Grindcore

Generel musiksnak
besked
Forfatter
Brugeravatar
Jess Franco
Indlæg: 38391
Tilmeldt: 30 mar 2005 16:43
Geografisk sted: Dr. Humpp's sex-laboratorium, Argentina 1967.
Kontakt:

Re: Grindcore

#11 Indlæg af Jess Franco » 02 jan 2013 18:27

Jon A skrev:
Jess Franco skrev:fra denne exploitationfilm bog (skrevet af en svensk dødsmetal musiker)
Som osse har skrevet bogen Swedish Death Metal, ftr.
Yup. Den skal jeg ha læst.

Vil også lige namedroppe et nyere københavner grindcore - med en pige på vokal som Fuck The Facts - nemlig Solid Noise
http://www.myspace.com/solidnoiseofficial der har medlemmer fra bl.a. Scavenger Brats. Et fremragende live band.

Brugeravatar
Jon A
Indlæg: 14799
Tilmeldt: 15 jul 2006 10:31
Kontakt:

Re: Grindcore

#12 Indlæg af Jon A » 02 jan 2013 21:43

Jess Franco skrev:
Jon A skrev:
Jess Franco skrev:fra denne exploitationfilm bog (skrevet af en svensk dødsmetal musiker)
Som osse har skrevet bogen Swedish Death Metal, ftr.
Yup. Den skal jeg ha læst.
Johannesson & Klingbergs Blod Eld Död er langt henad vejen bedre skrevet og mindre anekdotedreven. Hvilket vil sige at du sikkert vil foretrække Ekeroths bog.

Brugeravatar
Jess Franco
Indlæg: 38391
Tilmeldt: 30 mar 2005 16:43
Geografisk sted: Dr. Humpp's sex-laboratorium, Argentina 1967.
Kontakt:

Re: Grindcore

#13 Indlæg af Jess Franco » 03 jan 2013 00:14

Bestiller SDM på biblo. Til orientering spiller Solid Noise 9. februar i Ungeren.

Brugeravatar
satirejohn
Indlæg: 9428
Tilmeldt: 18 okt 2006 15:46
Kontakt:

Re: Grindcore

#14 Indlæg af satirejohn » 07 jan 2013 20:27

Earache genudgiver Carcass' Symphonies of Sickness på vinyl. Pre-order her: http://www.earache.com/webstore/index.p ... 67_668_686

Brugeravatar
junebug
Indlæg: 6077
Tilmeldt: 29 jul 2002 10:05
Geografisk sted: Gamle Tribune

Re: Grindcore

#15 Indlæg af junebug » 07 jan 2013 20:45

Jeg er ikke så god til genre inddelinger og sådan noget. Altså, jeg har tit svært ved at skelne imellem grind og noise core, for eksempel.
Sådan er det med mange genrer. R'n'b og hiphop er sikkert nemt at skelne imellem - men for mig er begge dele det samme lort.
Men grindcore kan jeg godt lide, tror jeg. Hvis Brutal Truth er grindcore kan jeg godt. Jeg elsker ihvertfald Need to Control albummet.
Daughters er et af mine all-time yndlingsbands, men jeg ved sgu ikke helt hvad genre det er.
Deres første, og mindst geniale album, er vist lidt grindcore agtigt. Men der er meget lidt low-end i produktionen; altså, det lyder meget spartansk og diskant. Jeg er sgu vild med det, men det lyder ikke som Insect Warfare.



Er Nails grindcore? Det er ihvertfald svedigt.
Unsilent Death er en rigtig god plade!



Jeg har ikke så godt styr på konventionel metal i al almindelighed. Jeg hænger ikke rigtigt ud med nogen som hører grindcore, og ved ikke så meget om det. Så who am I til at anbefale noget som helst, hehe. Men de her bands er så fede at man skal tjekke dem ud under alle omstændigheder. Jeg er i øvrigt enig i at Violent Death er et sublimt album. Desværre kan jeg kun høre det på youtube. :oops:

EDIT: Hov, jeg glemte As the Sun Sets, som umiddelbart er noget af det mere grindcore agtige musik jeg nyder at lytte til. Igen, uden forstand på termerne, så virker de rimeligt traditionelle. For mig, anyways. Samme forsanger som Daughters, men det her band ligger længere tilbage i tiden.



