Langley » 12 okt 2005 00:21

Professoren skrev:. Et helt konkret bevis på deres betydning er jo at det østrigske band Edelweiss(som er ærke-eurodance) benyttede sig af deres Manual, der beskriver hvordan du scorer et nr. 1 hit(med sucess i øvrigt).
Edelweiss fulgte manualen men gik kun nr 2 - men point taken.

Det er klart noget med, at hvis man som pop acts ser sin ting som en art psykisk guerilla virksomhed, så er det noget særligt tillokkende ved de mest trashede genrer. Malcom Maclaren og Army of Lovers er der jo osse noget pop prankster over

I serbien blev det til dødelig alvor fordi en del af den serbiske krigsmaksine var den såkaldte tubo-folk som er eurodance på et balkan beat og med stærkt nationalistiske tekster om fædreland og ofre osv.

Den serbiske krigsherre Arkan giftede sig med tubofolk stjernen Ceca - http://vesti.serbiancafe.ws/images/ceca_1_.jpg - han blev senere skudt og hun er i dag sigtet for krigsforbrydelser

Her en forrygende skildring af deres bryllup. der er fandme seriøs eurotrash:
http://www.scc.rutgers.edu/serbian_dige ... 178-12.htm


@Bleach: Jeg trop på, at det underlødige skal man generelt behandle lødigt og det lødige skal man generelt behandle underlødigt
Musik er en herlig ting, den tæmmer dyret i mennesket Joseph Vissarionovich Stalin

bleach
Indlæg: 1256
Tilmeldt: 13 mar 2005 23:11

#28 Indlæg af bleach » 12 okt 2005 00:40

-hvorfor det??

Brugeravatar
Langley
Indlæg: 16131
Tilmeldt: 03 feb 2004 09:20
Geografisk sted: Maryland

#29 Indlæg af Langley » 12 okt 2005 00:53

bleach skrev:-hvorfor det??
Modsætninger spiller sammen. Det er jo det hele handler om. Det bitter søde er meget mere end det søde og det bitre hver for sig, det tragi-komiske er meget stærkere end det tragiske og det komiske er hver for sig og den hårde satire er meget skarpere end den selvhøjtidlige politiske alvor.

I formidlingssammenhæng betyder det, at det er sjovest at læse om kommunalreformer hvis der er en humoristisk skæv vinkel og det er er mest interessant at læse om pop musik hvis det bliver taget dødligt seriøst . Det er helt basal kommunikation. sjov for sjov og alvor for alvor osv.

EDIT: du skriver f.eks. nogle ret seriøse indlæg men har en utrolig fjollet avatar - den muligvis har affektionsværdi, men fjollet ikke desto mindre. Og det virker jo fint!
Musik er en herlig ting, den tæmmer dyret i mennesket Joseph Vissarionovich Stalin

Brugeravatar
NUXX
Indlæg: 295
Tilmeldt: 23 jul 2002 12:46
Geografisk sted: CPH

#30 Indlæg af NUXX » 12 okt 2005 09:37

Lang & Børge rykker ind på Svingninger! Jubii!

Rart at se folk give lidt love frem og tilbage mellem diverse fora, specielt dette billede pryder tit min desktop:

Billede
Senest rettet af NUXX 12 okt 2005 10:33, rettet i alt 1 gang.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 3 gæster