Dansk indie pop og indietronica fra 00'erne?

besked
Forfatter
Brugeravatar
Fisker Thomas
Indlæg: 28326
Tilmeldt: 22 nov 2003 16:33
Geografisk sted: Institut Benjamenta
Kontakt:

Re: Dansk indie pop og indietronica fra 00'erne?

#41 Indlæg af Fisker Thomas » 07 mar 2024 20:58

Hansen skrev:
02 mar 2024 19:12
busterask skrev:
22 feb 2024 14:22
Jeg coppede lige Boy Girl Beat fra blacklight forleden. En plade jeg kun husker som referencepunkt for den senere DK indiesleaze-brigade. Har aldrig hørt, men jeg må sige, at det godt nok har været nogle dejlige lyt. Sindssygt sej instrumentering og så kan jeg sgu godt fucke med denne der aggressivt insisterende cuteness. Fun fact: Der er et skønt shout out i liner notes til ingen ringere end hele Danmarks favorit, Thomas Blachman. Noget i stil med "And a special thank you to Thomas Blachman for invaluable inspiration".
Mine CD'er ét stort rod, så jeg kan ikke engang tjekke efter, men jeg er RET sikker på at jeg også er takket i de liner notes. Jeg ved ikke om det sænker værdien af den takkeliste eller hæver min anerkendelse :whistle:
Jeg kan bekræfte, at du og alle i Baden Baden er takket, men du er den eneste, der er takket med navn. Skønno plade, som #kranen dog hader.
"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

Brugeravatar
Fisker Thomas
Indlæg: 28326
Tilmeldt: 22 nov 2003 16:33
Geografisk sted: Institut Benjamenta
Kontakt:

Re: Dansk indie pop og indietronica fra 00'erne?

#42 Indlæg af Fisker Thomas » 07 mar 2024 21:00

Kong Louie skrev:
15 feb 2024 08:29
Sterling. Sterling synger på dansk. Blandt andet med den stærke titel "Liv På Mors." Og forsangeren var svinger på et tidspunkt.
Der gik et rygte om, hørte jeg, at jeg var virkelig gode venner med forsangeren. (Der gik også et rygte om, at jeg var virkelig gode venner med Bjørn fra Death By Kite). Jeg kendte ham ikke, men mødte ham til en fest. Han havde også hørt rygtet, og den aften virkede rygtet sandt. Jeg har ikke mødt ham siden.
"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

Brugeravatar
Bjørn
Indlæg: 3607
Tilmeldt: 05 aug 2002 15:29
Geografisk sted: Hovedstødsområdet - 301181
Kontakt:

Re: Dansk indie pop og indietronica fra 00'erne?

#43 Indlæg af Bjørn » 08 mar 2024 07:30

Jeg vil, i min egenskab af Bjørn fra Death By Kite, gerne bekræfte dette rygte. Kan godt nok ikke huske det, men det med at være bedste venner med en øldrikker til en random fest lyder meget som mig anno dengang. Er dog meget interesseret i, hvilken fest, det var?

Brugeravatar
Ali Pilfinger
Indlæg: 7594
Tilmeldt: 15 feb 2004 21:38

Re: Dansk indie pop og indietronica fra 00'erne?

#44 Indlæg af Ali Pilfinger » 08 mar 2024 08:45

Godt nok nogle injurierende giftigheder der flød på nullernes indierygtebørs, som en spedalskhedsinficeret Rambokniv jaget i brystet imellem namedropping og usikkerheder.

Brugeravatar
Fisker Thomas
Indlæg: 28326
Tilmeldt: 22 nov 2003 16:33
Geografisk sted: Institut Benjamenta
Kontakt:

Re: Dansk indie pop og indietronica fra 00'erne?