-og for lige at fuldende mit Lex-fra-Daughters hattrick, så vil jeg anbefale hans spritnye orkester.
På ingen måde lige så exciting som Daughters, men det er der ærligt talt ingen udøvende bands der er.
Tjek det ud lige her.
Det er mere traditionel hardcore vil jeg mene, såeh.. Ja. Ligemeget, måske...
the winners toil with all the answers

Brugeravatar
Jon A
Indlæg: 14799
Tilmeldt: 15 jul 2006 10:31
Kontakt:

Re: Grindcore

#16 Indlæg af Jon A » 08 jan 2013 09:21

junebug skrev:Er Nails grindcore? Det er ihvertfald svedigt.
Unsilent Death er en rigtig god plade!
Det er en tumpegod plade, og for min skyld kan vi godt kalde den grindcore.

Brugeravatar
Magiske Mads
Indlæg: 708
Tilmeldt: 10 nov 2005 19:01
Geografisk sted: Chapel of Ghouls

Re: Grindcore

#17 Indlæg af Magiske Mads » 08 jan 2013 09:40

Daughters = gøglercore
A Pandora's Box of Freudian Depravity

Brugeravatar
Jon A
Indlæg: 14799
Tilmeldt: 15 jul 2006 10:31
Kontakt:

Re: Grindcore

#18 Indlæg af Jon A » 08 jan 2013 09:54

Magiske Mads skrev:gøglercore

Brugeravatar
junebug
Indlæg: 6077
Tilmeldt: 29 jul 2002 10:05
Geografisk sted: Gamle Tribune

Re: Grindcore

#19 Indlæg af junebug » 08 jan 2013 15:08

Ja, nummer to Daughters plade er ihvertfald out there. Meget svær at give et genre stempel.
Men det er et sublimt album. "Cheers Pricks" er et af de vildeste numre jeg nogensinde har hørt.
Det tredje og sidste album er tættere på nu metal end på grind, og det er også fucking fantastisk.
Den er så tung den plade, og så forbandet catchy at det næsten gør fysisk ondt. Low-end, og masser af det. Nærmest hiphoppet lyd.
Men jeg ved at de svingere der nåede at se dem live ikke var begejstret, så måske skal jeg være glad for jeg ikke nåede det.
Jeg fatter dog stadigvæk ikke hvordan man kan gå ud af noget så fedt som Daughters og joine noget så tamt som Fang Island istedet.
Synes dog ikke Daughters er de mest gøglede; de er bare lidt på tværs.
An Albatross bliver de nogle gange sammenlignet med, og det er et band jeg slet ikke kan tage seriøst. Jeg leder forgæves efter grumheden i deres tekster - det er ren cirkus prog meget af tiden.
Jeg synes Daughters gør nogle smukke ting med den slags musik de bevæger sig rundt i, lidt ligesom US Maple gjorde nogle vidunderlige ting med deres felt af lydspektret. Det handler simpelthen om at udfordre det konventionelle.

Im sorry, jeg kan skrive i tusind år om Daughters, og nu satte jeg mig selv igang omkring US Maple, så jeg stopper her inden det går helt galt...
the winners toil with all the answers

Brugeravatar
Jess Franco
Indlæg: 38391
Tilmeldt: 30 mar 2005 16:43
Geografisk sted: Dr. Humpp's sex-laboratorium, Argentina 1967.
Kontakt:

Re: Grindcore

#20 Indlæg af Jess Franco » 08 jan 2013 18:20

Grindcore er ekstrem metal. Noisecore er noisecore.
Jess Franco skrev: Og kig forbi Undergang's pladerelease på Loppen 23/1, hvor grindcore heltene Dead Instrument spiller sammen med Undergang. DI's "Maksimal Destruktion" 12" bør du klart tjekke ud.
Tråden er et par gammel år gammel, så jeg vil da lige hylde Dead Instruments 2. album - "Violent Death" - der udkom sidste år (og er betydeligt bedre end "Maksimal Destruktion"). ---> Devilution review <---

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 1 gæst