Fredags-Creedence - en diskografitråd for CCR af fabriz og makrel

Generel musiksnak
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Senekat
Indlæg: 2291
Tilmeldt: 02 apr 2014 07:45

Re: Fredags-Creedence - en diskografitråd for CCR af fabriz og makrel

#11 Indlæg af Senekat » 17 maj 2024 10:24

Ja, man får jo satme lyst til bajselademadder og solskin resten af dagen :drinkingcheers:

Brugeravatar
Hr. Fugl
Indlæg: 6695
Tilmeldt: 04 maj 2012 19:28
Geografisk sted: Sdr. Bjert

Re: Fredags-Creedence - en diskografitråd for CCR af fabriz og makrel

#12 Indlæg af Hr. Fugl » 17 maj 2024 10:24

Bare lige for at det ikke skal være ren hygge det hele: Går Creedence ikke ret hurtigt fra at være konge til at være pænt kedeligt? 5 numre så gider man sgu ikke det pis mere.
Man farer vild overalt.

Brugeravatar
Hr. Fugl
Indlæg: 6695
Tilmeldt: 04 maj 2012 19:28
Geografisk sted: Sdr. Bjert

Re: Fredags-Creedence - en diskografitråd for CCR af fabriz og makrel

#13 Indlæg af Hr. Fugl » 17 maj 2024 10:27

Hvad gør I, når I kommer til 'Have You Ever Seen the Rain'? Kæmpe skip-nummer jo, måske et af de største faktisk.
Man farer vild overalt.

Brugeravatar
Hr. Fugl
Indlæg: 6695
Tilmeldt: 04 maj 2012 19:28
Geografisk sted: Sdr. Bjert

Re: Fredags-Creedence - en diskografitråd for CCR af fabriz og makrel

#14 Indlæg af Hr. Fugl » 17 maj 2024 10:31

Da jeg var hjemme hos mine forældre i Sønne i lørdags, var der et Creedence coverband der skulle spille i den gamle brugs om aftenen. Tog selvfølgelig ikke til det, virkede ekstremt pøllet. Kan man ikke sige, der er rigtig mange pølletyper, der virkelig har taget Creedence til sig? (: bare noget jeg kom til at tænke på.
Man farer vild overalt.

Brugeravatar
Enola Gay
Indlæg: 3921
Tilmeldt: 07 nov 2005 17:13
Geografisk sted: Smeerenburg

Re: Fredags-Creedence - en diskografitråd for CCR af fabriz og makrel

#15 Indlæg af Enola Gay » 17 maj 2024 10:39

Hr. Fugl skrev:
17 maj 2024 10:24
Bare lige for at det ikke skal være ren hygge det hele: Går Creedence ikke ret hurtigt fra at være konge til at være pænt kedeligt? 5 numre så gider man sgu ikke det pis mere.
Hvis man skal være lidt polemisk, kan man sige, at en greatest hits-opsamling er rigeligt.

Brugeravatar
satirejohn
Indlæg: 9424
Tilmeldt: 18 okt 2006 15:46
Kontakt:

Re: Fredags-Creedence - en diskografitråd for CCR af fabriz og makrel

#16 Indlæg af satirejohn » 17 maj 2024 11:05

Selvfølgelig en af de mest ikoniske greatest hits ever, Chronicle, men det er altså ikke rigtigt. Kærlighed til de andre plader herfra også, men det eneste nummer fra peaket (Green River, Willy, Cosmos) som det evt. er tilladt at skippe er Heard it Through the Grapevine.

Brugeravatar
Kong Louie
Indlæg: 7898
Tilmeldt: 18 jul 2016 19:24

Re: Fredags-Creedence - en diskografitråd for CCR af fabriz og makrel

#17 Indlæg af Kong Louie » 17 maj 2024 11:08

Hr. Fugl skrev:
17 maj 2024 10:27
Hvad gør I, når I kommer til 'Have You Ever Seen the Rain'? Kæmpe skip-nummer jo, måske et af de største faktisk.
Den kommer man jo ikke til på debutpladen? Jeg er enig i, at de hen imod afslutningen af karrieren godt kunne blive lidt kedelige i kanten. Men nu! No way.
Now I'm the king of the swingers

Brugeravatar
Kong Louie
Indlæg: 7898
Tilmeldt: 18 jul 2016 19:24

Re: Fredags-Creedence - en diskografitråd for CCR af fabriz og makrel

#18 Indlæg af Kong Louie » 17 maj 2024 11:11

Sidste nummer på dagens plade ...



Der er nærmest noget Doors over stemningen. Den der helt åbne tilgang til gerningen; fornemmelsen af at det her rockmusik virkelig kan noget.
Now I'm the king of the swingers

Brugeravatar
Regular John
Indlæg: 3508
Tilmeldt: 11 aug 2005 20:17
Geografisk sted: Aalborg

Re: Fredags-Creedence - en diskografitråd for CCR af fabriz og makrel

#19 Indlæg af Regular John » 17 maj 2024 11:12

Hr. Fugl skrev:
17 maj 2024 10:24
Bare lige for at det ikke skal være ren hygge det hele: Går Creedence ikke ret hurtigt fra at være konge til at være pænt kedeligt? 5 numre så gider man sgu ikke det pis mere.
Jeg kan sagtens klare flere plader i træk.
Hr. Fugl skrev:
17 maj 2024 10:27
Hvad gør I, når I kommer til 'Have You Ever Seen the Rain'? Kæmpe skip-nummer jo, måske et af de største faktisk.
Lytter til den.
Hr. Fugl skrev:
17 maj 2024 10:31
Da jeg var hjemme hos mine forældre i Sønne i lørdags, var der et Creedence coverband der skulle spille i den gamle brugs om aftenen. Tog selvfølgelig ikke til det, virkede ekstremt pøllet. Kan man ikke sige, der er rigtig mange pølletyper, der virkelig har taget Creedence til sig? (: bare noget jeg kom til at tænke på.
En tommelfingerregel omkring Creedence er, at det kun er Creedence der kan spille Creedence. Alle andre skal holde nallerne fra det, men det oplever man desværre ikke. Så kan da godt forstå du blev væk.
Skal ikke gøre mig klog på om pølletyper virkelig har taget Creedence til sig, men selvom om man er en nar, kan man da godt have ret i et par ting, fx at Creedence er fede.

Brugeravatar
andreassyr
Indlæg: 11835
Tilmeldt: 20 apr 2007 00:18
Geografisk sted: Fakultet for Komparativ Irrelevans

Re: Fredags-Creedence - en diskografitråd for CCR af fabriz og makrel

#20 Indlæg af andreassyr » 17 maj 2024 11:22

Ad CCRs pøllethed: De er som andetsteds nævnt et band der måske nok lyder pøllede, men i og med at de også er i stand til komplet at transcendere sig selv og deres eget udtryk (se "Ramble Tamble") transcenderes også pølletheden. Men vi ved jo også godt at det ikke er den, alle coverbandsene spiller, det er "Proud Mary".
En storslået sejr for den anæmiske intellektualisme

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Frcaheal, Khonnor Oberst og 4 gæster