#45 Indlæg af Fisker Thomas » 12 mar 2024 16:07

Bjørn skrev:
08 mar 2024 07:30
Jeg vil, i min egenskab af Bjørn fra Death By Kite, gerne bekræfte dette rygte. Kan godt nok ikke huske det, men det med at være bedste venner med en øldrikker til en random fest lyder meget som mig anno dengang. Er dog meget interesseret i, hvilken fest, det var?
Hov, den random fest var ham fra Sterling. Jeg mener dog at havde mødt brugeren Bjørn, identisk med Bjørn fra Death By Kite, hvor vi oplevede en bonding over rygtet og blev bedste venner med øldrikning involveret, men jeg tror, at det må have været Roskilde eller muligvis en anden fest. Siden har jeg ikke mødt Bjørn/Bjørn, tror jeg nok.

Festen med Sterling-Mads var på Nørrebro. Jeg troede først, det var palesaint, men jeg kan ikke få nogle af hans lejligheder til at svare til den, vi var i. Til gengæld kan jeg huske, at jeg talte om Steen Jørgensen med Sterling-Mads.

Jeg spekulerer på, om jeg har en dobbeltgænger, som gik rundt og blev venner med den danske indiescene.
"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

Brugeravatar
Tonic Satan
Indlæg: 14703
Tilmeldt: 03 jun 2009 22:48
Geografisk sted: Jeg er i lommen på dig

Re: Dansk indie pop og indietronica fra 00'erne?

#46 Indlæg af Tonic Satan » 12 mar 2024 16:56

Jeg kan i hvert fald bekræfte, at den mystiske Lyle Lovett-lookalike, som Frcheal snakker om, nu er blevet gjort opmærksom på sin status som allerstedsnærværende Lyle Lovett-lookalike!
æsmet skrev:
13 feb 2021 17:33
Hundertwasser kan man jo mene om, hvad man vil, men det kan man sgu da også om kirkesang og kondisko.

Brugeravatar
Jimmi Jazz
Indlæg: 6206
Tilmeldt: 27 aug 2009 14:30
Geografisk sted: Nbro

Re: Dansk indie pop og indietronica fra 00'erne?

#47 Indlæg af Jimmi Jazz » 14 mar 2024 09:29

Fisker Thomas skrev:
12 mar 2024 16:07
Jeg spekulerer på, om jeg har en dobbeltgænger, som gik rundt og blev venner med den danske indiescene.
Jeg har været på litvid-rustur med Sterling-Mads og nogle andre indietyper fra bands, jeg ikke kan huske navnene på (Epo-555?).

Burde have klædt mig ud som dig med baronskjorte og briller!
svingningers realpolitiske kobbel

Brugeravatar
Fisker Thomas
Indlæg: 28326
Tilmeldt: 22 nov 2003 16:33
Geografisk sted: Institut Benjamenta
Kontakt:

Re: Dansk indie pop og indietronica fra 00'erne?

#48 Indlæg af Fisker Thomas » 14 mar 2024 16:11

Fik først briller flere år efter studiet. Men altså, der var da ikke rigtig nogen, der lagde mærke til, at jeg pludselig gik med briller.
"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

Brugeravatar
Tonic Satan
Indlæg: 14703
Tilmeldt: 03 jun 2009 22:48
Geografisk sted: Jeg er i lommen på dig

Re: Dansk indie pop og indietronica fra 00'erne?

#49 Indlæg af Tonic Satan » 14 mar 2024 16:19

Billede
Sterling-Mads har i øvrigt fået lignende brille, han er modkombattant på det faste musikquizhold.
æsmet skrev:
13 feb 2021 17:33
Hundertwasser kan man jo mene om, hvad man vil, men det kan man sgu da også om kirkesang og kondisko.

Brugeravatar
Ællington
Indlæg: 10920
Tilmeldt: 26 maj 2010 17:17
Spotify: 114022072
Geografisk sted: Working class hero.

Re: Dansk indie pop og indietronica fra 00'erne?

#50 Indlæg af Ællington » 14 mar 2024 17:09

Fisker Thomas skrev:
12 mar 2024 16:07

Til gengæld kan jeg huske, at jeg talte om Steen Jørgensen
Man ser det for sig.
Der kom en vagtmester løbende, og overrakte mig toppen af dragespiret.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 1 gæst