Track for track - tv·2 vs Gnags: Greatest Hits Showdown

Generel musiksnak
besked
Forfatter
Brugeravatar
Kong Louie
Indlæg: 7898
Tilmeldt: 18 jul 2016 19:24

Re: Track for track - tv·2 vs Gnags: Greatest Hits Showdown

#1191 Indlæg af Kong Louie » 13 nov 2021 13:08

Kong Louie skrev:
13 nov 2021 12:29
Den Blå Hund.
De sidste to-tre numre er overraskende gode.
Now I'm the king of the swingers

Brugeravatar
yossarian
Indlæg: 7291
Tilmeldt: 11 jul 2002 11:10
Spotify: https://open.spotify.com/user/113344089
Geografisk sted: fuckin' dobbelt-A
Kontakt:

Re: Track for track - tv·2 vs Gnags: Greatest Hits Showdown

#1192 Indlæg af yossarian » 13 nov 2021 14:19

Jeg skriver det lige på denne her side osse: Mens vi venter på den næste udvikling i denne saga, kan vi lige opsummere afstemningen.
Man kopierer teksten inde i citatet:
1. TV-2: Fantastiske Toyota vs. Gnags: Den dejligste morgen | 0-0
2. TV-2: Vi skaber en verden perfekt vs. Gnags: Vilde kaniner | 0-0
3. TV-2: Sommeren slut vs. Gnags: Danmark | 0-0
4. TV-2: Kærlighed vs. Gnags: Sensommer på strøget | 0-0
5. TV-2: Bag duggede ruder vs. Gnags: Dansende blå linealer | 0-0
6. TV-2: Popmusikerens vise vs. Gnags: Slingrer ned ad Vestergade | 0-0
7. TV-2: Lanternen vs. Gnags: Når jeg bliver gammel | 0-0
8. TV-2: Be bab a lu la vs. Gnags: Mr. Swing King | 0-0
9. TV-2: Natradio vs. Gnags: Går med hunden gennem byen | 0-0
10. TV-2: Gare du Nord vs. Gnags: Lygtemandens sang | 0-0
11. TV-2: Vil du danse med mig vs. Gnags: Lav sol over Århus | 0-0
12. TV-2: Ræven og rønnebærene vs. Gnags: En underlig fisk | 0-0
13. TV-2: Rigtige mænd vs. Gnags: Kærester | 0-0
14. TV-2: Skanderborg Station vs. Gnags: Fuldmånen lyser | 0-0
15. TV-2: Eventyr for begyndere vs. Gnags: Safari | 0-0
16. TV-2: Hr. & fru Danmark vs. Gnags: Fodgænger | 0-0
17. TV-2: Evelyn vs. Gnags: Er vi i live – eller hva? | 0-0
18. TV-2: Hele verden fra forstanden vs. Gnags: Rytmehans 2000 (remix) | 0-0
- og udskifter "0" med "1" i det omfang man skønner passende for hvert enkelt sangpar, hvorefter man sender teksten - i den form den står her - som pb, inden 23:59 mandag.

sæt igang.
foxtrot skrev:En internetperson, der ikke kan se hvornår man er sarkastisk, er jo bare et fjols man endnu ikke har mødt.

Brugeravatar
Dan Dare
Indlæg: 2777
Tilmeldt: 20 feb 2006 22:47
Geografisk sted: Funkytown
Kontakt:

Re: Track for track - tv·2 vs Gnags: Greatest Hits Showdown

#1193 Indlæg af Dan Dare » 15 nov 2021 08:46

Man kommer virkelig til at værdsætte sine morgener, når man kan vågne op, nyde sin kaffe og slet ikke bekymre sig om, hvad Peter AG udsætter en for i dag.
GOAT skrev: Lad være med at bruge ondsind og overlæg til at forklare noget, som bedre kan forklares af inkompetence.
Hygger også lige med budding

Brugeravatar
yossarian
Indlæg: 7291
Tilmeldt: 11 jul 2002 11:10
Spotify: https://open.spotify.com/user/113344089
Geografisk sted: fuckin' dobbelt-A
Kontakt:

Re: Track for track - tv·2 vs Gnags: Greatest Hits Showdown

#1194 Indlæg af yossarian » 16 nov 2021 08:58

Jeg modtog tre stemmesedler inden midnat, det virker som et lidt tyndt grundlag at erklære en vinder ud fra.
foxtrot skrev:En internetperson, der ikke kan se hvornår man er sarkastisk, er jo bare et fjols man endnu ikke har mødt.

Brugeravatar
Ællington
Indlæg: 10975
Tilmeldt: 26 maj 2010 17:17
Spotify: 114022072
Geografisk sted: Working class hero.

Re: Track for track - tv·2 vs Gnags: Greatest Hits Showdown

#1195 Indlæg af Ællington » 16 nov 2021 09:08

Jeg har ikke tænkt mig at udfylde det der, jeg ved ikke hvad det er, og jeg har stemt allerede.
"Un guardiano arrivò correndo e mi porse la cima della guglia del drago."

