"Ska' det nu forestill' å være musik?" - tråden til din indre rindalist

Generel musiksnak
besked
Forfatter
Brugeravatar
Hr. Fugl
Indlæg: 6678
Tilmeldt: 04 maj 2012 19:28
Geografisk sted: Sdr. Bjert

Re: "Ska' det nu forestill' å være musik?" - tråden til din indre rindalist

#11 Indlæg af Hr. Fugl » 15 nov 2022 13:22

andreassyr skrev:
15 nov 2022 10:24
Det var Claus Haxholm og det var en vildt god aften, selvom du hadede det hele. Det var for øvrigt samme aften hvor to af kunstnerne, jeg og emil k-s stod og snakkede efterfølgende og det viste sig at tre ud af fire ejede den samme LP med en eller anden belgisk noisefyrs spoken word-udgave af Blood Sugar Sex Magic.
Stop det der! :mrgreen:
Man farer vild overalt.

Brugeravatar
Jon A
Indlæg: 14794
Tilmeldt: 15 jul 2006 10:31
Kontakt:

Re: "Ska' det nu forestill' å være musik?" - tråden til din indre rindalist

#12 Indlæg af Jon A » 15 nov 2022 19:39

andreassyr skrev:
15 nov 2022 11:49
Jon A skrev:
15 nov 2022 10:49
andreassyr skrev:
15 nov 2022 10:21
Jeg mener at kunststøtten er til for at nogen kan opleve noget kunst, ikke for at nogen kan leve af at lave kunst ud i et vacuum.
Det her er umiddelbart ret on point, men på den ene side er der ikke mange, der føler, de reelt kan leve af kunststøtte, på den anden er det vel også et definitionsspørgsmål, hvornår noget er et vakuum.
Klart nok, måske det handler om at en kunstner med kunstneriske ambitioner også i min forståelse har ambitioner om at nogen hører/ser/læser hvad vedkommende laver. Og hvis man ikke har ambitioner i den retning, så synes jeg med nogen rimelighed at man kan antage at ambitionen primært er at leve af det. Og hvis man så samtidig endda har en attitude der utvetydigt udstråler at man føler sig berettiget til at kunne leve af det (efter eksempelvis at have brugt fem år på at blive en dygtig jazztrommeslager på konservatoriet eller hvad ved jeg) så begynder jeg i hvert fald personligt at tænke om ikke vedkommende egentlig ville have godt af et helt almindeligt 37 timers arbejde, i hvert fald for en stund.
Jeg præciserer: Jeg er i bund og grund enig, jeg ville bare påpege, at det var sat på spidsen, og at ret meget af det, vi her i reservatet ikke opfatter som et vakuum, af andre kunne opfattes som netop det.

Brugeravatar
Dialingleft
Indlæg: 5057
Tilmeldt: 10 dec 2019 21:45
Geografisk sted: Psykopatsamfundet

Re: "Ska' det nu forestill' å være musik?" - tråden til din indre rindalist

#13 Indlæg af Dialingleft » 16 nov 2022 12:49

andreassyr skrev:
15 nov 2022 11:49
Jon A skrev:
15 nov 2022 10:49
andreassyr skrev:
15 nov 2022 10:21
Jeg mener at kunststøtten er til for at nogen kan opleve noget kunst, ikke for at nogen kan leve af at lave kunst ud i et vacuum.
Det her er umiddelbart ret on point, men på den ene side er der ikke mange, der føler, de reelt kan leve af kunststøtte, på den anden er det vel også et definitionsspørgsmål, hvornår noget er et vakuum.
Klart nok, måske det handler om at en kunstner med kunstneriske ambitioner også i min forståelse har ambitioner om at nogen hører/ser/læser hvad vedkommende laver. Og hvis man ikke har ambitioner i den retning, så synes jeg med nogen rimelighed at man kan antage at ambitionen primært er at leve af det. Og hvis man så samtidig endda har en attitude der utvetydigt udstråler at man føler sig berettiget til at kunne leve af det (efter eksempelvis at have brugt fem år på at blive en dygtig jazztrommeslager på konservatoriet eller hvad ved jeg) så begynder jeg i hvert fald personligt at tænke om ikke vedkommende egentlig ville have godt af et helt almindeligt 37 timers arbejde, i hvert fald for en stund.
Et subtilt Illdjinn diss?
Kongen af Danmark skrev:
14 mar 2023 10:25
Så guder vi den sgu bare for resten, drenge

Brugeravatar
andreassyr
Indlæg: 11825
Tilmeldt: 20 apr 2007 00:18
Geografisk sted: Fakultet for Komparativ Irrelevans

Re: "Ska' det nu forestill' å være musik?" - tråden til din indre rindalist

#14 Indlæg af andreassyr » 17 nov 2022 09:56

Dialingleft skrev:
16 nov 2022 12:49
andreassyr skrev:
15 nov 2022 11:49
Jon A skrev:
15 nov 2022 10:49
andreassyr skrev:
15 nov 2022 10:21
Jeg mener at kunststøtten er til for at nogen kan opleve noget kunst, ikke for at nogen kan leve af at lave kunst ud i et vacuum.
Det her er umiddelbart ret on point, men på den ene side er der ikke mange, der føler, de reelt kan leve af kunststøtte, på den anden er det vel også et definitionsspørgsmål, hvornår noget er et vakuum.
Klart nok, måske det handler om at en kunstner med kunstneriske ambitioner også i min forståelse har ambitioner om at nogen hører/ser/læser hvad vedkommende laver. Og hvis man ikke har ambitioner i den retning, så synes jeg med nogen rimelighed at man kan antage at ambitionen primært er at leve af det. Og hvis man så samtidig endda har en attitude der utvetydigt udstråler at man føler sig berettiget til at kunne leve af det (efter eksempelvis at have brugt fem år på at blive en dygtig jazztrommeslager på konservatoriet eller hvad ved jeg) så begynder jeg i hvert fald personligt at tænke om ikke vedkommende egentlig ville have godt af et helt almindeligt 37 timers arbejde, i hvert fald for en stund.
Et subtilt Illdjinn diss?
På ingen måde, hvis man selv kan finde ud af at arrangere koncerter og udgive sine egne plader er man automatisk unddraget ovenstående kritik. Han tilhører i øvrigt heller ikke rigtig den generation af folk fra RMC der føler sig allermest entitled, han er for ung.
En storslået sejr for den anæmiske intellektualisme

Brugeravatar
Dialingleft
Indlæg: 5057
Tilmeldt: 10 dec 2019 21:45
Geografisk sted: Psykopatsamfundet

Re: "Ska' det nu forestill' å være musik?" - tråden til din indre rindalist

#15 Indlæg af Dialingleft » 17 nov 2022 12:01

Klart. Tænkte jeg egentlig heller ikke, ville også bare sige at han da vist har et ni til fire.

Holder personligt meget af både Illdjinn og projektets bagmand.
Kongen af Danmark skrev:
14 mar 2023 10:25
Så guder vi den sgu bare for resten, drenge

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 3 gæster