00erne

Generel musiksnak
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Jallan
Indlæg: 15445
Tilmeldt: 04 jun 2006 20:48
Geografisk sted: Fanget i en barometerlomme

Re: 00erne

#181 Indlæg af Jallan » 12 mar 2019 08:31

Fisker Thomas skrev:
11 mar 2019 21:29
Jallan skrev:
12 feb 2014 14:29
secondtoughestintheinfant skrev:
Broder Salsa skrev:Hvordan har overgangen egentlig været?
Fuldstændig smertefri. Jeg tænker aldrig nogensinde over, at jeg ikke har min pladesamling længere. Det er nærmest lidt uhyggeligt, taget i betragtning, hvor meget det har fyldt i mit liv.
Nu har jeg ikke solgt HELE min samling, men måske 80-90% af den. Jeg synes egentlig der var en ret markant forskel i, hvor nemt det var for mig, at opdage smal musik. Før i tiden gik jeg ned i Insula music og købte en masse musik som så spændende ud eller som kom på labels jeg godt kunne lide. Nu er det et meget større arbejde, og jeg oplever at det er sværere (rent mentalt) at finde den samme musik. Jeg har da helt klart en idé om, at når jeg rent faktisk er færdiguddannet og har et job, så vil jeg begynde at købe musik på vinyl igen, fordi det virkelig bare var en langt federe måde at opdage en bestemt type musik på. I forhold til at høre Dylan og Coltrane, så er det stadig rimelig meget mere konge at sætte en original vinylplade på, men i det store og hele er jeg sgu ret ligeglad.
Måske var det på tide at begynde at followe dine dreams eller helt opgive dem?
Ja, men det var da præcis den tanke jeg selv havde da jeg læste det indlæg, og (blandet andet også) derfor jeg skrev, at tråden kører i ring. Der er virkelig mange af de samme idéer, observationer og uenigheder, som har været fremme indenfor de sidste 3 måneder bare. Men ja, jeg må hellere seriøst overveje det med at købe vinyl-LP-plader, nu hvor jeg rent faktisk også har skejserne til det. Jeg sætter dog så sjældent de plader på jeg rent faktisk har, at jeg er i tvivl om mine vaner reelt ville ændre sig. Hmmmmmm.
Løbet var kørt, da Jallan besluttede sig for, at at parcellisme og fast white collar-arbejde var meningen med livet. Så var det pludselig uundgåeligt, at han ville implodere i en beigefarvet sky af normiehed.

RIP kongen

Brugeravatar
Fisker Thomas
Indlæg: 28337
Tilmeldt: 22 nov 2003 16:33
Geografisk sted: Institut Benjamenta
Kontakt:

Re: 00erne

#182 Indlæg af Fisker Thomas » 12 mar 2019 08:34

Prøv at købe en, se hvordan det går, og vend tilbage i en tråd om 10’erne med dine observationer.
"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

Brugeravatar
Jallan
Indlæg: 15445
Tilmeldt: 04 jun 2006 20:48
Geografisk sted: Fanget i en barometerlomme

Re: 00erne

#183 Indlæg af Jallan » 12 mar 2019 08:39

Tak, m8. Som altid kan du hjælpe mig med et godt og praktisk råd.
Løbet var kørt, da Jallan besluttede sig for, at at parcellisme og fast white collar-arbejde var meningen med livet. Så var det pludselig uundgåeligt, at han ville implodere i en beigefarvet sky af normiehed.

RIP kongen

Brugeravatar
Jallan
Indlæg: 15445
Tilmeldt: 04 jun 2006 20:48
Geografisk sted: Fanget i en barometerlomme

Re: 00erne

#184 Indlæg af Jallan » 12 mar 2019 08:40

Men hvilken en. Er jo virkelig et vigtigt pladekøb. Sikkert det vigtigste pladekøb jeg gør i mit liv. Det kommer til at definere om jeg ender med en pladesamling på mange mange tusinde eller 0. Der er ikke nogen mellemvej.
Løbet var kørt, da Jallan besluttede sig for, at at parcellisme og fast white collar-arbejde var meningen med livet. Så var det pludselig uundgåeligt, at han ville implodere i en beigefarvet sky af normiehed.