Brugeravatar
stilhed
Indlæg: 8640
Tilmeldt: 16 jul 2002 14:46
Geografisk sted: on a mountain
Kontakt:

Re: Track for track - tv·2 vs Gnags: Greatest Hits Showdown

#1196 Indlæg af stilhed » 16 nov 2021 12:52

tusinde tak til master of threads for at have holdt ud helt til slut (selvom vi mangler den endelige optælling - den kommer forhåbentligt på et tidspunkt, når nu yossarians forsøg desværre opnåede så ringe tilslutning). det var der ikke så mange andre, der gjorde, men det kan man dårligt fortænke dem i. kvaliteten faldt markant i begge lejre i de sidste gode håndfulde runder, og måske var 18 tracks bare i det hele taget et par for mange. men sikke sjovt vi havde det, så længe det varede. 1.200ish indlæg :crazy:

mine lessons learned:

jeg kan klart bedst lide tv-2, når steff er kliché-repetitiv eller skriver investeret og impressionistisk om ungdommen midt mellem sorgløshed og hjerte-smerte. jeg kan omvendt ikke udstå tv-2, når steff satiriserer over folkedybet eller skriver kærlighedssange uden noget på spil. danmarks kedeligste orkester er både selvironisk og en ret præcis indholdsfortegnelse fra 90erne og frem.

den her leg lærte os måske først og fremmest, at ag er en temmelig kompleks karakter, der er skyld i ganske mange ting. min fascination er bundet til det, som 2nd beskrev så glimrende her:
secondtoughestintheinfant skrev:
22 okt 2021 09:35
det (eneste?) fascinerende element af Gnags' musik: Tænk sig, at der er nogen, der har sådan en type sensibilitet? Tænk sig, at der er nogen, der har som hovedambition at ramme det here modus. Det er meget fremmedgørende, men når det fungerer så godt, at man er i stand til at overgive sig til det, er det også lidt pirrende.
gnags' musik er i det store og hele uvæsentlig; den er blot et fartøj for ags larger-than-life, skamløse udmaxning. ag er en arketype og et referencepunkt, og det er i sig selv en slags berigelse. eller mao.: i det mindste er han ikke kedelig.
der har altid eksisteret et misforhold mellem de små folks kår og den betydning, de tillægger deres egen eksistens

Brugeravatar
andreassyr
Indlæg: 11835
Tilmeldt: 20 apr 2007 00:18
Geografisk sted: Fakultet for Komparativ Irrelevans

Re: Track for track - tv·2 vs Gnags: Greatest Hits Showdown

#1197 Indlæg af andreassyr » 16 nov 2021 13:37

Det er kommet bag på mig hvor meget afsmag jeg føler for TV2. Jeg regnede dem ellers som fortrinsvis uskadelige, med enkelte afstikkere til det rigtig gode. Måske jeg ganske enkelt ikke er ligeså glad for sange om tilværelsens ulidelige og klaustrofobiske banalitet som dreambydream, men jeg må indrømme at det er svært for mig at forstå at Brandt gider stå op om morgenen, endsige indspille en plade, når det er dén oplevelse han vil videreformidle. Der må man alt andet lige sige at det er en noget anden erfaring Peter AG, optændt som han er af en slags hellig gøgler-ild, vil delagtiggøre os i.
En storslået sejr for den anæmiske intellektualisme

Brugeravatar
Pete Rock
Indlæg: 14735
Tilmeldt: 02 apr 2007 20:54
Geografisk sted: York University, Toronto

Re: Track for track - tv·2 vs Gnags: Greatest Hits Showdown

#1198 Indlæg af Pete Rock » 16 nov 2021 16:10

andreassyr skrev:
16 nov 2021 13:37
Det er kommet bag på mig hvor meget afsmag jeg føler for TV2. Jeg regnede dem ellers som fortrinsvis uskadelige, med enkelte afstikkere til det rigtig gode. Måske jeg ganske enkelt ikke er ligeså glad for sange om tilværelsens ulidelige og klaustrofobiske banalitet som dreambydream, men jeg må indrømme at det er svært for mig at forstå at Brandt gider stå op om morgenen, endsige indspille en plade, når det er dén oplevelse han vil videreformidle. Der må man alt andet lige sige at det er en noget anden erfaring Peter AG, optændt som han er af en slags hellig gøgler-ild, vil delagtiggøre os i.
spot on
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Indlæg: 23274
Tilmeldt: 15 nov 2003 13:19
Geografisk sted: Jerusalem

Re: Track for track - tv·2 vs Gnags: Greatest Hits Showdown

#1199 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 16 nov 2021 16:25

Det er mig ganske enkelt en gåde, at man i den grad kan stirre sig blind på erfaringens karakter frem for formidlingen af den.
Claus var undercover, lige fra han kom.

Brugeravatar
andreassyr
Indlæg: 11835
Tilmeldt: 20 apr 2007 00:18
Geografisk sted: Fakultet for Komparativ Irrelevans

Re: Track for track - tv·2 vs Gnags: Greatest Hits Showdown

#1200 Indlæg af andreassyr » 16 nov 2021 16:41

Ah, jamen den bryder jeg mig heller ikke om - det tidlige er sekunda-Kliché og de senere ting vi har hørt er sgu bare for dølle altså. På den måde synes jeg at udtryk og indhold korresponderer ret godt, og det kunne man jo for så vidt godt argumentere for gør det til god kunst. Men de er jo demonstrativt uambitiøse og det banale lader til at være så meget en mani at det hjemsøger alting.

Kraftwerk: En storslået, tvetydig og kompleks konstruktion af højteknologi og kontrafaktisk historieskrivning, der forener Schubert med Iggy Pop og Det Tredje Rige med elektronisk dansemusik.
TV2: Færgen mellem Kalundborg og Århus og “så afsted, du og jeg, på livets motorvej”.

Depeche Mode: S&M og storhedsvanvid.
TV2: Holde lidt i hånden på en sofa.

Talking Heads: More Songs About Buildings and Food
TV2: Rigtige mænd (gider ikke høre mere brok).
Senest rettet af andreassyr 16 nov 2021 16:59, rettet i alt 1 gang.
En storslået sejr for den anæmiske intellektualisme

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Pete Rock og 2 gæster