RIP kongen

Brugeravatar
Fisker Thomas
Indlæg: 28337
Tilmeldt: 22 nov 2003 16:33
Geografisk sted: Institut Benjamenta
Kontakt:

Re: 00erne

#185 Indlæg af Fisker Thomas » 12 mar 2019 08:47

Måske noget Beatles eller Led Zeppelin?
"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

Brugeravatar
Jallan
Indlæg: 15445
Tilmeldt: 04 jun 2006 20:48
Geografisk sted: Fanget i en barometerlomme

Re: 00erne

#186 Indlæg af Jallan » 12 mar 2019 08:52

Så tror jeg det bliver Led Zeppelin. Houses of the Holy? Kan man få dem i Beat?
Løbet var kørt, da Jallan besluttede sig for, at at parcellisme og fast white collar-arbejde var meningen med livet. Så var det pludselig uundgåeligt, at han ville implodere i en beigefarvet sky af normiehed.

RIP kongen

Brugeravatar
andreassyr
Indlæg: 11825
Tilmeldt: 20 apr 2007 00:18
Geografisk sted: Fakultet for Komparativ Irrelevans

Re: 00erne

#187 Indlæg af andreassyr » 05 feb 2021 13:44

PeterEllermann skrev:
09 feb 2014 19:49
Fuck Internettet.
Fuck Awesome Tapes From Africa.
Fuck hipstere der elsker verdensmusik.
Fuck Arcade Fire.
Fuck 00'erne.

Skide svagpisserårti!
Kontroversiellermann bomber.
En storslået sejr for den anæmiske intellektualisme

Brugeravatar
Ællington
Indlæg: 10952
Tilmeldt: 26 maj 2010 17:17
Spotify: 114022072
Geografisk sted: Working class hero.

Re: 00erne

#188 Indlæg af Ællington » 05 feb 2021 13:48

andreassyr skrev:
05 feb 2021 13:44
PeterEllermann skrev:
09 feb 2014 19:49
Fuck Internettet.
Fuck Awesome Tapes From Africa.
Fuck hipstere der elsker verdensmusik.
Fuck Arcade Fire.
Fuck 00'erne.

Skide svagpisserårti!
Kontroversiellermann bomber.
HAHAHAHAHAHA!
"Un guardiano arrivò correndo e mi porse la cima della guglia del drago."

Brugeravatar
junebug
Indlæg: 6059
Tilmeldt: 29 jul 2002 10:05
Geografisk sted: Gamle Tribune

Re: 00erne

#189 Indlæg af junebug » 09 dec 2021 22:50

Jeg synes egentlig nullerne var fede nok. Det var inden autotuneren havde overtaget markedet fuldstændig. I slutnullerne holdte jeg op med at opdrive kontemporær musik, og begyndte at skue lidt mere bagud. Hvilket jeg altid havde frygtet, men det viste sig at være en skøn ting.
Midtnullerne var bedst. Masser af amfetamin og Animal Collective. Ung og tynd.

Men der var naturligvis masser af lortemusik. Det er der jo altid. The White Stripes må være nullernes gedigne lorteband.
Men der blev også udgivet en del plader som jeg betragter som klassikere i dag. Acre Thrills, Hell Songs, Sung Tongs, Drum's Not Dead.
I det mindste var det væsentligt mindre nedtur end 10'erne og 20'erne, hold da helt kæft altså.

Nice tråd.
the winners toil with all the answers

Brugeravatar
Tonic Satan
Indlæg: 14726
Tilmeldt: 03 jun 2009 22:48
Geografisk sted: Jeg er i lommen på dig

Re: 00erne

#190 Indlæg af Tonic Satan » 09 dec 2021 23:02

:adore:
æsmet skrev:
13 feb 2021 17:33
Hundertwasser kan man jo mene om, hvad man vil, men det kan man sgu da også om kirkesang og kondisko.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: AndersHL og 3 gæster